Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Na co pomoże czosnek niedźwiedzi?

Na co pomoże czosnek niedźwiedzi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Na wiosenną kurację oczyszczającą cały organizm, która doprowadzi do polepszenia stanu zdrowia pomocny jest zapewne czosnek niedźwiedzi, zwany również czosnkiem leśnym lub czosnkiem cygańskim. Roślina ta należy do pierwszych zwiastunów wiosny. Żywozielone, lancetowate, lśniące liście (podobne do liści konwalii) wyrastają z podłużnej cebuli okrytej białymi, przezroczystymi łuskami. Gładki, jasnozielony pęd z białym, kulistym kwiatostanem dorasta do 30 cm wysokości. Jego silny czosnkowy zapach czuje się zanim dostrzeże się roślinę.
1
czosnek niedzwiedzi
Rośliny wyrastają wczesną wiosną ( kwiecień i maj), natomiast kwiaty pojawiają się dopiero w połowie maja i w czerwcu. W roślinie tej drzemie potężna moc lecznicza i powiada się, że nawet niedźwiedzie po długim zimowym śnie szukają jej aby oczyścić żołądek, jelita i krew.
Czosnek niedźwiedzi ma właściwości lecznicze znacznie silniejsze od naszego czosnku pospolitego. Dlatego jest bardziej przydatny w wiosennych kuracjach oczyszczających i chronicznych chorobach skóry.
W wyżej wymienionych kuracjach stosuje się świeże liście ponieważ po wysuszeniu tracą one swoje lecznicze właściwości. Liście pokrojone na małe kawałki kładzie się na chleb, lub posiekane na drobno stosuje się jako przyprawę ( nie gotowaną) do zup, można posypać nią również ziemniaki, dodać do mięs i innych potraw.
2
czosnek niedzwiedzi w lesie
Młode liście zbiera się w kwietniu i w maju jeszcze przed kwitnieniem, cebulę zbiera się późnym latem i jesienią. Cebule czosnku niedźwiedziego mogą być stosowane tak samo jak czosnek pospolity.
Osoby o wrażliwym żołądku powinny zalać drobno pokrojone liście i cebule ciepłym mlekiem, pozostawić na około dwie godziny, a następnie pić uzyskany napój łykami. Aby korzystać przez cały rok z właściwości leczniczych czosnku niedźwiedziego należy sporządzić z niego nalewkę, którą trzeba przyjmować codziennie po 10 do 12 kropli z niewielką ilością wody ( krople te pomagają zachować doskonałą pamięć,- zapobiegają zwapnieniu tętnic).
3
czosnek krojony
Nalewka z czosnku niedźwiedziego:
Drobno pokrojonymi liśćmi lub cebulkami napełnij luźno butelkę po szyjkę, zalej 38-40 % wódką i pozostaw w pełnym słońcu lub w ciepłym miejscu na 14 dni.
Czosnek niedźwiedzi działa bardzo korzystnie na żołądek i jelita, może być przydatny w ostrych biegunkach i na towarzyszące im wzdęcia i kolki.
Przeczytaj teraz: Jak zaparzać Yerba Mate?
 4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Realista - 2017-05-08
Dlaczego ciągle ktos wmawia nam że jesteśmy chorzy i potrzebujemy sie leczyć, albo że jesteśmy grzesznikami i potrzebujemy dawać na tacę?
 
Oczyszczanie organizmu jest niczym innym jak pozbywaniem się ze swojego ciała wszelkich toksycznych substancji. Takie...
Jak oczyścić organizm?
Oczyszczanie organizmu jest niczym innym jak pozbywaniem się ze swojego ciała wszelkich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt