Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Dlaczego powinniśmy ograniczyć spożycie potasu?

Dlaczego powinniśmy ograniczyć spożycie potasu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ból w dolnej części kręgosłupa jest jednym na najczęściej występujących schorzeń znanych ludzkości obecnie. Może to być związane z wytrzymałością i stanem zdrowia narządów wewnętrznych. Problemy z nerkami są przyczyną bólu w dolnej części pleców i nie należy go lekceważyć, ponieważ może mieć to bardzo poważne skutki. Niewłaściwa praca nerek może powodować, że pewne substancje i związki nie będą odprowadzane z organizmu, co na dłuższą metę może mieć fatalne skutki. Jeśli więc zjadasz za dużo produktów, które zawierają potas, może on być poważnym zagrożeniem dla naszego zdrowia, a nawet życia. Dlaczego więc należy obniżyć ilość potasu w organizmie, gdy pojawiają się kłopoty z nerkami?
1
nerki
Dlaczego potas jest tak niebezpieczny?
Kiedy nerki są chore lub nie działają prawidłowo, stają się mniej wydajne. Oznacza to, że nie są w stanie filtrować wszystkich zanieczyszczeń. Tym samym nerki, nie mogą usunąć z krwi nadmiaru potasu. Zbyt wysoki poziom potasu w organizmie może być niebezpieczny dla naszego zdrowia, a nawet życia. Nadmiar potasu często powoduje objawy takie jak: nudności, osłabienie mięśni, skurcze, dezorientacje, zaburzenia koordynacji ruchowej, a nawet niewydolność serca. Trzeba być bardzo ostrożnym, jeśli chodzi o problemy z nerkami i kontrolować ilość potasu spożywanego każdego dnia.
2
potas
Produkty bogate w potas:
-Awokado
-Dynia
-Słodkie ziemniaki
-Biała fasola
-Banany
-Szpinak
-Morele
-Brukselka
-Małże
-Soczewica
-Ziemniaki

Produkty o niskiej zawartości potasu:
- Jabłka
-Jagody
-Chleb pełnoziarnisty
-Masło
-Płatki zbożowe
-Oliwki
-Makaron
-Hummus
-Ser
3
lekarz
Jeśli masz problem z nerkami lub odczuwasz dziwny ból w dolnej części pleców, skonsultuj się z lekarzem, który określi jak duży jest problem. Stężenie potasu we krwi można określić po wykonaniu serii badań, które przepisze lekarz. Należy jednak unikać produktów i żywności bogatej w potas, a starać się wprowadzić do diety żywność ubogą w ten minerał. Jednak zjadanie pokarmów ubogich w potas jest zalecane, nadal nie daje gwarancji, że pozbędziemy się problemu. W trakcie leczenia nerek należy całkowicie ograniczyć produkty zawierające potas.
Jednak potas jest nadal ważnym elementem diety i składnikiem odżywczym organizmu, ale najlepiej jest dostarczać go w umiarkowanym stopniu, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z zaburzeniami czynności nerek. Zadbaj o swoje ciało i badaj się regularnie, stosuj się do zaleceń lekarza, a gdy problem z nerkami się uspokoi możesz porozmawiać z lekarzem o możliwości przywrócenia potasu do Twojej diety. Do tego czasu należy skupić się na dostarczaniu do organizmu wszystkich innych niezbędnych składników.
 2.2/5 (18 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Nemo - 2017-03-15
Potas jest jednym z trzech minerałów najważniejszych dla naszego organizmu. Potas jest niezbędny dla prawidłowej pracy serca i zapobiega obrzękom. Odgrywa znaczącą rolę w syntezie białka, obniża ciśnienie krwi, reguluje rytm pracy serca i wspomaga dostarczanie tlenu do mózgu. Potas reguluje pracę mięśni i nerwów oraz bierze udział w usuwaniu produktów przemiany materii.
Niedobór potasu

Niedobór potasu powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i kurcze mięśni. Osłabia kurczliwość mięśnia sercowego, bywa przyczyną zawrotów głowy, zmęczenia i senności.
Nadmiar potasu

Nadmiar potasu natomiast wywołuje zaburzenia w pracy nerek, osłabienie mięśni, apatię, w skrajnych przypadkach może stać się powodem zatrzymania akcji serca.
pytek - 2017-03-09
To czemu jest zalecany na obniżenie ciśnienia krwi.
Zuziaduzia - 2017-03-06
Ciekawe , bo w tej części pleców - ponad paskiem spodni - nie ma nerek. Piszący te artykuliki to z pewnością nie lekarze .
alutka - 2017-03-06
Tylko bez przesady. Potas jest niezbędny dla pracy serca. Jego znaczny ubytek może doprowadzić do śmierci
 
Na wielotorbielowatość nerek (PKD) cierpi ponad 12.5 milionów ludzi na całym świecie. Jest to choroba dziedziczna -...
Co warto wiedzieć o wielotorbielowatości nerek?
Na wielotorbielowatość nerek (PKD) cierpi ponad 12.5...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt