Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Codzienna higiena > Jak zrobić domowy dezodorant w kremie?

Jak zrobić domowy dezodorant w kremie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Już od dłuższego czasu wiadomo,że gotowe dezodoranty kupowane w sklepie nie są bezpieczne dla zdrowia, zawierają toksyny i inne substancje rakotwórcze, między innymi parabeny, aluminium, talk i glikol propylenowy. Owe składniki mogą powodować raka piersi oraz zaburzenia hormonalne. Gdyby ludzie zdawali sobie sprawę jak szkodliwe są te substancje na pewno przestaliby kupować sklepowe dezodoranty. Czego więc używać? Zrób swój własny dezodorant z dodatkiem masła shea.
1
masło shea
Bardzo popularnym składnikiem domowych dezodorantów jest olej kokosowy. Z powodzeniem można go zastąpić masłem shea, które jest bardziej delikatne dla skóry i stanowi znakomitą bazę pod dezodorant. Masło shea sprawia, że dezodorant jest kremowy, jedwabisty i gładki. Masło ma działanie nawilżające, jest bogate w witaminę D, przeciwdziała wrastaniu włosków w skórę po depilacji pach.
2
dezodorant jak zrobić
Składniki:
4 łyżki nierafinowanego masła shea
5 łyżek skrobi kukurydzianej
1,5 łyżki sody
20 kropli olejku z trawy cytrynowej

Soda nie tylko neutralizuje przykre zapachy ale również zapobiega nadmiernemu poceniu. Skrobia kukurydziana działa jak talk, absorbuje wilgoć i pot oraz zapewnia suchość skórze. Masło shea bogate w witaminy odżywia skórę i sprawia, że jest jędrna i zdrowa. Olejek eteryczny z trawy cytrynowej nadaje dezodorantowi wspaniały zapach,jak również wykazuje właściwości przeciwzapalne.
3
jak zrobić dezodorant
Jak zrobić dezodorant?
Masło shea rozpuść w kąpieli wodnej. Wodę podgrzewaj na średnim ogniu, aż masło całkowicie się roztopi. Wyłącz ogień, dodaj skrobię kukurydzianą i sodę. Wymieszaj wszystko dokładnie drewnianą łyżką. Kiedy składniki się połączą odczekaj kilka minut, a następnie dodaj olejek eteryczny. Ponownie wymieszaj. Przełóż gotowy dezodorant do szklanego słoiczka i wstaw na noc do lodówki.

Jak używać?
Aplikuj dezodorant na czyste i suche pachy. Wystarczy naprawdę niewielka ilość dezodorantu, aby zachować świeżość. Dezodorant jest zdatny do użycia przez około trzy miesiące.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić dezodorant?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Węch jest naszym najbardziej czułym zmysłem. Wygląd i zapach tworzą nasz obraz i decydują o tym jak postrzegają nas...
Jak powstrzymać pocenie? Kosmetyki przeciw poceniu się.
Węch jest naszym najbardziej czułym zmysłem. Wygląd...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt