Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > 8 niesamowitych korzyści wynikających ze spożywania selera

8 niesamowitych korzyści wynikających ze spożywania selera

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Ten cenny, często niedoceniany produkt jest doskonałym źródłem wapnia, witamin, potasu i magnezu. Prawie każda część selera jest jadalna. Spożywanie selera wspomaga zdrowie serca i zdrowia ogólnego. Poniżej przedstawiamy 8 niesamowitych korzyści wynikających z regularnego spożywania selera:
1
seler zalety
Zwalcza nowotwory
Jeden z najwspanialszych korzyści selera to jego właściwości przeciw nowotworowe. Badania naukowe wykazują, że seler jest bogaty w związek o nazwie luteolina, która pomaga obniżyć wzrost komórek rakowych w trzustce. W innych badaniach naukowych wykazano, że regularne spożywanie selera znacznie ogranicza ryzyko zachorowania na nowotwory piersi.

Obniża ciśnienie krwi
Wysokie ciśnienie krwi lub nadciśnienie jest prostą drogą do poważnych problemów zdrowotnych, Aby zmniejszyć ryzyko zachorowania na choroby zagrażające życiu, wybierz odpowiednią dla ciebie dietę, która będzie skuteczna w kontrolowaniu ciśnienia krwi. Spośród wszystkich produktów seler jest bardzo trafnym wyborem, ponieważ zawiera związek, który zmniejsza wytwarzanie hormonów stresu, co rozluźnia mięśnie wokół naczyń krwionośnych i ułatwia przepływ krwi. Seler jest również świetnym źródłem potasu dzięki czemu działa stabilizująco na tętno i obniża ciśnienie krwi.
2
seler
Obniża poziom cholesterolu
Wysoki poziom cholesterolu w organizmie jest poważnym problemem. Spożywając seler regularnie pomagasz utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu w organizmie oraz produkcję hormonów i regulację witaminy D. Co więcej unikalny związek o nazwie 3-N-butylpthalide (BPh) ma działanie redukujące poziom cholesterolu i utrzymania w zdrowiu Twojego serca.

Utrzymuje zdrowie oczu
Witaminy zawarte w selerze są jednym z najważniejszych składników odżywczych, a nasz organizm bardzo ich potrzebuje. Są one ważne między innymi dla zdrowia oczu. Konsumpcja już jednej wielkiej łodygi selera może przyczynić się do spożycia nawet 10% dziennego zapotrzebowania na witaminę E. Ponadto obecność przeciwutleniaczy jak flawonoidy – pomaga nawilżyć twoje oczy.
3
seler działnie
Zmniejsza stany zapalne
Przewlekłe stany zapalne w organizmie mogą prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem w tym choroby Alzheimera i cukrzycy. Spożywanie selera znacząco obniża stany zapalne, a w konsekwencji obniża ryzyko zachorowania na bardziej poważne choroby. Hipokrates twierdził, że to warzywo może uspokoić nasze nerwy i być pomocne w łagodzeniu bólu stawów, astmy, trądziku i zakażenia płuc.

Zwiększa płodność mężczyzn
Wielu ekspertów uważa, że "kryzys spermy" nadszedł wielkimi krokami i liczba plemników u współczesnych mężczyzn jest o wiele niższa niż u ich ojców. Spadek produkcji plemników stanowi obecnie wielki problem dla obecnego pokolenia. Spożywanie selera może pomóc złagodzić te przykre dolegliwości, dzięki zawartości dwóch feromonów takich jak androstenon i androstenol. Spożywanie selera zwiększa także liczbę i ruchliwość plemników, gdy stosuje się go razem z witaminą E.
4
seler
Poprawia trawienie
Twój organizm może wchłaniać składniki odżywcze w prawidłowy sposób tylko wtedy kiedy układ trawienny funkcjonuje prawidłowo. Twardy stolec i zaparcia są oznakami nieprawidłowego trawienia. Wysoka zawartość wody w selerze ułatwia trawienie oraz wydalanie. Spożywanie selera poprawia również krążenie w obrębie jelit, wspomagając detoksykację organizmu.

Wspomaga odchudzanie
Otyłość jest kolejnym problemem, który można uznać za powszechny. Ludzie szukają i płacą grube pieniądze za to by znaleźć odpowiednią dla siebie dietę, która pomoże im schudnąć. Seler jest świetnym produktem, który jest mało kaloryczny, a niesie ze sobą ogromną ilość witamin i minerałów.
Przeczytaj teraz: 8 zalet selera naciowego
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czy wiesz, że seler jest jednym z najzdrowszych warzyw? Seler ma wiele korzyści dla zdrowia i jest bardzo...
Zalety selera naciowego
Czy wiesz, że seler jest jednym z najzdrowszych warzyw? Seler ma wiele korzyści dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt