Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Podstawy Ogrodnictwa > Jak zrobić domowy środek do ochrony roślin?

Jak zrobić domowy środek do ochrony roślin?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wszyscy wiemy, jak szkodliwe są pestycydy dla ekosystemu i środowiska. Komercyjne pestycydy to jeden z najskuteczniejszych sposobów zwalczania szkodników. Jeśli już dłużej nie chcesz ich używać, wypróbuj prosty i naturalny środek. Przepis na ten preparat znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
ochrona roślin
Domowy preparat świetnie sprawdzi się, zarówno w ogródku warzywnym jak i w ziołach. Z pewnością poradzi sobie z najczęstszymi szkodnikami. Jakich produktów potrzebujesz do jego przygotowania? Oto one: 2 całe główki czosnku, 2 łyżki kurkumy w proszku, 2 łyżki pieprzu cayenne, 2 małe dawki płynu do mycia naczyń, 3 szklanki liści mięty oraz 12 szklanek wody.
2
preparat na szkodniki
Sposób przygotowania
Czosnek i liście mięty wrzuć do blendera na kilka sekund. Następnie dodaj wodę i pieprz cayenne. Przelej miksturę do garnka i gotuj kilka minut, aż do zagotowania. Po zagotowaniu się mikstury odstaw ją na noc. Twój preparat jest praktycznie gotowy. Wystarczy tylko wywar przecedzić i dodać do niego płyn do mycia naczyń.
3
środek na owady
Przechowuj roztwór w butelce ze spryskiwaczem. Przed każdym użyciem mocno wstrząśnij butelką. Spryskuj liście i łodygi roślin zainfekowanych przez szkodniki. Najlepszą porą do stosowania tego typu środków, jest pochmurny dzień, wieczór lub wczesny ranek. Oprysk raz w tygodniu powinien wystarczyć, jeśli owadów nie jest jeszcze zbyt wiele. W razie konieczności możesz środek stosować częściej. Gdy roślina się odrodzi, stosuj preparat co dwa tygodnie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Olejek z mięty pieprzowej ma wiele zastosowań włączając gotowanie, pieczenie, lecznictwo oraz właśnie domowe porządki....
Jak wykorzystać olejek z mięty pieprzowej w domu?
Olejek z mięty pieprzowej ma wiele zastosowań włączając...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt