Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Publiczne i Bezpieczeństwo > Medyczne Badania Naukowe > Ile cukru znajduje się w popularnych produktach spożywczych?

Ile cukru znajduje się w popularnych produktach spożywczych?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wielu z nas dziwi się, że po zjedzeniu potencjalnie zdrowych i dietetycznych produktów, nasz waga zaczyna rosnąć. Nie zdajemy sobie jednak sprawy, ze składu tych produktów. Większość z nich zawiera sporą dawkę cukru. Ile znajduje się go w popularnych produktach, tych uważanych za zdrowe i tych, w których spodziewamy się znaleźć go sporo? Przekonaj się!
1
płatki śniadaniowe
Płatki śniadaniowe
"Jedz płatki i trać zbędne kilogramy"  to zdanie często słyszymy od szczupłych kobiet w reklamach telewizyjnych. I bierzemy je sobie do serca, jedząc płatki śniadaniowe niemal każdego ranka. Ale czy mają one rzeczywiście jakiejkolwiek korzyści dla naszej figury? Faktycznie, średnia porcja płatków śniadaniowych zawiera około 37 g cukru (to trochę więcej niż 7 łyżek), co przekracza zalecaną dzienną normę.

Jogurt
Z pewnością nie ma nic złego w jogurcie, prawda? Nawet dietetycy polecają  je jeść. Ale w rzeczywistości, odnoszą się oni do produktów naturalnych, bez żadnych substancji słodzących lub chemicznych barwników czy substancji  do poprawy smaku. Nie należy mylić tych zdrowych jogurtów naturalnych z tym, co najczęściej możemy znaleźć w sklepach. Niektóre popularne marki jogurtu pitnego, mogą zawierać aż  6 łyżeczek cukru.
2
batony czekoladowe
Batony czekoladowe
Czekolada jest jednym z najprostszych i najwygodniejszych sposobów na uzyskanie dodatkowej energii, gdy nie masz zbyt wiele czasu. Ale problem pojawia się, gdy jesz kilka batoników czekoladowych na tydzień i wkrótce nie będziesz mieścić się w swoich  ulubionych spodniach. A to wszystko dlatego, że najbardziej popularne marki batoników, są zasadniczo w większości złożone z cukru. Standardowej  wielkości batoniki o wadze około 55 g zawierają  27,5 g cukru, co stanowi około 5 do 6 łyżeczek.

Napoje gazowane
Kochamy te napoje za to, że nie tylko potrafią ugasić nasze pragnienie, ale  i stłumić uczucie głodu. Ale oba te efekty nie trwają długo, a po około 10-15 minutach  chcemy pić i jeść ponownie. Dzieje się tak z tego powodu, że nie zdajemy sobie nawet sprawy, że takie napoje zawierają zbyt dużą ilość cukru i kalorii. Nawet niewielka 0,33-litrowa puszka zawiera aż około 8 łyżek cukru.
3
krem czekoladowy
Krem czekoladowy
Kilka tostów posmarowanych kremem czekoladowym zapewni ci pyszne śniadanie. Co może być w tym coś złego? Cóż, spójrz na etykietę: krem zawiera cukier, olej palmowy, orzechy, kakao w proszku, mleko w proszku, ekstrakt z wanilii i serwatka w proszku. Jest to produkt o bardzo wysokiej kaloryczności, bo 70% jego składników to tłuszcz i cukier. Tylko 2 łyżki kremu czekoladowego zawiera 200 kcal i 21 g cukru.

Kawa 3 w 1
Gdy nie mamy czasu na przygotowanie prawdziwej, pysznej kawy, saszetka 3 w 1 z dodatkiem cukru i śmietanki wydaje się znakomitym pomysłem. Jednak  20 g saszetka takiej kawy zawiera około 70 kcal i 10 g cukru (to 2 łyżeczki). Czy twoja wygoda jest więc warta dodatkowych centymetrów w talii?
4
keczup
Napoje energetyczne
Co należy zrobić, jeśli chce ci się spać, ale wciąż masz dużo pracy? Wiele osób używa wówczas napoju energetycznego. To prawda, że produkty te mogą cię obudzić i poprawić twoją wydajność, ale nie warto stosować ich zbyt często. Mogą one znacząco zwiększyć ciśnienie tętnicze oraz stężenie cukru we krwi. A na temat zawartości cukru, puszka napoju energetycznego zawiera około 27 g cukru, więc jeśli pijesz go zbyt często możesz  bardzo szybko przybrać na wadze.

Ketchup
Nie spodziewałeś  się, że jest na liście produktów z największą zawartością cukru prawda? Cóż, okazuje się, że ketchup zawiera również sporo cukru  mimo, że jego smak na to nie wskazuje. 100 g naszego ulubionego sosu zawiera około 20 do 30 g cukru. Oczywiście, większość ludzi nie zjada całej butelki keczupu za jednym zamachem, ale warto pamiętać, jak wiele dodatkowych kalorii przyswajasz, jeśli jesz go  regularnie.
 2.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

konsument - 2017-02-15
Świetny artykuł, brawo! Liczę na to, że jego autor poruszy teraz temat ile jest cukru w cukrze, bo tylko to będzie bardziej oczywiste niż zawarte tu informacje. Proszę sprecyzować, które płatki zawierają te ponad 37 gramów cukru, bo na pewno nie przedstawione na zdjęciu zbożaki.
lubie_placki - 2017-02-15
a ile jest cukru w cukrze?
 
Cukier w dowolnej formie nie jest dobry dla organizmu ludzkiego. Nie ma znaczenia czy używasz białego, brązowego lub...
Jak stopniowo odstawić cukier?
Cukier w dowolnej formie nie jest dobry dla organizmu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt