Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Proste sposoby, które pomogą ci wyeliminować stres

Proste sposoby, które pomogą ci wyeliminować stres

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Stres jest bardzo niebezpieczną przypadłością zdrowotną, ponieważ powoduje duże szkody w organizmie. Zaczyna się niewinnie i powoli narasta do tego stopnia, że nie jesteśmy w stanie sobie z nim poradzić. Często jest niezauważalny dla społeczeństwa i bliskich, a potrafi tworzyć wiele kłopotów i niszczyć nasze relacje. Stres wpływa nie tylko na nasze życie w społeczeństwie ale także na zdrowie, powodując np. wysokie ciśnienie tętnicze, choroby serca i układu krążenia. Jeżeli czujesz się zestresowany jest kilka metod, które mogą zapobiec temu na przyszłość. Przyjrzyj się bliżej kilku sposobom relaksacyjnym, które nic nie kosztują i nie wymagają użycia substancji chemicznych.
1
medytacja
Medytacja
Medytacja pomaga wyciszyć swój umysł, uwolnić go od stresu, uspokoić. Nieważne co się dzieje w twoim życiu może ona pomóc ci spojrzeć na problem z innej strony, znaleźć nowe rozwiązanie.
Ta forma relaksu ma wiele innych dobrych stron. Najnowsze badania naukowe mówią, że ludzie, którzy regularnie medytują mają obniżony wiek mózgu. To niezwykle ważna informacja, zwłaszcza pod kątem choroby Alzheimera i innych form demencji, które pojawiają się wraz z wiekiem. Naukowcy przebadali grupę 50 osób, które regularnie medytowały oraz 50 osób, które nie miały nigdy z medytacją styczności. Wyniki pokazały, że mózgi osób z tej pierwszej grupy były o ok 7,5 roku młodsze niż nich fizyczny wiek. Innymi korzyściami medytacji są m.in. poprawa snu, obniżenie ciśnienia krwi, lepsze krążenie krwi. Kilkuminutowe sesje mogą już zmniejszyć stres i wpłynąć korzystnie na jakość naszego życia.
2
gra w szachy
Robienie sobie przerw
Czy dajesz swojemu umysłowi wystarczająco dużo odpoczynku? Są w życiu sytuacje, które wymagają pracy na najwyższych obrotach bez chwili przerwy. Odpocznij od pracy, zostaw dziecko na kilka godzin pod opieką dziadków, wycofaj się na chwilę z życia społecznego, jeżeli czujesz się przytłoczony obowiązkami i odpowiedzialnością, która na tobie spoczywa. Jeśli lubisz gry, zmniejszenie stresu jest jednym z wiele korzyści jakie możesz uzyskać grając w bingo, scrabble i inne gry logiczne.
Odsunięcie się psychicznie i fizycznie, choć na chwilę spowoduje, że stres nie będzie narastał oraz dłużej będziesz mógł utrzymać równowagę. Bardzo ważny jest sen - 7 godzin to minimum snu, aby prawidłowo funkcjonować.
3
wyjście na zewnątrz
Wyjdź na zewnątrz
Kontakt z naturą ma na nas bardzo kojący wpływ. Wyłącz telefon, wyloguj się z wszelakich portali społecznościowych. Ciesz się zapachem morza, po wspinaj się po górach lub połóż się na miękkiej trawie i obserwuj gwiazdy. Niech brzydka pogoda cię nie zrazi. Ubierz się ciepło, weź parasol, aby oddychać tym wszystkim co jest dookoła ciebie. Nawet kilka minut dziennie mogą orzeźwić twój umysł i sprawić, iż zauważysz, że twoje problemy są naprawdę małe w porównaniu do całego świata.
Z każdej sytuacji jest jakieś wyjście. Nie pozwól stresowi sterować tobą i twoim życie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na pewno nie lubisz stresujących sytuacji w swoim życiu. Spróbuj wspaniałego napoju, który pomoże ci uporać się ze...
Jak przygotować koktajl eliminujący stres?
Na pewno nie lubisz stresujących sytuacji w swoim życiu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt