Tutaj jesteś: Zwierzęta > Ptaki > Karmienie Ptaków > Jak karmić ptaki zimą?

Jak karmić ptaki zimą?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (418 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Zima to ciężki okres dla ptaków zwłaszcza, jeżeli jest dużo zamarzającego śniegu. Jeżeli chcesz dokarmiać ptaki, możesz próbować metodą prób i błędów przyciągnąć je do swojego karmnika, ale możesz także przeczytać poniższą instrukcję i od razu dowiesz się jak i czym karmić ptaki podczas zimy.
 2.6/5 (418 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (31)

Janusz - 2014-12-08
COS TU NIE TAK Z TYM POKARMEM DLA PTAKÓW ! JEZELI CHCECIE KARMIC PTAKI KUPUJCIE GOTOWA MIESZANKE DLA PTAKOW , BEDZIE IM SMAKOWALA I JEST BEZPIECZNA .... MASŁO ORZECHOWE , SŁONINA , ORZESZKI - CZESTO ZAWIERAJA SÓL - DLA PTAKÓW JEST ONA BARDZO SZKODLIWA - KILKA ZIARENEK SOLI MOZE ZABIC PTAKA !
marek - 2014-12-08
SLONECZNIK, SLONECZNIK I jeszcze raz SLONECZNIK - najlepiej luskany. Nie znam ptakow ktore nie preferowalyby tego kalorycznego przysmaku. Od kilkunastu lat skarmiam corocznie 20-kilogramowy worek LUSKANEGO SLONECZNIKA. To najlepsza przysluga dla ptakow. Inne karmy to zawracanie glowy i marnowanie pieniedzy. Szczegolnie gotowe mieszanki. Z obserwacji wiem, ze ptaki ZAWSZE WYBIERAJA SLONECZNIK ! Jesli im sie go dosypuje to inne ziarna pozostaja nietkniete. Wielokrotnie eksperymentowalem z pszenica, platkami , kaszami - znikaly tylko w czasie bardzo ciezkich zim i wowczas gdy nie bylo slonecznika. Karmik mam tak skonstruowany by dokarmiac tylko male ptaki. Co zima mam kilka rodzajow sikorek, rudziki, kowaliki, jemioluszki, cale chmary dzwoncow , zdarzyly sie grubodziby, czesto dziecioly , wroble i mazurki rączej wydziobuja spod karmika, ktorefs zimy zajrzaly tez gile ale one oskubuja raczej klonowe noski za plotem. Duzych ptakow generalnie nie dokarmiam, bo te radza sobie lepiej i wyzarlyby caly worek karmy w miesiac, bo zlatuja sie calymi grupami golebie, wrony, sroki, sojki, kosy. Rzucam im czasami czerstwe pieczywo za plot. Gdybym dopuscil je do karmika to male pozyteczne ptaszki zostalyby przegonione. Reasumujac: kupujcie ptakom slonecznik to najlepsza i najwartosciowsza dla nich karma. U mnie wyroslo na sloneczniku juz wiele ptasich pokolen.
marek - 2014-12-08
Dokarmiacz - 2014-12-08
Do mnie na balkon wlazł jeden taki łoś jak wsypałem słonecznika do karmnika.
ja - 2014-12-08
dokarmiam ptaki zima od kilkunastu lat i wiem na pewno ze kukurydza jest jednym z ostatnich ziaren jakie ptaki w karmniku zjedzą bo w moim karmniku nie ma indyków jeleni itp.
gargamel - 2014-12-08
a ja sikorkami karmię kota
goma - 2014-12-08
Ja dokarmiam ptaki 2 rok i co ciekawe przylatują jak jeszcze nie ma śniegu i wielkich mrozów a zaczynam w listopadzie a jak jest śnieg nie ma żadnego ptaszka. Kupuję ziarenka w sklepie.
grzegorj - 2014-12-08
PSM w Chrzanowie zakazuje mieszkańcom dokarmiania ptaków: http://grzegorj.w.interia.pl/zima.html
bella - 2014-12-08
u mnie lubią pęczak, słonecznik, i otręby gryczane (kupiłam w tesco 1,5 kg kosztuje 4,20 i to tak wygląda jak kasza gryczana taka pokruszona)
ffddg - 2014-12-08
Błędem jest dokarmianie ptaków. Niszczycie ich instynkt zachowawczy. To, że część z nich nie przeżyje, to Wasza wina. Ptak uczy się jak pies, w tym samym miejscu wciąż karma, i o tych samych porach roku. Przestaje być dziki a staje się świnią domową...
paragraf - 2014-12-08
Dokarmianie ptaków nie jest legalne.
Ralf_S - 2014-12-08
Od kilku lat mam karmnik i systematycznie dokarmiam ptaki. Teraz jeszcze nie ma zimy, ale mam stały skład, czyli sikorki: bogatki, modraszki, ubogie i gnieżdżące się w moim domu sosnówki, spore stado mazurków, sójki i okazyjnie kowalika, pełzacze i rudzika. Jak spada śnieg, to przylatują dzwońce, zięby, grubosze, jemiołuszki i gile. Ponieważ pod karmnik zlatują się bażanty, to w tym roku naszykowałem spory blat ustawiony na cegłach, na który sypę ziarno. Karmię głównie słonecznikiem, ale nie łuskanym - czysty gościom nie pasował, wolą same skubać, do tego kupuję karmę dla gołębi z kukurydzą, pokarm dla ptaków z prosem, konopie (ale nie indyjskie ;P ), oraz krojone owoce - hitem okazały się krojone jabłka. Dobre są też kule tłuszczowe (do kupienia nawet w marketach). W tym roku dla kowalika kupiłem dużą kolbę z orzechami. Zobaczymy, czy mu posmakuje, a liczę też że skuszę na nie dzięcioły. Co do przyzwyczajenia ptaków do dokarmiania, to powiem tylko tyle, że jak się robi ciepło to w karmniku robi się pusto i żarcie zostaje. Ptaki nie przyzwyczajają się więc do dokarmiania. Zawsze wolą świeże jedzenie niż stołówkę w karmniku :]
Acha, hitem ściągającym różne ptaki do karmnika jest żurawina, ale to diablo droga zabawa. A goście potrafią zeżreć kilo w ciągu kilku godzin....
Jeśli ktoś chce dokarmiać ptaki, to proponuję zakupy przez internet. Można kupić taniej niż w marketach, Druga opcja to rynek, jeśli ktoś ma w swojej miejscowości.
Najważniejsze to karmnik - im większy, tym lepszy ;) Ja mam 40x50 cm, ale zrobię większy, bo nie mieszczą się sójki i inne większe ptaki.
Pozdrawiam dokarmiaczy!!
BIOLOG - 2014-12-08
Co do Krokosza barwierskiego i kukurydzy - większość ptaków nie zdoła rozłupać tych nasion, szczególnie tych drugich . Dzioby papug trudno sobie z nimi radzą, a co dopiero "cherlawy"dziobek wróbla czy sikory... Może kuraki typu bażant, kuropatwa z nich skorzystają.
BIOLOG - 2014-12-08
Prażonych ziaren nie wolno podawać ptakom, ponieważ pęcznieją w żołądku, co się kończy tragicznie dla nich... zresztą źli ludzie w Krakowie w ten sposób tępią biedne gołębie... masło orzechowe to też słaby pomysł, przecież tam jest dodawana sól, dla ptaków toksyczna...
DEDE - 2014-12-08
Najciekawsze że najwięcej pretensji i nienawiści do ptaków mają psiarze ... "miłośnicy zwierząt".
Wojtek1080 - 2014-12-08
Tłuste odpady z mięsa czy tłuste skóry (np. z golonki) bardzo smakują mięsożernym ptakom, takim jak wrony czy mewy. Zawsze zimą daję im te frykasy.
plesserin - 2014-12-08
Po latach prób, wiem jedno-słonecznik i orzechy,to jest to co ptaki lubią najbardziej. Przy ciężkiej zimie schodzi u mnie i do 180kg słonecznika, nie licząc orzechów-ale radość z obserwowania wielka. I jeszcze jedno,przy mrozie i braku śniegu,nie zapominam o wodzie. Dziennie.
rich - 2014-12-08
Album -Ptaki Polski - Andrzeja Kruszewicza tom II - zdjecia i opisy wydawnictwo Multico
Hesperornis - 2014-12-08
A jeśli szczęście dopisze to przyfrunie papuga ara, koliber albo przytruchta kazuar nie mówiąc już o droncie dodo. :)
zdfg - 2014-12-05
dokarmiają ludzie o dobrym sercu niekoniecznie katole a chamstwo wiejskie w miescie mieszkające raczej nie bo oni nie maja poszanowania dla zwierzat
asa - 2014-12-05
indyki w polsce?? chyba jak ktos ma hodowle! maslo orzechowe?? o zgrozo kto to pisze!!
Gosia - 2014-12-05
Chciałabym prosić o wykaz zdjęć ptaków, które można u nas spotkać zimą. Ładny kolorowy katalog.
piłat - 2014-12-05
NAJWIĘCEJ JEST TYCh "DOKARMIACZY",KTÓRZY USZCZĘŚLIWIAJĄ PTAKI SPLEŚNIAŁYM CHLEBEM.SAM SPLEŚNIAŁEGO NIE ZEŻRE A MYŚLI ,ZE PTAKOM SMAKUJE...
KB - 2014-12-05
Pamiętajmy o ptakach i uzupełniajmy karmę w karmniku! Mroźna i śnieżna wiosna to najtrudniejszy okres dla nich! Także jeżeli dokarmialiście ptaki to róbcie to proszę nadal. Najlepszy jest słonecznik, w łupkach lub bez, byle nie solony. W łupkach można w Internecie kupić worek 30 kg za 75 zł z przesyłką. Łuskany dostępny jest w torebkach 0,2 - 1 kg w każdym markecie w cenie ok. 8 - 12 zł /kg.
patrycja - 2014-01-29
Bardzo fajny przydatny post. u mnie w karmniku same sikorki. też chciałabym zwabić inne ptaszki, ale nie wiem czym je skusić...
agnesss1982 - 2013-01-22
Zawsze wystawiałam sikorkom słoninkę, kilka dni temu mąż zrobił karmnik dla ptaków, Dałam im mieszanke musli, bo na razie nic innego nie miałam, zjadły orzechy,słonecznik,rodzynki i suszone banany...reszta z musli została ;), teraz podaję im słonecznik i orzechy włoskie, słoninka wisi pod karmnikiem ) mnóstwo ptaków się zlatuje, z kazdym dniem jest ich coraz więcej, są sikorki bogatki, dziś widziałam modraszkę, są rudziki, byl kowalik, oczywiście wróble, i inne, których jeszcze nazw nie znam...ale mam pytanie Jak zwabić inne ptaki? np gile?(mieszkam tu 5 lat i nigdy ich tu nie widziałam,ale w miejscowości 15 km oddalonej ode mnie bywały zimą-jak byłam mała ;)....są tu sójki, jak je zwabić do karmnika? albo inne ciekawe ptaszki????? januszewska_aga@onet.eu
danuta - 2012-12-10
Czy można sikorkom dawać wytopiony tłuszcz ze skórek kurczaków ? Oczywiście czysty, bez soli i jakichkolwiek przypraw.
kot - 2012-01-30
Uwaga! Jeśli ktoś dokarmia ptaki, ważne jest, żeby to robił regularnie i zawsze w tym samym miejscu. Spontaniczne akcje w parkach, nad stawem itp. powodują, że ptaki zamarzają z głodu... Tam, gdzie raz znalazły pokarm, będą go szukać przez następne dni. Jeśli nie znajdą - czekają. I to się często źle dla nich kończy. Karmik jest dobrym rozwiązaniem.
bjz - 2011-11-15
Pszenica ,pestki slonecznika luszczone i sloninka.Mieszka u mnie na dzialce kilkadziesiat wrobelkow,sa sikorki i inne nie znane mi ptaki.Nawet dwa golebie wchodza do karmnika zeby pojesc sobie.Mysle ze ze wzgledu na oczko wodne pomieszkuja w moim sasiedztwie.Wiosna przestaje dokarmiac i sa rozczarowane pustym karmnikiem,zrezygnowane po 2 tygodniach gdzies odlatuja.Cudowny widok z okna zima ,polecam wszystkim,ktorzy maja warunki zeby zbudowac karmnik i uiescic np na drzewie w poblizu okna.Szybko sie przyzwyczajaja do obecnosci ludzi i psow.Po wyjsciu psow z domu bacznie obserwuja ale nie odlatuja.Pomozmy ptakom przezyc zime,szczegolnie ciezkie mrozy.
rysiu - 2010-12-05
Nareszcie znalazłem to o co mi chodziło, czym karmić ptaki w zimie dziękuję!!!
444 - 2010-02-22
moje sikorki tak sie przezwyczaily do slonecznika ze orzechy i sloninka to w ostatecznosci cala zime dokarmiam drobne ptaki ale najwiecej przylatuje sikorek pozdrawiam
Kochasz ptaki i chcesz je przyciągnąć do swojego sadu czy ogrodu? Wystarczy tylko zużyta butelka plastkikowa, drewniana...
Jak zrobić karmnik z butelki plastikowej i łyżki?
Kochasz ptaki i chcesz je przyciągnąć do swojego sadu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt