Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Rak Wątroby > Ciche objawy raka wątroby

Ciche objawy raka wątroby

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Im szybciej rozpocznie się leczenie raka wątroby, tym lepiej, jednak choroba ta jest bardzo podstępna. Często pozostaje niezauważona aż do chwili, gdy przybiera wysoki stopień zaawansowania i jest trudna do wyleczenia. Dzięki uważnej obserwacji swojego ciała możemy zauważyć w porę niepokojące symptomy zwiastujące problemy z wątrobą. Zarówno ich znajomość, jak i zdawanie sobie sprawy z czynników ryzyka, mogą nam pomóc chronić się przed rakiem wątroby.
1
utrata apetytu
Utrata apetytu. Pacjenci z rakiem wątroby szybko nasycają głód. Jedzą mniej niż zwykle i tracą zainteresowanie jedzeniem.

Problemy żołądkowe. Rak wątroby może powodować bóle żołądka, szczególnie w górnej jego części, w miejscu, gdzie znajduje się wątroba. Ponadto, może też wywoływać niestrawność, wymioty i mdłości, a także obrzęki w okolicach żołądka.
2
żółte oczy
Spadek masy ciała. Utrata masy ciała u wielu osób jest pożądanym zjawiskiem, jednak jeśli tracimy wagę bez żadnych z naszej strony starań, powinno nas to zaniepokoić. Nagła utrata wagi bez uprzedniej zmiany diety i trybu życia może oznaczać raka wątroby.

Zażółcenie skóry i białek oczu. Wątroba oczyszcza krew. Jeśli jej funkcjonowanie ulega zaburzeniu, nie może wykonywać tej pracy skutecznie. Substancje chemiczne zaczynają się kumulować w naszym ciele, nadając skórze i białkom oka żółty kolor. Mówimy wówczas o żółtaczce.
3
toaleta
Nietypowe zabarwienie stolca. Kredowe, białe stolce świadczą o problemie z żółcią. Żółć to substancja produkowana przez wątrobę i nadająca kolor stolcowi. Bezbarwne odchody mogą świadczyć o tym, że wątroba nie produkuje żółci lub, że substancja ta nie może wydostać się z wątroby.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zapewne każdy z nas słyszał o pestycydach stosowanych w uprawie roślin. Jednak nie wszyscy wiedzą jakie skutki ma...
Co chemikalia robią z naszym ciałem?
Zapewne każdy z nas słyszał o pestycydach stosowanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt