Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Snowboard > Jak ustawić wiązania snowboardowe?

Jak ustawić wiązania snowboardowe?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nawet jeśli nie planujemy sami montować wiązań, to umiejętność ich regulacji na stoku jest bardzo pomocna. Często bowiem zdarza się, że po kilku przejazdach wiązania samoczynnie się poluzowują. Jeżeli nie będziesz potrafił tego sam zrobić i źle zamocujesz wiązania, nie będziesz mógł w pełni korzystać ze swojej deski. Wiąże się to z brakiem kontroli nad snowboardem, a w rezultacie grozi wywrotką. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak szybko i zręcznie temu zaradzić.
1

Sprawdź zgodność wiązań z deską.

Jeśli chcesz połączyć wiązania Burton (3x3 otwory) z deską innej firmy niż Burton (4x4 otwory) wówczas potrzebujesz specjalnej podkładki (zwykle jest w zestawie z wiązaniami). Burton stosuje rozwiązanie 3x3, zaś inne firmy system mocowań 4x4. Dzięki podkładce będziesz pewien, że wiązania się dobrze przymocowane.

2

Szerokość rozstawu wiązań snowboardowych.

Zwykle ta szerokość powinna odpowiadać szerokości ramion. Im wyższa osoba, tym większy rozstaw. Rozstaw wiązań snowboardowych powinien wynosić ok:

wzrost poniżej 150 cm - mężczyźni 44 cm lub mniej - kobiety 41 cm lub mniej
150-160 cm wzrostu - mężczyźni 44-46 cm - kobiety 41-43 cm
wzrost powyżej 180 cm - mężczyźni 52cm lub więcej - kobiety 49 cm lub więcej.

3

Kąty ustawienia wiązań snowboardowych w zależności od stylu jazdy:

Halfpipe +10/+5
Freestyle, Snowpark +15/+5 (lub "na kaczkę" +21/-9 - uwaga bo "kaczka" niszczy stawy kolanowe)
Początkujący +30/+15
Freeride +25/+15
Extreme +25/+15
Freecarving +45/+35

Jaki rozmiar deski snowboardowej?
Prawa czy lewa noga z przodu deski? Regular czy Goofy?
Nauka jazdy na łyżwach
Jaki kask na snowboard?
Wskazówki
  • Upewnij się, że buty pasują do wiązań. Zaleca się kupić najpierw buty, potem wiązania.
  • Zanim wybierzesz się w góry lub na stok upewnij się, że masz odpowiedni zestaw do naprawy deski (śrubokręt, zapasowe śrubki itp).
4
Dokręć wszystkie śruby w mocowaniach, a następnie powtórz tą czynność jeszcze raz. Z poluzowanymi wkrętami ciężko się jeździ. Jak w przypadku nart nie dokręcone wiązanie sprawia duże trudności podczas manewrowania, a nawet może doprowadzić do wypadku.
5

Regulacja kąta nachylenia highback.

Aby go ustawić musisz użyć pokrętła, które reguluje działanie Twojego wiązania. Choć nie ma reguły jak je ustawić, musisz pochylić się nieco do przodu pod kątem 10 - 15 stopni. Jest to magiczny próg, który gwarantuje nam bezpieczną jazdę. Jeżeli jednak nie znajdujesz w tym ustawieniu dla siebie odpowiedniej pozycji, możesz samoczynnie regulować naciąg metodą prób i błędów. Sprawdź, które ustawienie będzie dla ciebie odpowiednie. Dobór odpowiedniego kąta pozwoli Ci na wygodną jazdę nie obciążając przy tym kolan i utrzymanie równowagi. Należy jednak wiedzieć, że im większe nachylenie, tym jazda jest bardziej męcząca, ale za to bardziej efektywna.

6

Sprawdź czy buty pasują do wiązań.

Czy między wiązaniem a butem nie występuje żaden luz? Ważnym czynnikiem jest także umocowanie pasków na butach. Powinny być one dopasowane do nogi ale nie ograniczać dopływu krwi i nie powodować bólu przez za mocne ich naciągnięcie. Teraz jesteś gotowy do jazdy.

Wskazówki
 3.8/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Bartonnn - 2016-02-22
Karol28 - niszczy, są na ten temat odpowiednie publikacje. Pierwszy sezon przejeździłem na kaczce ale wole nie ryzykować, tym bardziej, że teraz na dodatnich kątach wygodniej mi się jeździ - kwestia przyzwyczajenia. trafiłem tu bo na przyszły rok planuje nauczyć się jazdy tyłem, do teraz nie było mi to potrzebne ale chcę się w końcu nauczyć jakichś skoków z rotacją w locie i przydałoby się to opanować zanim przystąpię do nauki latania. Dlatego się zastanawiałem czy nie wrócić na pół sezonu do kaczki ale chyba jednak zdrowie ważniejsze. Czytałem gdzieś żeby spróbować obrócić sobie deskę - jak się jeździ regular to spróbować na goofy (lub odwrotnie), a już całkiem najlepiej to znaleźć sobie kogoś chętnego do rozpoczęcia kariery ze snowboardem i uczyć się razem z nim od nowa tylko z inną konfiguracją (tak jak poprzednio zmiana regular na goofy lub odwrotnie), we dwóch zawsze raźniej.
Karol28 - 2015-03-04
To jak jest z tą "kaczką" ? Niszczy kolana czy nie ???
Ja - 2013-01-24
Jeśli nie chcesz w wieku 40 lat chodzić z laską, albo jeździć na wózku to lepiej zmień te kąty.. poczytaj o kaczce -.-
C - 2012-01-14
czesc, nie wiem czy dobrze trafilem ale zapytam, a wiec mam pytanie, jezdze na swnoboardzie 3 sezony teraz bedzie 4, dosyc sobei radze, nawet szybko sie nauczyelm, opanowalem, rowniez skacze, ale tylko hopki zaden skatepark, ale mam teraz problem z ustawieniem katow wiazan.
Wczesniej mialem 15a tyl 0 teraz zmienilem jak to pisza na 'kaczke' i dalem przod 27 tyl - 15 i mam dziwne wrazenie z tego co wyczytuje ze to jednak duzo, za duzo, ale tak mi sie nogi ustawiaja, kiedys jezdziem na deskorolce i moze dlatego, i mimo prob ( na dywanie:P) to tylko tak mam wygodnie, czy to aby na pewno dobry pomysl takie ustawienie, nic sie nie stanie czy jednak zmiejszyc te katy? Prosze i dziekuje za odpowiedz, czesc:)

pozdrowienia:)
Sezon narciarski i snowboardowy właśnie się rozpoczął. Pogoda zachęca nas do spędzenia wspaniałego weekendu śmigając na...
Jaki rozmiar deski snowboardowej?
Sezon narciarski i snowboardowy właśnie się rozpoczął...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt