Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Dlaczego budzimy się między 3.00 a 5.00 rano?

Dlaczego budzimy się między 3.00 a 5.00 rano?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Kończy się długi i męczący dzień, jedyne o czym marzysz to wygodnie łóżko i długi sen. Niestety, zdarza się, że budzisz się z głębokiego snu na kilka godzin przed wschodem słońca. Jeśli należysz do osób, które z łatwością zasypiają , ale niestety budzą się w środku nocy przeczytaj poniższy artykuł.
1
bezsenność
Winę za tego typu bezsenność może ponosić tryb życia. Jeżeli prowadzisz niezdrowy styl życia, kładziesz się spać o różnych porach i towarzyszą ci złe nawyki możesz mieć problemy ze snem. Spożywanie alkoholu wieczorem również zakłóca naturalny cykl snu. Co prawda mogłoby się wydawać, że alkohol sprawia, iż jesteśmy senni i łatwiej zasypiamy. Jednak tak naprawdę alkohol staję się bodźcem dla mózgu i powoduje, że się budzimy w środku nocy.
2
korzystanie z telefonu
Drugi powód wybudzania się w środku nocy to korzystanie ze telefonu komórkowego. Sprawdzenie powiadomień na telefonie to najczęściej ostatnia rzecz jaką robimy tuż przed zaśnięciem. Bezsenność i ogólne zmęczenie następnego dnia może być spowodowane niebieskim światłem emitowanym z telefonu.
Staraj się nie korzystać z telefonu na godzinę przez zaśnięciem.
3
budzenie się o trzeciej w nocy
Czy często budzisz się w nocy z głębokiego snu z trudem łapiąc oddech? Jeśli tak, to możesz cierpieć na bezdech senny. W takiej sytuacji jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem, gdyż nieleczony bezdech senny może zwiększyć między innymi ryzyko chorób serca.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niektórzy eksperci twierdzą, że nawet lekki niedobór snu tak znacząco zmniejsza naszą wydajność, że jest gorszy niż...
Negatywny wpływ braku snu na nasze życie
Niektórzy eksperci twierdzą, że nawet lekki niedobór...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt