Tutaj jesteś: Elektronika > Telefony Komórkowe, Smartphony, Tablety i Akcesoria > Telefony Komórkowe > Nowoczesne gadżety – jak o nie dbać?

Nowoczesne gadżety – jak o nie dbać?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Komórka, komputer i słuchawki – bez nich trudno wyobrazić sobie codzienne życie. Jednak o nowoczesne gadżety należy odpowiednio dbać, by służyły nam jak najdłużej. Oto kilka sprawdzonych trików, które zapewnią sprzętom długowieczność:
1
głosniki
Głośniki
Wystarczy przejechać wałkiem do ubrań po powierzchni pokrowca głośnika, a kurz przylgnie do niego i skutecznie wyczyści sprzęt.

Słuchawki
Wiele osób próbuje czyścić zabrudzone słuchawki dokanałowe wykałaczką. Rozwiązanie dość ryzykowne, ponieważ w ten sposób łatwo je uszkodzić. Lepiej sięgnąć po zwykłą szczoteczkę do zębów i delikatnie wyczyścić nią oczka słuchawek. Podczas czyszczenia głośnik powinien być skierowany w dół, by brud nie trafiał z powrotem do wnętrza słuchawki.

Kable
Nie zaleca się czyszczenia kabli słuchawkowych płynami czyszczącymi, ponieważ mogą one uszkodzić przewody. Lepiej sięgnąć po zwykłą gumkę do mazania. Z łatwością usunie ona nieestetyczne plamy na kablach.
2
klawiatura
Wejście na słuchawki
Miejsce trudno dostępne, ale szczoteczka do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych doskonale je wyczyści. Decyduje o tym rozmiar szczoteczki, który umożliwia dokładne czyszczenie tak małych otworów. Przed czyszczeniem należy upewnić się, że urządzenie jest całkowicie wyłączone!

Klawiatura
Wszystkie zanieczyszczenia na klawiaturze można usunąć w mgnieniu oka używając taśmy klejącej. Sposób szybki, prosty i skuteczny.

Ekrany
Ekran komputera czy telefonu pod żadnym pozorem nie powinien mieć styczności ze zwykłym papierem, ponieważ w ten sposób można go łatwo zarysować. Jeśli pod ręką nie mamy specjalnych ściereczek, najlepiej użyczyć ściereczki z mikrofibry lub filtrów do kawy.
3
telefon
Wejście USB
Aby wyczyścić wejścia USB najlepiej sięgnąć po szczoteczkę typu DIY. Do jej przygotowania potrzebne są: sztywny kawałek plastiku wielkości portu USB, klej i materiał syntetyczny, np. miękka część rzepu. Po przyklejeniu materiału do plastiku należy usunąć wszystkie widoczne grudki kleju, a następnie delikatnie wprowadzić szczoteczkę do portu USB.

Szklane ekrany
Do czyszczenia szklanych ekranów doskonale nadaje się papier. Pocieranie ekranu okrężnymi ruchami skutecznie usunie wszelkie zabrudzenia.

Przestrzeń wokół przycisków w telefonie
Aby usunąć kurz i brud zgromadzony w szczelinach między szczelinami najlepiej sięgnąć po szczoteczkę do zębów i delikatnie, ruchami wymiatającymi oczyścić wszelkie trudno dostępne miejsca.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt