Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Higiena intymna > Higiena żeńskich narządów płciowych

Higiena żeńskich narządów płciowych

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Usiądź wygodnie i przejrzyj dokładnie to, co mamy dziś do omówienia. Prawidłowa higiena osobista zmniejsza ryzyko infekcji grzybicznej i pomaga unikać niepożądanych zapachów.
1
mycie
Płukanie
Podczas, gdy producenci wyrobów higieny dla kobiet myślą, że są jedyni i niezastąpieni- wcale tak nie jest. Istnieją na rynku specjalne urządzenia do płukania pochwy czy to z przyczyn medycznych czy też po prostu higieny. Pierwszym krokiem do utrzymania zdrowych narządów płciowych jest zaprzestanie używania tegoż urządzenia. Dlaczego? Normalna higiena pozwala zachować właściwe pH w pochwie co ogranicza możliwość rozwoju bakterii. Płukanie pochwy zmienia to pH zwiększając ryzyko zakażeń drożdżami i innymi bakteriami.

Mycie
Zamiast płukania, o którym mowa była w punkcie pierwszym wystarczy po prostu mycie. Jako środków higieny możesz użyć łagodnego, bezzapachowego mydła, by dokładnie oczyścić wszystkie fałdy warg sromowych. Pod żadnym pozorem nie szoruj- chociaż nie wiem czy nie byłoby to nawet zbyt bolesne, wystarczy, że bardzo dokładnie umyjesz je z zewnątrz. Unikaj stosowania mocno barwionych mydeł do mycia miejsc intymnych, ponieważ jest to o wiele bardziej delikatny rodzaj tkanki niż reszta ciała. Pamiętaj również by dokładnie wypłukać, kiedy zakończysz mycie.
2
zmiana bielizny
Osuszanie
Po kąpieli osusz się dokładnie przed ubraniem bielizny. Ubranie sprzyja utrzymaniu dużego poziomu wilgoci, co sprzyja rozwojowi bakterii. Wzrost liczby bakterii prowadzi do zakażeń drożdżami, wydzielania nieprzyjemnego zapachu i innych skutków, których najlepiej profilaktycznie unikać.

Częsta zmiana bielizny
Niezależnie od tego czy jesteś po siłowni, czy jest to po prostu gorący dzień pamiętaj o zmianie bielizny- właśnie ze względu na wzrost wilgotności omawianej w punkcie trzecim. Kiedy wrócisz z pracy też zmień spodnie, ponieważ twoja skóra non stop wydziela wilgoć, a tkanina jest najlepszym jego pochłaniaczem. Jeśli masz infekcje bakteryjną i masz taką możliwość, to ubieraj się możliwie jak najlżej.
3
kąpiel
Stosunek
W sypialni dbanie o higienę osobistą jest niezwykle ważne. Stosowanie środków ochronnych ogranicza możliwości zarażenia się chorobą weneryczną. Dobrym rozwiązaniem jest oddanie moczu zarówno przed jak i po stosunku co pozwala usunąć bakterie.

Podsumowując. Zapewne wiele z tych informacji nie jest dla was niczym nowym, jednak najważniejsza jest dbałość o szczegóły. Kluczem do utrzymania czystości i zdrowia narządów płciowych jest po prostu stosowanie odpowiedniego rodzaju mydła czy środków czystości, resztę wykona za ciebie twój organizm. Jeśli odczuwasz swędzenie, pieczenie czy inne problemy, bezwzględnie skonsultuj się z lekarzem, być może jest to na przykład zakażenie dróg moczowych, co w późniejszym stadium jest bardzo nieprzyjemne.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Higiena intymna kobiety do niedawna była tematem tabu, o którym mówiło się tylko w obecności najbliższych przyjaciółek....
Wszystko, co powinnaś wiedzieć o higienie intymnej
Higiena intymna kobiety do niedawna była tematem tabu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt