Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie pomieszczeń > Jak skutecznie pozbyć się roztoczy?

Jak skutecznie pozbyć się roztoczy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zawsze mówiono, że pierwszą rzeczą jaką należy zrobić gdy wstajemy rano to umyć się i pościelić łóżko. Jest to zwyczaj zakorzeniony głęboko w naszych umysłach, od czasów dzieciństwa. Muszę przyznać, że nigdy nie byłem fanem tej praktyki. Jakież było moje zdziwienie, kiedy przeczytałem, że mam pościelić łóżko zaraz po przebudzeniu podczas kiedy miliony roztoczy znajdowały się w mojej pościeli, łóżku i materacu. Artykuł ten pozwala między innymi przedstawić skąd one się biorą i jak mogą wpływać na nasze zdrowie.
1
w pościeli
Roztocza są to małe, mikroskopijne robaki, które żyją w naszym łóżku, prześcieradle i poduszce. Karmią się one martwymi komórkami skóry i potu. Bardzo szybko się rozmnażają, bo aż do 20 razy dziennie. Naukowcy potwierdzili, że w przeciętnym łóżku żyje do 1.5 miliona roztoczy. Wyobraź sobie, że te 1.5 miliona roztoczy obecnie przebywa w twoim łóżku, a każdy z nich produkuje jakieś odchody- obrzydliwe. To jedno z największych zagrożeń dla zdrowia ludzi. Zawierają one białko, które gdy zostaje wdychane lub w kontakcie z naszą skórą podnosi poziom naszych przeciwciał w górę. Kiedy liczba przeciwciał zostaje zwiększona, zostaje również wydzielana histamina, a wtedy zaczynają się pojawiać problemy.
2
roztocza
Histamina powoduje zaczerwienienie i obrzęki zwykle związane z reakcjami alergicznymi. W rezultacie można wyodrębnić niektóre, z następujących objawów takich jak: czerwienienie i łzawienie oczu, wodnisty katar, uczucie swędzenia, katar sienny, kichanie, kaszel, a nawet problemy z oddychaniem. Niektórzy ludzie są bardzo wrażliwi na roztocza i mogą one powodować powstawanie czerwonych swędzących guzków na skórze. Jak zatem pozbyć się roztoczy i poprawić ogólny stan zdrowia?
Jak zrobić odświeżacz powietrza domowym sposobem?
Jak poukładać koszulki w szufladzie?
6 domowych sposobów na wybielanie firan
Jak zorganizować szafę?
3
niezaścielone łóżko
Rozwiązanie problemu jest bardzo proste. Po prostu trzeba zignorować wszystkie rzeczy jakie mówiono nam w dzieciństwie. Zaczynając- nie ściel łóżka od razu po wstaniu ! Jeśli pozostawisz łóżko niepościelone wystawiasz je na działanie promieni słonecznych i świeżego powietrza, które to czynniki sprawią, że roztocza utracą dużo wody, co je zniszczy. Jeśli zaraz po wstaniu pościelisz łóżko, szczególnie kiedy jest upał, pozostawisz pot i martwe komórki wewnątrz. Roztocza właśnie nimi się żywią, dodatkowo umożliwisz im szybsze rozmnażanie. Naukowcy polecają pozostawić łóżko, zjeść śniadanie, pójść do pracy, a łóżkiem zając się dopiero wieczorem co pozwoli wyeliminować dużą ilość roztoczy i oczyścić powietrze. Drugą ważną czynnością jest pranie całej pościeli co najmniej raz na dwa tygodnie. Masz teraz doskonały powód, by przezwyciężyć swoje lenistwo. Jeśli ktoś zapyta czemu nie pościeliłeś łóżka, to zrzuć winę na roztocza.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wielu z nas, gdy tylko zaczyna się wiosna, odczuwa przykre objawy alergii. Rośliny zaczynają pylić, a my nie możemy...
Jak łagodzić objawy alergii?
Wielu z nas, gdy tylko zaczyna się wiosna, odczuwa przykre objawy alergii. Rośliny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt