Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Właściwości krwawnika pospolitego

Właściwości krwawnika pospolitego

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Krwawnik pospolity jest rośliną bez której trudno się obejść. Pomaga w wielu chorobach. Wypijanie od czasu do czasu szklanki herbatki z krwawnika pospolitego pomoże na pewno każdej kobiecie. Młodym kobietom ulgę przyniesie w nieregularnych miesiączkach, natomiast starszym w okresie przekwitania.
1
krwawnik
Krwawnik rośnie obficie na każdej łące, polnej drodze i na skraju pól uprawnych, dlatego będąc na spacerze można go zbierać bez większych problemów. Kwiaty są białe do różowych, w słoneczne dni wydzielają specyficzny aromat i wtedy należy je zbierać. Herbatka z krwawnika pospolitego,( którą pić najlepiej codziennie) reguluje czynności nerek, usuwa wzdęcia i skurcze żołądka oraz pomaga w zapaleniu przewodu pokarmowego, i w ten sposób wpływa na regularne oddawanie stolca. Atak migreny wywołany nagłą zmianą pogody na pewno złagodzi, a nawet zażegna jedna szklanka gorącej herbatki z krwawnika. W przypadku zapalenia jajników już po pierwszej półkąpieli bóle ustępują a zapalenie powoli się cofa.
2
krwawnik pospolity
Stosowanie półkąpieli może doprowadzić do zniknięcia mięśniaków. W tym przypadku półkąpiele z krwawnika należy brać przez dłuższy czas. Moczenie kończyn w wodzie z dodatkiem krwawnika przynosi ulgę w zapaleniu nerwów rąk i nóg. Herbatka z krwawnika polecana jest w zawrotach głowy, mdłościach i chorobach oczu, przy których występuje łzawienie. Krwawnik korzystnie wpływa na szpik kostny i pobudza do wytwarzania krwinek. Należy wtedy pić herbatkę, stosować półkąpiele oraz nacierać się nalewką z krwawnika. Herbatka zalecana jest też w silnie krwawiących hemoroidach jak też w silnej zgadze.

Przygotowanie półkąpieli:
100 g całego ziela zalej zimną wodą i pozostaw na noc. Następnego dnia podgrzej do wrzenia i dodaj do kąpieli.
3
herbata z krwawnika
Przygotowanie herbatki z krwawnika:
1 kopiastą łyżeczkę zaparz w 1/4 l wody i zostaw do naciągnięcia.

Maść z krwawnika:
90 g nie solonego masła lub smalcu rozgrzej, następnie dodaj 15 g rozdrobnionych, świeżych kwiatów krwawnika i 15 g drobno posiekanych liści malin, pozostaw aby chwilę poskwierczały. Następnego dnia podgrzej i przeciśnij przez lnianą ściereczkę. Maść przełóż do czystych słoiczków i przechowuj w lodówce.

Nalewka z krwawnika:
Kwiatami z krwawnika zebranymi w słoneczny dzień napełnij luźno butelkę aż po szyjkę. Następnie kwiaty zalej 40% alkoholem i zostaw na 14 dni w ciepłym miejscu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pękające naczynka i żylaki to problem wielu z nas. Zaniedbane mogą doprowadzić do wielu poważnych dolegliwości. Czy...
Jak zrobić płyn do nacierania żylaków?
Pękające naczynka i żylaki to problem wielu z nas...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt