Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Olejki eteryczne, które pomogą Ci przetrwać zimę

Olejki eteryczne, które pomogą Ci przetrwać zimę

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Większość z nas na pewno ma swoje sprawdzone sposoby, aby przetrwać sezon zimowy bez większych problemów zdrowotnych. Nikt nie lubi przecież spędzać tygodnia w łóżku z wysoką gorączką, kaszlem, katarem i bólem głowy. Jak więc radzić sobie w trakcie sezonu zimowego, szczególnie jeśli mamy dzieci, które choroby znajdują wszędzie. Sprawdzonym sposobem, który pomoże w trakcie zimowego przeziębienia i grypy jest stosowanie olejków eterycznych. Według wielu badań oraz opinii osób wyspecjalizowanych, olejki eteryczne wykazują działanie bakteriobójcze oraz przeciwbakteryjne, które może skrócić czas trwania przeziębienia nawet o połowę.
1
olejek miętowy
Olejek miętowy
Otrzymywany jest z mięty pieprzowej, ma charakterystyczny smak i zapach oraz wywołuje uczucie przyjemnego zimna. Dzięki wysokiej zawartości mentolu (około 50 procent) olejek miętowy idealnie sprawca się w trakcie przeziębienia i grypy. Najczęściej stosuje się go podczas problemów z układem pokarmowym, aby załagodzić nudności oraz w trakcie uporczywego kaszlu czy kataru.

Olejek eukaliptusowy
Olejek eukaliptusowy znany jest ze swoich drogocennych właściwości, które doceniane są przez wiele osób. Dzięki właściwościom przeciwbakteryjnym, antygrzybicznym, przeciwwirusowym oraz przeciwzapalnym można śmiało go stosować w leczeniu wielu dolegliwości układu oddechowego.
2
olejek sosonowy
Olejek z sosny
Podobnie jak olejek eukaliptusowy, olejek sosnowy ma właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciwzapalne. Znany jest również z tego, że wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu oddechowego.

Olejek świerkowy
Olejek świerkowy najczęściej stosowany jest do masażu oraz inhalacji podczas leczenia chorób górnych dróg oddechowych. Olejek ma cenne właściwości antyseptyczne i wykrztuśne, które jak wiadomo wykorzystywane są w trakcie leczenia zapalenia oskrzeli czy płuc.
3
olejek rumiankowy
Rumianek
Rumianek ma właściwości uspokajające, przeciwzapalne oraz antybakteryjne, które przynoszą ulgę podczas choroby. Dzięki temu, że rumianek działa łagodząco i uspokajająco, osoba cierpiąca z powodu choroby będzie lepiej spała, przez co poczuje się lepiej i znacznie szybciej wróci do zdrowia.

Lawenda
Lawenda działa kojąco na nasze ciało, dlatego też wykorzystywana jest w kosmetykach do pielęgnacji ciała. Jednak nie ma nic lepszego niż olejek lawendowy, który śmiało możemy dodać do kąpieli lub natrzeć nim klatkę piersiową, aby poczuć ulgę podczas choroby.
4
olejek z koperku
Koperek
Koperek to coroczne zioło, które wykorzystuje się najczęściej w kuchni jako przyprawę. Oprócz tego znany jest ze swoich drogocennych właściwości przeciwzapalnych i bakteriobójczych. Koperek wspiera także trawienie, zapewnia wiele korzyści antyoksydacyjnych oraz pomaga oczyścić ciało.

Kolendra
Kolendra jest doskonałym ziołem, które w postaci olejku może zdziałać cuda! Jej przeciwbakteryjne i antyseptyczne właściwości pomagają znacznie szybciej pozbyć się uciążliwych objawów przeziębienia i grypy.
5
olejek z paczuli
Olejek z paczuli
Olejek z paczuli ma działanie przeciwgrzybiczne oraz przeciwzapalne, dzięki temu przynosi ulgę w gorączce oraz podczas różnych stanów zapalnych. Olejek ma również działanie antyseptyczne: przeciwdziała powstawaniu stanów zapalnych w organizmie. Jest bezpieczny nawet dla wrażliwej skóry, ponieważ nie powoduje podrażnień, ani tym bardziej reakcji alergicznych.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Żeby móc w pełni skorzystać z cudownych właściwości olejków eterycznych, musimy stosować wyłącznie te z nich, które są...
Jak dobrać olejki eteryczne do typu cery?
Żeby móc w pełni skorzystać z cudownych właściwości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt