Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Nauka > Nauka Przedmiotów Humanistycznych > Jak napisać streszczenie?

Jak napisać streszczenie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.9/5 (249 ocen)
Oceń 
Pisanie streszczeń nie jest rzeczą trudną. Jeśli nie mamy doświadczenia w tym temacie, ważne by ćwiczyć i nie zniechęcać się od razu. Wbrew pozorom nie jest to takie skomplikowane i nie wymaga wiele wysiłku. Wystarczy poświęcić codziennie, choć krótką chwilę, a później będzie już tylko łatwiej. Jeśli masz jakieś wątpliwości poproś bliska osobę o przeczytanie streszczenia, które napisałeś. Zastosuj się do podanych tutaj rad, a nauczysz się pisać krótkie i treściwe streszczenia książek.
1
Krótko opisz o czym jest książka. Przypomnij sobie całą fabułę i opisz ważniejsze jej elementy. Kim byli główni bohaterowie książki? Jakie były momenty kulminacyjne opowieści? Co było w niej wyjątkowego i zaskakującego? Odpowiedzi na te pytania powinny znaleźć się w każdym dobrym streszczeniu.
2
Nie pisz o wszystkim. Postaraj się o jasne, zwięzłe i krótkie opisy. Uwzględnianie zbyt dużej ilości informacji przeczy całej koncepcji streszczenia.
3
Uwzględnij w streszczeniu swoje własne przemyślenia dotyczące osób lub wydarzeń z książki. Napisz o swoich reakcjach i odczuciach, np. „Moim zdaniem książka zawierała zbyt długą część opisową”, „Uważam, że wątek .... powinien być rozwinięty, ponieważ....”.
4
Zakończ streszczenie podsumowaniem książki jako całości. Czy poleciłbyś ją innym osobom? Uargumentuj swoją odpowiedź.
5
Przeczytaj przykładowe streszczenia innych książek. Dadzą ci one pogląd tego, na czym się skupić, a czego unikać pisząc streszcznie.
Jak narysować elipsę?
Jak nauczyć się brytyjskiego akcentu?
Jak się dobrze uczyć?
Jak szybko zapamiętywać?
 1.9/5 (249 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

grazyna2 - 2013-04-13
streszczenie- już sama nazwa mówi, iż powinno być streszczeniem dzieła-ksiażki, a nie pisać tu trzeba swoich odczuć, tylko to, co ważne chciał pokazać autor. W streszczeniu trzeba ukazać tylko fakty. Swoich odczuć tu być nie może.
charles - 2012-11-06
Nie zgadzam sie z tym tokiem postepowania. W streszczeniu ani nie powinnismy wyrazac wlasnej opinii, ani nie powinnismy jej polecac czy tez nie. To juz sa cechy recenzji, a nie streszczenia.
kuku - 2010-11-28
dosyć spoko
Rysunek ten nie będzie wykonany z inżynierską precyzją, ale w zupełności wystarczy do zadań praktycznych. Podany...
Jak narysować elipsę?
Rysunek ten nie będzie wykonany z inżynierską precyzją, ale w zupełności wystarczy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Ewa Chmielik
  • Ewa Słupek
  • Małgorzata Gwarzyńska
  • Patryk Paduch
  • Krzysztof Mielcarz
  • Martyna Ilczuk
  • Jędrzej Kamiński
  • Wojtek Kowalczyk
  • Anna Gonera
  • Zuza Jolanta
  • Gabriela Babiarz
  • Lidia Sroka
  • Beata Huszban
  • Danuta Balicka-Kusnierek
  • Barbara Nyczka
  • Natalia Sobczyk
  • Wanda Malinowska
  • Grażyna Wróbel
  • Iza Lach
  • Ewa Krzeszowiec
  • Marta Chorała
  • Ania Nowak
  • Żaneta Korzybska
  • Arkadiusz Leszkiewicz
  • Konrad Pikosz
  • Patrycja Poczta
  • Patryk Kowalak
  • Andrzej Filipowski
  • Anna Laszczyk
  • Paulina Lewandowska