Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jak zrobić herbatę z imbirem?

Jak zrobić herbatę z imbirem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (143 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Imbir jest jedną z przypraw o najbardziej intensywnym zapachu. Ma też bardzo dużo walorów zdrowotnych, między innymi leczy nudności, poprawia trawienie czy cyrkulację krwi. Ze względu na swój zapach i smak, imbir ciężko byłoby jeść na surowo. Jednak doskonale nadaje się jako przyprawa, np. do sporządzenia imbirowej herbaty. Ten napój jest bardzo smaczny i z pewnością przyniesie ulgę wszystkim cierpiącym na przeziębienie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
plasterek korzenia imbiru o grubości ok. 0,5cm, 2 filiżanki wody, 1 łyżka (lub torebka) herbaty, cynamon lub sproszkowany kardamon (opcjonalnie)
1
Obierz plasterek korzenia imbiru i skrusz go (najlepszy byłby do tego celu moździerz kuchenny). Unikaj sprzedawanego w sklepach sproszkowanego imbiru, ponieważ może zawierać dodatkowe składniki, które nie będą się nadawać do sporządzenia herbaty.
2
Do płaskiego rondelka wlej dwie filiżanki wody. Najlepszy będzie rondelek ze stali nierdzewnej, ponieważ nie wejdzie on w reakcję z imbirem.
3
Doprowadź wodę do wrzenia.
4
Dodaj skruszony imbir i gotuj na wolnym ogniu przez 2 minuty.
5
Teraz wrzuć do wody łyżkę herbaty liściastej lub torebkę ekspresowej i ponownie doprowadź wodę do wrzenia.
6
Gotuj całość na wolnym ogniu jeszcze przez 5 minut. Jeśli zapach imbiru jest zbyt mocny, możesz dodać cynamon lub proszkowany kardamon.
7
Zgaś ogień i trzymaj rondelek pod przykryciem przez kolejne 5 minut.
8
Jeśli chcesz dodać do herbaty mleko, najpierw je podgrzej. Posłodź według uznania.
9
Jeśli poczujesz, że smak imbiru jest zbyt intensywny, rozcieńcz herbatę wodą. Po kilku próbach dopracujesz najlepsze dla siebie proporcje składników.
Jak zrobić herbatę domowym sposobem?
Co to jest bawarka?
Jak zrobić herbatę rozgrzewającą?
Jak zrobić ciastka - czapki mikołaja?
 3.1/5 (143 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

Buszmen - 2016-07-11
Ugotowany imbir, czyli nic nie warty komponent zapachowy. Błąd nie gotuje się i nie zalewa gorącą wodą. Takie samo badziewie można kupić w marketach.
lubieimbir - 2016-03-07
Ja zalewam imbir goraca wode, pozniej dodaje miod i sok z cytryny. pycha! imbir jest swietny na problemy z zoladkiem. i wspaniale odswieza oddech i czysci kubki smakowe.
topielica - 2014-10-17
Ja kroję w małe plasterki imbir i dodaję do herbaty wraz z cytryną i miodem-potem zjadam imbir pychota.
topielica - 2014-04-13
W ten sam sposób można połączyć imbir z kawą.
lana - 2013-11-08
W okresie zimowym dobrze wpływa na organizm herbata z imbirem ze względu na właściwości rozgrzewające imbiru.
letnianutka1996 - 2013-07-31
lubię tę herbatkę,jest dobra w smaku i zdrowa przy tym.rozgrzewa w mroźne zimowe dni.polecam każdemu jeśli ktoś jeszcze nie spróbował.Jest łatwa do znalezienia w sklepie jeśli nie chce się komuś bawić w takie przyrządzanie.
Rafał L - 2013-05-17
Jak można obrać "plasterek"?
dsa - 2011-12-08
Gotowanie imbiru - w porządku, chociaż ja po prostu zaparzam liście herbaty razem z potartym imbirem.

Tak długie zaparzanie herbaty - trochę bezcelowe, można dłużej gotować imbir, a krócej zaparzać herbatę, skoro w przepisie i tak jest to oddzielnie. Zwłaszcza jeśli chodzi o herbatę w torebce.

Imbir z mlekiem? Jeszcze nie próbowałem.
Lubisz napić się dobrej herbaty? Nie wiesz jaka jest odpowiednia dla Ciebie? Przeprowadzę cię po świecie herbat i...
Rodzaje herbat i ich właściwości
Lubisz napić się dobrej herbaty? Nie wiesz jaka jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt