Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Jakich produktów nie należy jeść przed spaniem?

Jakich produktów nie należy jeść przed spaniem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Sen jest ważną częścią naszego życia, jeżeli chcesz zadbać o prawidłowy odpoczynek swojego organizmu, musisz wiedzieć jakie warunki zapewnić organizmowi, aby mógł się dostatecznie zregenerować i wypocząć. Oprócz ciszy i spokoju, ważne jest także to, co jemy przed snem. Niektóre z produktów mogą sprawić, że będziemy mieć trudności z zasypianiem, a nasz organizm będzie tracił energię na trawienie tych produktów, a więc nie będzie w stanie odpowiednio wypocząć. Czego więc unikać przed snem? Oto lista produktów!
1
burger
Fastfoody i tłuste produkty
Jednym z najgorszych posiłków które możesz zjeść przed pójściem spać są fast foody. Wyobraź sobie, że przed snem zjadasz burgera z dodatkowym serem lub bekonem. Dostarczasz wówczas tyle tłuszczów, że produkcja kwasów żołądkowych znacznie wzrasta. Trawienie burgera trwa nawet kilka godzin i może powodować powstanie zgagi. Nie jest łatwo zasnąć z uczuciem pieczenia w przełyku i przepełnienia żołądka, a więc zdecydowanie unikaj fast foodów przed pójściem spać.
2
alkohol
Alkohol
O tym, że alkohol nie jest zdrowy dla naszego organizmu wiadomo od lat. Dlaczego mielibyśmy więc pić go przed snem? Piwo, wino czy drinki wszystkie mogą powodować problemy z zaśnięciem, a kiedy już nam się to uda, możemy budzić się co chwilę, ze względu na wzmożoną potrzebę korzystania z toalety. Alkohol może również powodować chrapanie i to nawet u osób, które normalnie nie mają tego problemu.

Czekolada
Czekolada, a w szczególności gorzka czekolada z dużą zawartością kakao zawiera kofeinę i teobrominę, które pobudzają nasz system nerwowy i mogą powodować przyspieszoną pracę serca. To z kolei zamiast ułatwić nam zasypianie, powoduje pobudzenie i w rezultacie problemy ze snem.
3
kurczak pieczony
Mięso w tym kurczak
Mięso dostarcza naszemu organizmowi dużą dawkę białka. Jest ono trawione przez długi czas, a to wymaga pracy żołądka i powoduje obciążenie organizmu. Jeżeli zależy ci na odpowiednim wypoczynku, zrezygnuj z mięsa (nawet uważanego za lekkiego i łatwego do strawienia kurczaka ).

Ostre przyprawy
Ostre przyprawy nigdy nie powinny być dodawane do posiłków zjadanych przed snem. Dlaczego? Mogą powodować zgagę, a także pobudzają organizm. Zgaga z pewnością nie ułatwi ci zaśnięcia, po co więc masz przekręcać się z boku na bok męcząc się z uczuciem pieczenia w przełyku? Zrezygnuj więc z ostrych przypraw.
 1.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

dd - 2017-02-06
dawno się tak nie uśmiałem!wg. tego nie powinienem wcale zasnąć , a nie mm z tym problemów, a mam 50 lat ..jem przed snem i bardzo lubie pikantne potrawy , zapiekanki itd , popijam alkohol ..i śpię jak niemowlak!
. - 2017-01-10
Nic się nie zgadza.Jem wszystko i dobrze śpię,
 
Otyłość to problem, który dotyczy coraz większej części społeczeństwa. Walczą z nią zarówno kobiety, jak i mężczyźni,...
Jak zapobiec otyłości?
Otyłość to problem, który dotyczy coraz większej części społeczeństwa. Walczą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt