Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Powrót do figury > Jak wrócić do pełni sił po ciąży?

Jak wrócić do pełni sił po ciąży?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ciąża to najwspanialszy okres w życiu każdej kobiety. Moment w którym oczekujemy dziecka jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Oprócz ogromnej zmiany w życiu zmienia się również twoje ciało. Po porodzie często zdarza się tak, że nasz organizm długo dochodzi do siebie po ciąży i w trakcie tej rekonwalescencji odczuwamy znaczny dyskomfort, a nawet ból. Wszystko to wydaje się być niczym w porównaniu z porodem, jednak bycie mamą jest w tej chwili najważniejsze i żaden ból nie może nas unieruchomić. Co zrobić, aby w miarę szybko dojść do siebie po porodzie i móc być mamą na pełen etat? Oto kilka cennych porad, które pomogą ci odzyskać siły i uporać się z wszystkimi dolegliwościami po porodzie.
1
sutki
Drażliwe sutki
Jeśli karmisz dzieciątko piersią, twoje sutki mogą być obolałe i podrażnione. W okresie kiedy karmisz dziecko piersią, staraj się regularnie nawilżać skórę w okolicach piersi oraz same sutki. Aby odpowiednio nawilżyć skórę, możesz użyć olejku kokosowego, który świetnie sprawdzi się w tym celu. Dodatkowo nie trzeba go zmywać przed karmieniem dziecka.

Problem z newralgicznymi miejscami
Poród nie należy do najłatwiejszych zadań i my kobiety doskonale o tym wiemy. Po kilku tygodniach od narodzin dziecka, mogą pojawić się różne nieprzyjemne objawy, takie jak hemoroidy. Do tego dochodzi jeszcze ból spowodowany nacięciem krocza, masa szwów i problem gotowy. Co można zrobić, aby uniknąć hemoroidów? Jedną z najlepszych metod jest jedzenie pokarmów bogatych w błonnik, które zapobiegają powstawaniu hemoroidów. Dobrze jest również stosować spray, który pomoże schłodzić newralgiczne miejsca i przyspieszy regenerację skóry.
2
karmienie dziecka
Lecz rany
Kobiety, które mają za sobą cesarskie cięcie mają dodatkowo problem z bólem, swędzeniem i stanami zapalnymi blizn po operacyjnych. W momencie, kiedy rany są jeszcze świeże, warto stosować różne preparaty antybakteryjne, aby nie dopuścić do zakażenia. Dobrze jest również używać specjalnych maści, które przyniosą ulgę w pieczeniu czy swędzeniu oraz pomogą szybciej wygoić się bliznom.

Staraj się zrelaksować
Relaks po urodzeniu dziecka może wydawać się niemożliwy, jednak jest on konieczny. Nie ma nic gorszego jak zestresowana oraz zmęczona mama. Znajdź czasem chwilę dla siebie, a niech opieka nad dzieckiem spadanie chociaż na 30 minut na kogoś innego. Na pewno dziadkowie oraz tata dziecka ucieszą się kiedy chociaż przez chwilę będą mogli pobyć sam na sam z maleństwem. Ty w tym czasie weź relaksującą kąpiel i odpocznij.
3
lekarz
Zmień coś w swoich codziennych nawykach
Kiedy w końcu znajdziesz czas, aby porządnie umyć twarz i nałożyć na nią make-up ponownie po długiej przerwie (na przykład podczas urlopu macierzyńskiego) okaże się, że produkty których używałaś dotychczas nie działają albo nie czujesz się już dobrze w tym samym podkładzie co pół roku temu. Jest to najlepszy czas na eksperymentowanie z naturalnymi kosmetykami takimi jak maseczki czy toniki do twarzy wykonane w 100 procentach z naturalnych składników. Spróbuj, a przekonasz się sama!

Badaj się regularnie
Podczas ciąży na pewno wykonywałaś wszystkie badania i przestrzegałaś zaleceń lekarza. Przyznaj się szczerze, że po porodzie przestałaś się badać bo cały swój czas poświęcasz dziecku i nie masz kiedy zadbać o swoje zdrowie. Jednak powinnaś zwrócić uwagę na swoją tarczycę, ponieważ ciążą może spowodować wiele zmian w twoim organizmie i przyczynić się do rozregulowania hormonu tarczycy. Jeśli masz problemy ze skórą, jesteś zmęczona i rozdrażniona upewnij się, że z twoim zdrowiej jest wszystko w porządku.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wiele osób widząc kobietę w ciąży zaczyna komentować jej stan, dotykać, doradzać i ostrzegać na wszelkie możliwe...
Czego nie mówić kobiecie w ciąży?
Wiele osób widząc kobietę w ciąży zaczyna komentować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt