Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Oddechowego > Jak leczyć kaszel u dziecka?
Jak leczyć kaszel u dziecka?

Jak leczyć kaszel u dziecka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
U dzieci kaszel wywołuje wiele różnych czynników, najczęściej związanych z przeziębieniem i grypą. Kaszel usuwa śluz i flegmę pomagając chronić płuca, ale może być również oznaką poważniejszych problemów zdrowotnych. Jeśli dziecko cierpi na ostry lub długo utrzymujący się kaszel, jego oddech jest świszczący lub towarzyszy mu gorączka, koniecznie skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
W przypadku lekkiego kaszlu wystarczające mogą okazać się naturalne środki, które możesz przygotować w domu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
miód, cytryna, ciepła woda, herbata, sól, olejek eukaliptusowy, nawilżacz powietrza
1
Zrób dziecku ciepłą kąpiel. Pomoże ona usunąć z płuc śluz i flegmę. Para powstała podczas kąpieli udrożni i nawilży drogi oddechowe. Dla najlepszego efektu każ dziecku głęboko wdychać parę. Możesz również zrobić inhalację z soli fizjologicznej.
2
Podawaj dziecku dużo płynów. Bardzo istotne jest, żeby dziecko nie było odwodnione, gdyż w przeciwnym razie kaszel przybierze na sile i spowoduje znaczne podrażnienie gardła i krtani. Ciepłe płyny, takie jak sok jabłkowy czy herbata ziołowa, są łatwe do przełknięcia i łagodzą podrażnione gardło lepiej niż płyny zimne. Ciepła herbata doskonale uwalnia zaległą w płucach wydzielinę. Dodaj do herbaty miód i cytrynę, a udrożnisz jednocześnie nos.
3
Każ dziecku płukać gardło ciepłą wodą z dodatkiem soli. Ten stary specyfik sprawdza się już od dziesięcioleci. Do małego kubka wlej ciepłą wodę i dodaj soli. Dziecko powinno płukać gardło rano i przed snem, dopóki kaszel całkowicie nie ustąpi.
4
Zrób dziecku rozgrzewający masaż olejkiem eukaliptusowym. Dobrze wetrzyj olejek w klatkę piersiową i plecy, a złagodzisz ból wywołany kaszlem. Olejek zostanie wchłonięty przez organizm, a dziecku będzie łatwiej oddychać.
5
Umieść w pokoju dziecka nawilżacz powietrza. Nawilżanie ma szczególne znaczenie zwłaszcza w nocy, ponieważ suche powietrze może zaostrzyć kaszel.
6
Podawaj dziecku dużo witaminy C. Unikaj silnych środków farmakologicznych nieodpowiednich dla wieku, w którym jest twoje dziecko.
7
Jeśli kaszel będzie się pogarszał, natychmiast skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
Jak leczyć chorobę bostońską?
Jakie są objawy zapalenia oskrzeli?
Jak wyleczyć kaszel?
Jakie inhalacje pomogą na kaszel?
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

daisy247 - 2015-11-23
Ja zawsze mam w apteczce syrop Dicotuss Baby. Przy nim jestem spokojna bo jest z naturalnych składników i mogę podać go nawet jeśli nie jestem pewna jakiego rodzaju kaszel męczy moje dziecko. Stosowaliśmy wiele leków i mnóstwo domowych sposobów ale nic innego nie pomaga synkowi.
daisy247 - 2015-11-23
daisy247 - 2015-11-23
mamka - 2015-05-26
Na syrop trzeba jednak trzymać w szafce jakiś dobry syrop. Najlepiej coś bez sztucznych konserwantów typu żółcień pomarańczowa. Ja często stosuje z cebuli ale na nagłe sytuacje stosuję fenspogal. Didziorkowi (3 lata) smakuje i co ważnej pomaga.
Być może twoja babcia wspominała ci o dobroczynnym działaniu syropu z cebuli. Jest to skuteczne, domowe lekarstwo na...
Jak zrobić syrop z cebuli na kaszel?
Być może twoja babcia wspominała ci o dobroczynnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt