Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Codzienna higiena > 9 przyczyn, dla których powinno brać się zimne prysznice

9 przyczyn, dla których powinno brać się zimne prysznice

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Prawie każdy uwielbia brać długie i gorące kąpiele po ciężkim dniu. Prawdą jest także, że taka kąpiel posiada swoje zalety. Myśl o odwrotnej czynności może nie brzmieć zachęcająco, jednak jeśli zaciśniesz zęby i przetrwasz, to możesz wynieść z tego wiele korzyści.
1
zimny prysznic
Szok
Jeśli nie czujesz się na tyle dzielny, to dobra wiadomość jest taka, że nie musisz spędzać całego prysznica pod zimną wodą. Najlepsze efekty daje włączenie zimnej wody na kilka ostatnich minut kąpieli. Dzięki temu twój organizm w naturalny sposób wytworzy adrenalinę, która cię pobudzi i doda energii na cały dzień.

Zmniejszenie depresji
Hydroterapia to starożytna praktyka polegająca na wystawianie naszego organizmu na różne temperatury w celach leczniczych. Jeśli zanurzymy się w zimnej wodzie, to zwiększy się przepływ krwi do mózgu oraz zacznie się wydzielanie hormonu o nazwie noradrenalina, który w naturalny sposób nas pobudzi. Wyjaśnia to dlaczego pływanie sprawia, że poprawia się nasze samopoczucie!
2
zalety zimnej wody
Koniec ze zniszczonymi włosami
Gorący prysznic sprawia, że czujesz się dobrze, jednak nie jest on dobry dla twoich włosów. Właśnie dlatego fryzjerzy zalecają zimną wodę, która pomaga nawilżyć włosy i zapobiega ich rozdwajaniu.

Poprawa krążenia
Naturalna odpowiedź naszego organizmu na zimną wodę jest natychmiastowa: krew pompowana jest przez tętnice, przez co poprawia się wydajność serca, a organy otrzymują optymalną ilość tlenu. Tak więc jest to dobre dla każdej części naszego ciała.
3
zimna woda
Naturalna poprawa metabolizmu
Kiedy bardzo zimna woda (właśnie tak, musisz odkręcić kurek do końca!) styka się z naszym ciałem, to poziom metabolizmu drastycznie wzrasta, przez co nasz organizm zwiększa spalanie kalorii.

Gładsza skóra? Poproszę!
Poranna kąpiel w zimnej wodzie sprawi, że twoja skóra będzie jędrniejsza oraz bardziej stonowana, ponieważ zimna woda zamyka pory.

Ulga dla mięśni
Wszyscy przykładamy lód do zwichniętej kostki lub ugryzienia po owadzie, a jeśli dołączysz zimny prysznic po treningu to możesz uniknąć bolesności mięśni. Lepiej zapobiegać niż leczyć!
4
zimny prysznic na stres
Pozbądź się stresu
Badania pokazały, że zanurzenie się w zimnej wodzie – w formie prysznica, kąpieli w wannie lub oceanie – drastycznie zmniejsza poziom kwasu moczowego w organizmie, który przyczynia się do powstawania stresu.

Słodkich snów
Może wydawać się to sprzeczne z logiką, ponieważ zazwyczaj to gorąca kąpiel jest tym o czym marzymy przed snem, jednak zimny prysznic niweluje stres i pozwala pozbyć się bezsenności.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nikt nie lubi kąpać się w zimnej wodzie. Czasem jest to konieczność, gdy zabrakło ciepłej wody i jesteśmy zmuszeni...
5 niesamowitych korzyści brania zimnej kąpieli
Nikt nie lubi kąpać się w zimnej wodzie. Czasem jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt