Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Oddechowego > Jak leczyć kaszel u dziecka?
Jak leczyć kaszel u dziecka?

Jak leczyć kaszel u dziecka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (7 ocen)
Oceń 
U dzieci kaszel wywołuje wiele różnych czynników, najczęściej związanych z przeziębieniem i grypą. Kaszel usuwa śluz i flegmę pomagając chronić płuca, ale może być również oznaką poważniejszych problemów zdrowotnych. Jeśli dziecko cierpi na ostry lub długo utrzymujący się kaszel, jego oddech jest świszczący lub towarzyszy mu gorączka, koniecznie skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
W przypadku lekkiego kaszlu wystarczające mogą okazać się naturalne środki, które możesz przygotować w domu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
miód, cytryna, ciepła woda, herbata, sól, olejek eukaliptusowy, nawilżacz powietrza
1
Zrób dziecku ciepłą kąpiel. Pomoże ona usunąć z płuc śluz i flegmę. Para powstała podczas kąpieli udrożni i nawilży drogi oddechowe. Dla najlepszego efektu każ dziecku głęboko wdychać parę. Możesz również zrobić inhalację z soli fizjologicznej.
2
Podawaj dziecku dużo płynów. Bardzo istotne jest, żeby dziecko nie było odwodnione, gdyż w przeciwnym razie kaszel przybierze na sile i spowoduje znaczne podrażnienie gardła i krtani. Ciepłe płyny, takie jak sok jabłkowy czy herbata ziołowa, są łatwe do przełknięcia i łagodzą podrażnione gardło lepiej niż płyny zimne. Ciepła herbata doskonale uwalnia zaległą w płucach wydzielinę. Dodaj do herbaty miód i cytrynę, a udrożnisz jednocześnie nos.
3
Każ dziecku płukać gardło ciepłą wodą z dodatkiem soli. Ten stary specyfik sprawdza się już od dziesięcioleci. Do małego kubka wlej ciepłą wodę i dodaj soli. Dziecko powinno płukać gardło rano i przed snem, dopóki kaszel całkowicie nie ustąpi.
4
Zrób dziecku rozgrzewający masaż olejkiem eukaliptusowym. Dobrze wetrzyj olejek w klatkę piersiową i plecy, a złagodzisz ból wywołany kaszlem. Olejek zostanie wchłonięty przez organizm, a dziecku będzie łatwiej oddychać.
5
Umieść w pokoju dziecka nawilżacz powietrza. Nawilżanie ma szczególne znaczenie zwłaszcza w nocy, ponieważ suche powietrze może zaostrzyć kaszel.
6
Podawaj dziecku dużo witaminy C. Unikaj silnych środków farmakologicznych nieodpowiednich dla wieku, w którym jest twoje dziecko.
7
Jeśli kaszel będzie się pogarszał, natychmiast skontaktuj się z lekarzem pediatrą.
Domowe sposoby na spuchnięte stopy
Jak stosować naftę?
Jak leczyć chorobę bostońską?
Jakie są zastosowania wody utlenionej?
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć kaszel?
 3.4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

mamka - 2015-05-26
Na syrop trzeba jednak trzymać w szafce jakiś dobry syrop. Najlepiej coś bez sztucznych konserwantów typu żółcień pomarańczowa. Ja często stosuje z cebuli ale na nagłe sytuacje stosuję fenspogal. Didziorkowi (3 lata) smakuje i co ważnej pomaga.
Kaszel, zarówno suchy, jak i mokry, to bardzo uporczywa dolegliwość. Na rynku farmaceutycznym istnieje dużo specyfików...
Jakie inhalacje pomogą na kaszel?
Kaszel, zarówno suchy, jak i mokry, to bardzo uporczywa...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Edyta Zieniuk
  • Krystyna Kabac
  • Sylwia Bednarz
  • Ewa Kulawczuk
  • Karolina Starzyniec
  • Maria Stachowiak
  • Krystyna Kuzbiel
  • Agnieszka Wojciech Kościelniak
  • Mateusz Dziedzic
  • Kasia Glomb
  • Krystian Tatar
  • Sylwia Kubiak-Blejzyk
  • Ewa Iglińska
  • Barbara Siniakowicz
  • Barbara Madaj
  • Agnieszka Szymula
  • Maciej Misiewicz
  • Teodora Gazda
  • Hanna Maria Radziejewska
  • Bartosz Toepler
  • Monika Kawarska
  • Gabriela Tocicka
  • Kasia Kubiak
  • Dagmara Anna Nytra
  • Andrzej Wiśniewski
  • Jolanta Dąbrowska
  • Piotr Sedecki
  • Paweł Hładki
  • Ew Ka
  • Joanna Kołton
pasożyt