Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Sporty Ekstremalne > Narty > Jak dobrać buty narciarskie?
Jak dobrać buty narciarskie?

Jak dobrać buty narciarskie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Buty narciarskie stanowią istotne połączenie między nami a naszymi nartami. Buty powinny idealnie pasować do wiązań narciarskich, które umożliwiają nam ruch ciała i wywierają bezpośredni nacisk na narty. Dobre buty powinny mieć wnętrze prawidłowo dopasowane do stopy, co będzie chronić ją przed uszkodzeniem i obiciem. Powinny być też wykonane z mocnej powłoki zewnętrznej chroniącej nasze nogi przed urazami. Wybór odpowiedniego modelu ma zasadnicze znaczenie dla bezpiecznego i przyjemnego narciarstwa. Poniżej znajdziesz kilka porad, które z pewnością pomogą Ci w prawidłowym wyborze
1
Zanim zdecydujesz się na kupno butów narciarskich, warto dowiedzieć się dokładniej czego szukać i poznać różnice występujące między poszczególnymi modelami. Zwróć szczególną uwagę na to, z czego są wykonane i jakie posiadają funkcję zanim udasz się do sklepu. Dzięki czemu oszczędzisz więcej czasu na zakupach.
2
Jak wcześniej wspomniałem wiązania muszą idealnie pasować do naszych butów. Musisz więc pamiętać o tym, że nie każdy but jest odpowiedni dla każdego rodzaju wiązania i na odwrót. Sprawdź i upewnij się zasięgając opinii specjalisty czy dobrana przez nas kombinacja jest odpowiednia. Odpowiednie dobranie sprzętu to gwarancja wygodnej jazdy.
3
Szukanie dobrych butów narciarskich może zająć nam trochę czasu, dlatego też jeśli jest to tylko możliwe, zaopatrzmy się w dostępne na rynku katalogi. Dzięki nim spokojnie w domowym zaciszu zapoznasz się z wszystkimi niezbędnymi informacjami o wybranych modelach, oszczędzając przy tym wiele czasu. W katalogach znajdziemy interesujące nas informacje takie jak oznaczenia i symbole. Wybrane buty możesz zamówić i nie będziesz musieć za długo na nie czekać.
Jak leczyć odmrożenia (pierwsza pomoc)?
Jak zapobiec marznięciu stóp na stoku?
Jak dobrać narty dla dziecka?
Jak smarować narty?
Wskazówki
  • Jeżeli znajdziesz już idealne buty, wstrzymaj się z ich kupnem. Wróć do domu i sprawdź czy tego samego modelu nie uda się kupić taniej w internetowych sklepach sportowych (porównaj na Ceneo). Być może istnieje realna szansa na zaoszczędzenie niezłej sumki pieniędzy.
4
Wybierając się na zakupy po buty narciarskie, załóż na siebie specjalne skarpety narciarskie lub przynajmniej grube skarpety, które najprawdopodobniej ubrałabyś wybierając się na narty. Nie należy próbować butów narciarskich w zwykłych skarpetkach czy też dwóch ich parach założonych jedna na drugą. Wbrew pozorom ma to duże znaczenie przy doborze odpowiedniego rozmiaru butów, dopasowaniu wkładki i poszycia wewnętrznego do stopy.
5
Włóż nogę do buta i przymocuj bezpiecznie mocowanie. Gdy stoisz prosto, twoje palce powinny lekko dotykać przedniego czubka buta. Podczas zgięcia kolana twoja stopa powinna przesunąć się do tyłu, a pięta powinna dotykać tylnej części buta. W tym czasie palce powinny mieć z przodu w bucie więcej wolnego miejsca.
6
Upewnij się że buty pasują idealnie i Cię nie gniotą. Ucisk może spowodować zaburzenie ciśnienia krwi w nodze, ból, a w ostateczności odmrożenia. Jeżeli czujesz jakiś nacisk już teraz, na pewno będziesz czuć go także podczas zjazdu na nartach.
7
Upewnij się że buty które mierzysz są idealnie dopasowane wokół stopy, nie tylko na podeszwach, ale i w jej górnych częściach. To samo dotyczy górnej części buta. Upewnij się, że kostki i łydki równomiernie przylegają do jego powierzchni. Górna część buta nie może być też zbyt ciasna, by nie ograniczać ruchu mięśni łydek.
8
Sprawdź podparcie obicia w butach wokół kostek i dolnej części nogi. Powinny one chronić Cię przed nadmiernym zginaniem nogi w tych miejscach. Powinieneś być w stanie zgiąć delikatnie do przodu nogę w stawie skokowym, a podczas dalszego jej wyginania czuć podporę, która będzie cię chroniła przed jej uszkodzeniem. Upewnij się, że mechanizm ten działa prawidłowo i bez zarzutu, że możesz zginać nogę tylko w naturalny sposób i nie dalej. Jeżeli jest inaczej nie powinieneś decydować się na ten model. Należy również pamiętać, że pochylając się do przodu, powinieneś czuć równomiernie rozłożony nacisk wzdłuż golenia, a nie tylko w jednym miejscu.
9
Zasięgnij rady sprzedawcy lub swojego instruktora dzieląc się z nim swoimi odczuciami podczas mierzenia butów. Osoby te mogą poddać Ci kilka pomysłów i wskazówek w znalezieniu odpowiedniej pary dla Ciebie. Wybór butów narciarskich nie jest taką prostą sprawą, jak mogło by to się wydawać i często potrzebujemy dużo czasu do namysłu. Nie można tak po prostu kupić butów, które się nam podobają. Poświęć trochę więcej czasu na zapoznanie się z wszystkimi modelami i nowinkami technicznymi zanim wybierzesz się do sklepu. Dzięki temu będziesz mógł naprawdę cieszyć się z jazdy na nartach.
Wskazówki
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dla początkującego narciarza, bardzo ważne jest opanowanie techniki zjazdu tzw. pługiem, gdyż jest to również technika...
Jak jeździć pługiem na nartach?
Dla początkującego narciarza, bardzo ważne jest opanowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt