Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > 5 przyczyn dokuczliwego bólu pleców

5 przyczyn dokuczliwego bólu pleców

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ludzki organizm ma wspaniałą zdolność do zwalczania chorób i samouzdrawiania. Obecne pokolenie młodych ludzi wydaje się jednak bardziej wrażliwe na wszelkie czynniki chorobotwórcze. W ostatnim czasie przeprowadzono badanie, które wykazało, że większość młodych ludzi dotkniętych jest chorobami, które kiedyś były typowe dla ludzi w starszym wieku. Jako przykład podaje się ból pleców. Jest to tak powszechny objaw, że jest niekiedy bagatelizowany, aż do momentu, gdy w późniejszym wieku przybiera na sile. Bólowi pleców można w większości przypadków zapobiec, jeśli zna się jego przyczyny. Oto więc 5 czynników, które mogą przyczynić się do przewlekłego bólu pleców:
1
siedzenie za biurkiem
Nieodpowiedni trening
Ludzie zaczynają trenować i powoli budują swoją wytrzymałość i siłę. W konsekwencji zwiększają wagę podnoszonych ciężarów czy też zwiększają ilość powtórzeń. Jeśli taki trening odbywa się bez nadzoru specjalisty, można nabawić się bólu pleców, który będzie się utrzymywał przez całe życie.

Długotrwałe siedzenie
Pracownicy biurowi wiedzą, o czym mowa lepiej niż ktokolwiek inny. Długie godziny siedzenia przy biurku, z oczami skierowanymi na ekran komputera, nie tylko może być przyczyną bólu pleców, ale także wpływać niekorzystnie na stan wzroku.
Pracownicy biurowi zatrudnieni w korporacjach zmuszeni są do siedzenia godzinami i nie mają wielu przerw. Stąd ich plecy stają się sztywne i bolą. Jeśli rodzaj wykonywanej pracy nie pozwala nam na więcej, powinniśmy przynajmniej rozciągnąć się co 30, 40 minut, aby zapobiec sztywności.
2
ból pleców
Materac niskiej jakości
Człowiek średnio śpi 8 godzin dziennie, co daje nam jedną trzecią doby. Jeśli praca trwająca 3 – 4 godziny w nieprawidłowej pozycji może źle wpłynąć na stan kręgosłupa, łatwo sobie wyobrazić, jak wpłynie na jego stan 8 godzin snu na niewygodnym materacu. Dlatego wybór odpowiedniego materaca jest dla naszego kręgosłupa niezwykle istotny. Lepiej jest wydać nieco więcej pieniędzy na dobry materac niż później na lekarzy.

Kontuzje sportowe
Chyba każdy praktykujący entuzjasta sportu miał złamaną kość lub naciągnięte mięśnie co najmniej raz w życiu. O ile kontuzje kończyn można łatwiej wyleczyć i przywrócić im dawną sprawność, poważne kontuzje kręgosłupa mogą skończyć się na dwa sposoby. Może grozić nam operacja lub też ból do końca życia. Jeśli chcemy przeciwdziałać kontuzjom kręgosłupa, musimy dbać zarówno o odpowiedni dobór ćwiczeń, jak i dodatkowe zabezpieczenie, takie jak pasy dla ciężarowców.
3
masaż
Dojazdy
Codzienne dojazdy do i z pracy komunikacją miejską nie zapewniają komfortu. Po całym dniu taka podróż może tylko pogorszyć stan naszego kręgosłupa. Jeśli to możliwe, warto przebyć pieszo choćby część dystansu dzielącego nasz dom od miejsca pracy.

Wniosek
Bólowi pleców można zapobiec, jeśli prowadzi się zdrowy tryb życia. Niekiedy wystarczy nawet tylko trochę zmienić swoje zwyczaje, by uniknąć problemów zdrowotnych. Nie pozwólmy na to, by ból odebrał nam komfort życia i spokój.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Poranne bóle głowy, uczucie napięcia lub ciśnienia, jak również przeskakiwanie szczęki przy jej szerokim otwieraniu to...
Ból szczęki – objawy i leczenie
Poranne bóle głowy, uczucie napięcia lub ciśnienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt