Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Moczowego > Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?
Jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Najczęstszym objawem zapalenia pęcherza moczowego jest wzmożone parcie na pęcherz. Oddawaniu moczu towarzyszy piekący ból w cewce moczowej. Mocz oddawany zwykle w bardzo niewielkiej ilości bywa mętny lub zabarwiony krwią. Czasami jednak zdarza się, że jedynymi objawami jest ból brzucha i gorączka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć zapalenie pęcherza moczowego i jak zapobiegać powrotom choroby.
1
W celu zapobiegania wystąpienia chorób pęcherza należy przede wszystkim ciepło się ubierać i nie siadać na betonie czy zimnej podłodze.
2
Zarówno w celu zapobiegania chorobie jak i podczas jej leczenia warto przyjmować duże ilości płynów, częste oddawanie moczu przepłukuje stale układ moczowy z bakterii, które mogą być przyczyną zapalenia.
3
Nigdy nie należy powstrzymywać się od pójścia do toalety, jeżeli odczuwa się parcie na pęcherz. Powstrzymywanie się od oddawania moczu powoduje niepotrzebne namnażanie się bakterii w układzie moczowym.
4
Jeżeli w czasie zapalenia pęcherza wystąpi gorączka chory powinien leżeć w łóżku. Najlepiej, jeżeli w tym czasie okolice podbrzusza są rozgrzewane termoforem lub poduszką elektryczną, pomoże to zmniejszyć napięcie mięśniowe i dzięki temu ból będzie mniejszy.
5
Aby pozbyć się zapalenia pęcherza należy zakwasić mocz. W tym celu trzeba pić duże ilości przegotowanej wody z sokiem cytrynowym lub rozpuszczoną witaminą C. Najlepiej, jeżeli chory przyjmuje około 2-3 litry zakwaszonej wody dziennie.
Domowe sposoby na prostatę
Jak rozpoznać zapalenie pęcherza?
Jak leczyć infekcje dróg moczowych?
Jak uniknąć zapalenia pęcherza?
Wskazówki
  • Jeżeli zapalenie pęcherza wystąpi w czasie ciąży należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem.
  • Często zapalenie pęcherza u kobiet występuje na skutek współżycia, aby jemu zapobiegać po stosunku należy jak najszybciej oddać mocz i umyć okolice intymne. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko zakażenia.
6
Innym skutecznym środkiem jest herbata żurawinowa, naturalny sok z żurawiny, wyciąg z jej owoców (w kapsułkach) lub żurawina suszona. Wstrzymuje ona rozwój bakterii w układzie moczowym. Zawsze szukaj suplementu o jak największym stężeniu żurawiny, najlepiej wzbogaconego dodatkowo witaminą C i bioflawonoidami.
7
Doskonałym lekiem jest mieszanka ziołowa złożona z kwiatu bzu czarnego, liści jeżyny, krwawnika, rumianku, podbiału i mięty pieprzowej. Kurację tą przed zastosowaniem warto skonsultować z lekarzem.
8
Jeżeli picie płynów i środki ziołowe nie pomagają bez względnie udać się do lekarza, który zaleci leczenie farmakologiczne. Doskonałym lekiem na zapalenie pęcherza jest Palin, lek dostępny na receptę.
Wskazówki
 3.9/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

pepolinna - 2012-01-16
żurawina jest faktycznie świetna na drogi moczowe, ale ja niestety nie lubię smaku żurawiny, dlatego dla mnie jedynym ratunkiem są kapsułki z żurawiną - łykam Prouro, bo chyba najlepszy skład mają.
Urszula - 2010-09-07
Na zapalnie pęcherza moczowego bardzo pomaga żurawina.
Badania wykazują, że picie soku żurawinowego znacznie łagodzi objawy tej nieprzyjemnej i bolesnej choroby poprzez zahamowanie wzrostu powodujących ją bakterii. W podobny sposób działają jagody.
Znachor - 2010-03-22

Bardzo cenne porady. Ja również polecam preparaty z żurawiny (np. Urinal). Lekarze na zapalenie pęcherza najczęściej przepisują Furaginum. Lek będzie skuteczniejszy, gdy jednocześnie dostarczysz organizmowi dużą dawkę witaminy C, np. popijając tabletkę herbatą z sokiem z połówki cytryny.

kurek - 2010-02-25
Vitabutin jest środkiem na zapalenie pęcherza - www.vitabutin.pl
Krzywa wieża - 2010-01-13
Suszona żurawina zawiera duże ilości cukru, dlatego nie jest aż tak zalecana. Co innego herbata żurawinowa z cytryną a najlepiej to kapsułki żurawinowe, które zawierają min. 36 proantocyjanów. Mało kto wie, że to one a nie sama żurawina pomaga usuwać bakterie z cewki i pęcherza.
Ciągle czujesz parcie na pęcherz, ale nie możesz oddać moczu lub wydalasz go niewiele. Pieką cię okolice cewki...
Jak leczyć przewlekłe zapalenie pęcherza?
Ciągle czujesz parcie na pęcherz, ale nie możesz oddać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt