Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > 10 sposobów na czysty dom bez użycia chemicznych środków

10 sposobów na czysty dom bez użycia chemicznych środków

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Producenci przekonują, że środki czystości są bezpieczne, lecz w rzeczywistości niemal wszystkie zawierają składniki toksyczne, które mają negatywny wpływ na jakość powietrza w domu i niekorzystnie działają na zdrowie. Wiemy o tym, a i tak po nie sięgamy, ponieważ dzięki nim możemy wysprzątać dom szybko i bez większego wysiłku. Jak przekonują reklamy, „sprzątają za nas”. Warto jednak zastanowić się nad plusami i minusami użytkowania chemicznych środków czystości. Kiedy w grę wchodzi nasze zdrowie, rozsądne wydaje się korzystanie z naturalnych, domowych sposobów, które są nie tylko bezpieczniejsze, ale też tańsze. Efekt natomiast nierzadko jest zaskakująco lepszy.
1
podłogi
Oto kilka wskazówek pt. „jak sprzątać”, by dom lśnił czystością:

Płytki w łazience
Plamy rdzy z płytek ceramicznych można z łatwością usunąć stosując mieszankę octu i sody oczyszczonej. Roztwór wystarczy pozostawić na kilka minut w miejscu, gdzie występuje rdza, następnie spłukać wodą i wytrzeć suchą szmatką.

Okna
Najlepszym sposobem, aby okna były nieskazitelnie czyste i bez smug, jest użycie roztworu amoniaku i wody (w stosunku 1 do 10). Po dokładnym umyciu okien należy je osuszyć za pomocą ściereczki z mikrofibry lub papierowych ręczników. Świetnie sprawdza się również użycie surowego ziemniaka. Wystarczy przeciąć go na pół i natrzeć nim powierzchnię okna. Następnie usunąć sok czystą szmatką.

Podłogi
Najlepszym sposobem na czyszczenie drewnianych podłóg jest użycie wody z octem. Wystarczy rozpuścić 1/4 szklanki octu w 1 litrze wody i umyć podłogę. Jeśli podłoga wyłożona jest płytkami, należy użyć wrzącej wody.
2
cytryny i soda
Pralka
Aby uniknąć osadzania się kamienia w pralce, a tym samym uchronić ją (i nasz portfel) przed koniecznością ciągłych napraw, wystarczy sięgnąć po kwasek cytrynowy. 80 g produktu należy umieścić w bębnie, ustawić cykl prania w wysokiej temperaturze i problem kamienia mamy z głowy!

Lustra
Sekret lśniącego lustra jest bardzo prosty. Przed wymyciem go, powierzchnię lustra najpierw należy odtłuścić za pomocą alkoholu. Następnie wymyć je za pomocą tego samego roztworu, który polecany jest do mycia okien.

Deska do krojenia
Z racji swojego przeznaczenia deski do krojenia wymagają częstego mycia, a także dezynfekcji, ponieważ są doskonałym miejscem rozwoju bakterii. Wystarczy powierzchnię deski potrzeć cytryną, posypać solą i pozostawić na 5-10 minut. Następnie przepłukać ciepłą wodą.
3
dywan
Dywany
Metoda ta pozwala skutecznie usunąć plamy oraz pozbyć się nieprzyjemnego zapachu: dywan należy posypać sodą oczyszczoną i skrobią ziemniaczaną, pozostawić na 15 minut. Następnie dokładnie odkurzyć dywan.

Lodówka
Z zabrudzeniami i przykrym zapachem w lodówce świetnie radzi sobie cytryna. Należy przygotować roztwór 1:1 z soku z cytryny oraz wody i umyć nim lodówkę. Lepsze efekt osiągniemy, kiedy do mieszanki dodamy odrobinę sody oczyszczonej.
4
płytki
Kabina prysznicowa i płytki
Zacieki z wody i plamy pleśni to zmora każdej łazienki. Aby je usunąć, powierzchnię należy wymyć sodą oczyszczoną. W tym celu wystarczy posypać sodą zabrudzone miejsca i szorować je mokrą szczoteczką. Następnie przemyć wodą. Raz w tygodniu zaleca się również przemyć drzwi kabiny, płytki oraz fugi sokiem z cytryny.

Piekarnik
I w tym przypadku do akcji wkracza soda oczyszczona. Mieszamy 1 szklankę sody z ½ szklanki wody. Otrzymaną pastę rozprowadzamy wewnątrz piekarnika i pozostawiamy na 15 minut. Następnie dokładnie ją spłukujemy i osuszamy piekarnik za pomocą czystej, miękkiej ściereczki. Kolejnym krokiem jest spryskanie zabrudzonych miejsc octem destylowanym. Po 15 minutach wycieramy do sucha i cieszymy się czystym piekarnikiem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Środki czystości, które są dostępne w sklepie zawierają ogromną ilość chemikaliów. dlatego lepiej poszukać naturalnej...
Naturalne środki do czyszczenia
Środki czystości, które są dostępne w sklepie zawierają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt