Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Jak drzemka wpływa na samopoczucie?

Jak drzemka wpływa na samopoczucie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
W niektórych miejscach na ziemi, miasta zamierają na czas sjesty, drzemki. Niestety w pozostałych krajach, gdzie styl życia jest inny, drzemka w ciągu dnia jest postrzegana jako luksus. Prawdą jest, że drzemka jest dobra dla ciebie i nie zaburza naturalnego dobowego cyklu. Drzemka może rozbudzić twoją czujność i pobudzić neurony do pracy w ciągu zaledwie 15-20 minut. Ile czasu wystarczy, aby znów poczuć się rześkim? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule.
1
wpływ drzemki
Badanie przeprowadzono na Uniwersytecie w Colorado. Wykazało ono, że dzieci które pominęły popołudniowa drzemkę wykazywały mniejszą radość i zainteresowanie, a większy niepokój i gorsze umiejętności rozwiązywania problemów. To samo można zaobserwować u dorosłych, którzy robią drzemki w ciągu dnia.
2
drzemka a samopoczucie
Naukowcy z Berkeley wskazali, że godzinna drzemka znacznie zwiększa zdolność uczenia się i zapamiętywania. Drzemka to rodzaj restartu, podczas którego oczyszcza się pamięć krótkotrwała, a nasz mózg jest odświeżony i oczyszczony z informacji.

Eksperci twierdzą, że drzemka trwająca od 10-20 minut jest najlepsza dla odświeżenia umysłu, zwiększenia energii i czujności. Sen w takim czasie nie jest głęboki jak podczas dłuższej drzemki i pozwala szybko powrócić do codziennych zajęć.
3
drzemanie
Natomiast 30 minutowa drzemka może być wycieńczająca, jak poranek po nieprzespanej dobrze nocy. Tego samego możesz doświadczyć po godzinnej drzemce, ale takie drzemki sprzyjają lepszemu zapamiętywaniu.

Dłuższe drzemki takie około 90 minut, są dobre dla ludzi, którzy nie wyspali się w nocy. Jest to kompletny cykl snu i może on poprawić pamięć emocjonalną i kreatywność. Drzemki są dobre dla ciebie fizycznie i psychicznie. Ale nie poświęcaj snu na popołudniowe drzemki. Warto zdrzemnąć się także po dobrze przespanej nocy.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niektórym przytrafia się to przed południem, innym po południu, ale każdego czasem dopada ten moment, kiedy czujemy,...
7 naturalnych sposobów na lepsze samopoczucie
Niektórym przytrafia się to przed południem, innym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt