Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Ciepłe > Jak zdrowo i ze smakiem przyrządzić popcorn w domu?

Jak zdrowo i ze smakiem przyrządzić popcorn w domu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Każdy z nas uwielbia popcorn i dobrze, ponieważ jest to jedna z najzdrowszych przekąsek jakie znajdziemy pomiędzy chipsami i orzeszkami w panierce. Popcorn nie tylko jest zdrowy ale i szybki w przygotowaniu, kilka minut wystarczy, aby nawet niedoświadczony kucharz przygotował coś smakowitego. Popcorn jest na tyle uniwersalnym „podkładem”, że świetnie nadaje się do stworzenia twórczego dania, które posmakuje każdemu, nawet dzieciakom. Niezależnie od tego czy masz ochotę na coś słonego czy słodkiego, popcorn idealnie sprawdzi się w obu wersjach. Następnym razem gdy będziesz mieć ochotę na niezdrową przekąskę, spróbuj przygotować samodzielnie popcorn z dodatkiem ziół oraz innych przypraw!
1
popcorn z pietruszką
Popcorn z dodatkiem soli, pietruszki i czarnego pieprzu
Jest to smakowite połączenie ostrego smaku czarnego pieprzu z delikatną nutą cytryny i soli morskiej. Niewielka ilość oliwy z oliwek sprawi, że tak przygotowany popcorn jest bardzo zdrowy i nadaje się również dla osób będących na diecie.
Składniki:
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- ½ łyżeczki czarnego pieprzu
- 1 łyżeczka świeżej skórki z cytryny
- 1 łyżka mielonej pietruszki
- szczypta doli morskiej
- 3 szklanki popcornu
Wszystkie dodatki z wyjątkiem popcornu wymieszać w małej misce. Następnie umieścić popcorn w torebce foliowej z zameczkiem i do środka wsyp przyprawy. Całość dobrze wymieszaj, aby popcorn był jednolicie przyprawiony. Po wymieszaniu przesypać do miski i podawać.
2
popcorn
Popcorn z nutą sezamową i imbirem
Opieczony sezam daje wyjątkowy, orzechowy smak, a dodatek imbiru sprawia, że popcorn jest delikatnie pikantny. Dodatkowo, imbir ma wiele korzystnych właściwości, które przyczyniają się do prawidłowego działania naszego organizmu.
Składniki:
- 1 łyżka sezamu
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 2 łyżeczki mielonego imbiru
- 3 szklanki popcornu
Sezam prażymy przez 3 minuty na patelni, do momentu gdy ubarwi się na złoty kolor. Następnie zmniejszamy ogień i dodajemy oliwę oraz imbir – całość prażymy jeszcze przez około minutę. Popcorn umieszczamy w foliowej torebce z zamkiem i wsypujemy sezam z imbirem do środka i wstrząsamy, aby wszystko się ładnie wymieszało. Popcorn możemy podawać w miseczkach, jako dodatek do piwa.
3
popcorn z miodem
Popcorn z dodatkiem cynamonu i miodu
Jeśli lubisz słodycze, ten przepis jest właśnie dla Ciebie! Jest to idealny sposób, aby zaspokoić ochotę na słodkie bez obaw, że ucierpi na tym nasza sylwetka. Mieszanka oleju kokosowego i miodu, nadaje popcornowi karmelowego smaku, tyle że bez dodatku cukru i środków chemicznych. Świetnym dodatkiem do tego będzie szczypta soli morskiej i kilka plasterków suszonych jabłek – da to idealną kompozycje słodkiego i słonego smaku.
Składniki:
- 1 łyżka olejku kokosowego
- 2 łyżeczki miodu
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- połówka posiekanego suszonego jabłka
- szczypta soli morskiej
- 3 szklanki popcornu
Połącz olej kokosowy i miód w małej miseczce i włóż do mikrofali na 10-15 sekund lub do momentu roztopienia się olejku kokosowego. Po roztopieniu dodaj cynamon, sól morską oraz suszone jabłko i całość wymieszaj. Umieść popcorn w torebce foliowej i dodaj wszystkie składniki. Całość dokładnie wymieszaj i gotowe! Możesz cieszyć się słodko-słonym smakiem domowego popcornu, który jest bardzo zdrowy i smaczny.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lubisz popcorn? A co powiesz na to, żeby dodać do niego kilka składników i zrobić pyszne słodkie kuleczki? Brzmi...
Jak zrobić słodkie kulki z popcornu?
Lubisz popcorn? A co powiesz na to, żeby dodać do niego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt