Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > 10 codziennych nawyków, które przyspieszają proces starzenia się

10 codziennych nawyków, które przyspieszają proces starzenia się

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Czy wyglądasz starzej niż wskazywałby na to twój wiek? Prócz genetyki istnieje jeszcze wiele czynników, które sprawiają, że nie wyglądamy tak młodo, jak byśmy chcieli. Przedstawiamy 10 zwyczajów, które sprawiają, że szybciej się starzejemy. Zrezygnowanie z nich pozwoli przywrócić ci młody wygląd bez stosowania botoksu czy operacji chirurgicznych. Nigdy nie jest za późno, by zacząć dbać o siebie, więc warto wprowadzić zmiany do swojego życia już teraz.
1
picie przez słomkę
1. Dieta niskotłuszczowa
Spożywanie produktów bogatych w kwasy tłuszczowe omega – 3 pozwala zapobiegać zmarszczkom i sprawia, że skóra robi się gładka. Dieta niskotłuszczowa pozbawia nas tych składników, powodując przedwczesne starzenie się skóry.

2. Picie przez słomkę
Picie przez słomkę wymusza robienie „dzióbka” z ust, powodując szybsze powstawanie zmarszczek wokół ust. To samo dotyczy palenia papierosów. Lepiej jest pić prosto ze szklanki, natomiast jeśli palisz papierosy, zalecamy jak najszybsze rzucenie nałogu. To trudny proces, jednak korzyści, jakie pozyskamy, są ogromne.
2
garbienie się
3. Spanie na boku
Spanie na boku z policzkiem wgniecionym w poduszkę powoduje zwiększenie się ilości zmarszczek zarówno na policzkach, jak i na brodzie. Specjaliści twierdzą, że spanie na plecach jest najlepsze, jeśli chcemy wyglądać młodo i świeżo.

4. Nieprawidłowa postawa ciała
Nieprawidłowa postawa ciała wpływa na ustawienie kręgosłupa, co z kolei powoduje nadmierne napięcie mięśni. Wywołuje ono ból i zmęczenie i może prowadzić do stałych deformacji. Poprawę postawy ciała możemy uzyskać dzięki odpowiednim ćwiczeniom.
3
starość
5. Stosowanie balsamów z filtrem tylko na wakacjach
Nadmierna ekspozycja ciała na promienie UV powoduje przedwczesne starzenie się skóry. Ochronę przed szkodliwym działaniem słońca możemy zapewnić sobie, stosując kosmetyki z filtrami nawet wtedy, gdy na zewnątrz jest pochmurno, gdyż blokują one jedynie 20% promieni UV.

6. Nadmierne ogrzewanie pomieszczeń
Przegrzewanie domu w dużym stopniu wysusza powietrze. W wyniku tego nasza skóra (jak również włosy) również ulega wysuszeniu, co sprzyja powstawaniu zmarszczek.
4
starzenie się
7. Odmawianie sobie cukru
Zdajemy sobie sprawę, że cukier szkodzi, jednak stres również nie jest korzystny dla naszego zdrowia. Dlatego też niekiedy trzeba pozwolić sobie na smakołyk, który może poprawić nam samopoczucie.

8. Zbyt długie oglądanie telewizji
Jedno z badań wykazało, że każda godzina spędzona na oglądaniu telewizji skraca nasze życie o 22 minuty. Specjaliści zalecają, by – jeśli siedzimy na kanapie czy też przy biurku – wstać co pół godziny i przejść się. Jeśli wydaje się to nierealne, na przykład ze względu na charakter pracy, zaleca się wykonywanie ćwiczeń, które można wykonywać nawet w biurze.
5
brak organizacji
9. Brak snu
Osoby dorosłe potrzebują co najmniej 7 godzin snu na dobę. Niewystarczająca ilość snu nie tylko wywołuje u nas zmęczenie, ale także skraca życie. Specjaliści zalecają wczesne kładzenie się do łóżka, jeśli czujemy brak energii, powolność umysłową lub przybieramy na wadze.

10. Stres spowodowany brakiem organizacji
Istnieją badania potwierdzające teorię mówiącą, że długotrwały stres powoduje uszkodzenia w komórkach ciała, co z kolei może prowadzić do przyspieszenia procesu starzenia się. Dlatego też warto unikać odkładania załatwiania spraw na później i starać się robić wszystko na czas. Zalecamy również uprawianie sportów, które pozwala na zmniejszenie napięcia w organizmie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ludzie szukają sekretu wiecznej młodości od zarania dziejów. Chociaż średni wiek życia dla większości ludzi jest...
9 zmian w diecie, które mogą opóźnić starzenie się
Ludzie szukają sekretu wiecznej młodości od zarania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt