Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Wina > Przechowywanie wina > Jak prawidłowo przechowywać wino?

Jak prawidłowo przechowywać wino?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nie każdego stać na drogą i luksusową lodówkę do przechowywania win. Ze względu na wysoki koszt lub brak miejsca w domu większość ludzi kupuje wino na bieżąco w hipermarkecie i nie inwestuje w konkretną przestrzeń tylko i wyłącznie dla wina. Jednak nie oznacza to, że nie ma prostego sposobu na przechowywanie wina w domu nawet przez kilkanaście miesięcy. Jeśli jesteś koneserką dobrego wina i lubisz od czasu do czasu wypić znakomite, wytrawne wino do obiadu to myślę, że spodobają i się nasze wskazówki, jak prawidłowo przechowywać wino.
1
wino przechowywanie
Przechowuj wino na boku
Jednym z najprostszych sposobów na przechowywanie wina jest przechowywanie go w pozycji leżącej na boku, a nie w pozycji wyprostowanej. Powodem tego jest fakt, że wino które stoi nie ma kontaktu z korkiem, który podczas otwierania może się pokruszyć i trudno się wyjmować. Dodatkowo korek, który będzie uszkodzony może powodować dostanie się powietrza do butelki wina powodując psucie. W sytuacji kiedy wino zatkane jest plastikowym korkiem może być bez przeszkód przechowywane w pozycji pionowej. Wszystkie wina musujące powinny wręcz stać w pozycji pionowej, aby wewnętrzne ciśnienie zostało utrzymane na odpowiednim poziomie.
2
przechowywanie
Starzenie się wina
Jeśli planujesz przechowywać wino przez kilka najbliższych lat postaraj się, aby było przechowywane w odpowiednich warunkach. Jeśli nie masz do dyspozycji piwnicy lub pomieszczenia w którym bez przeszkód mógłbyś przechowywać wino, spróbuj wykorzystać starą szafkę, którą postawisz z dala od kaloryfera czy pieca. Pamiętaj także, żeby określić jak długo wino powinno stać, aby osiągnąć optymalny smak. Większość tanich win nie nadaje się do przechowywania, jednak drogie wina mają określony czas ile powinny leżakować, aby wybornie smakować.
3
wino w piwnicy
Znalezienie optymalnych warunków do przechowywania
Istnieje wiele czynników, które należy rozważyć zanim zaczniemy przechowywać wino. Po pierwsze powinniśmy znaleźć miejsce, w którym będzie odpowiednia temperatura. Przestrzeń ta powinna być chłodna, optymalna temperatura dla wina to około 13 stopni Celsjusza, butelki powinny być przechowywane poza zasięgiem promieni słonecznych. Idealna wilgotność dla wina to 50-80 procent. Wina przechowywane w zbyt wysokiej temperaturze mogą po otwarciu inaczej smakować. Miejsce, które będzie zbyt chłodne lub zbyt suche przyczyni się do znacznie szybszego wyschnięcia korka, umożliwiając dostanie się powietrza do środka. Tak więc jeśli masz ochotę przechowywać wino przez dłuższy czas, musisz spełnić kilka podstawowych warunków, aby wino jak najdłużej wyśmienicie smakowało.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wino to trunek szlachetny, który wymaga wyjątkowej oprawy. Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się jaką powinno mieć...
Jak serwować wino?
Wino to trunek szlachetny, który wymaga wyjątkowej oprawy. Przeczytaj ten artykuł...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt