Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > 5 domowych sposobów na rogowacenie mieszkowe skóry

5 domowych sposobów na rogowacenie mieszkowe skóry

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Czy kiedykolwiek zastanawiałaś się nad czerwonymi wypryskami na ramionach, udach i innych częściach ciała? Większość z nas zakłada, że to trądzik. Jednak prawda może być nieco inna. Być może jest to rogowacenie mieszkowe. Rogowacenie mieszkowe jest częstym schorzeniem skóry, która wygląda jak skóra kurczaka. Charakteryzuje się małymi czerwonymi wypryskami pojawiającymi się najczęściej na górnej części ramion, pośladkach, nogach i policzkach. Wówczas skóra jest sucha, szorstka i swędząca. W leczeniu tego schorzenia świetnie sprawdzają się domowe sposoby. Znajdziesz je w dalszej części naszego artykułu.
1
dieta rogowacenie skóry
Odpowiednia dieta
Utrzymanie odpowiedniej diety może być jednym z najbardziej skutecznych środków leczenia suchości skóry, mianowicie rogowacenia mieszkowego. Kluczem jest, aby utrzymać skórę nawilżona od wewnątrz. Uzupełnianie organizmu w wodę i spożywanie owoców i warzyw jest bardzo ważne. Dołącz do swej diety orzechy, tłuste ryby i inne produkty bogate w kwasy omega 3. Kwasy tłuszczowe mogą również pomóc w nawilżaniu skóry od wewnątrz. Marchew i dynia, również powinny znaleźć się na twoim talerzu, gdyż są bogate w witaminy A i E, które ograniczają produkcję keratyny, a tym samym rogowacenie skóry.
2
olej kokosowy
Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy zawiera przeciwzapalne i antybakteryjne właściwości, które pomagają zwalczać zakażenia. Ponadto, kwasy obecne w occie świetnie złuszczają skórę i odtykają mieszki włosowe. Namocz wacik octem i przetrzyj nim podrażnione miejsce. Pozostaw go na skórze na 15 minut. Jeśli skóra staje się zbyt sucha, nawilżaj ją olejem kokosowym. Skórę przemywaj octem dwa razy dziennie.

Olej kokosowy
Olej kokosowy zawiera unikalne kwasy tłuszczowe, która są łatwo wchłaniane przez skórę. Ma on działanie przeciwzapalne i antybakteryjne, pomaga zmniejszyć zaczerwienienie i stan zapalny skóry. Ponadto, olej bogaty jest w kwas laurynowy, który wspomaga rozdzielanie keratyny i zapobiega gromadzeniu się jej na skórze. Niewielką ilość oleju kokosowego nanieść na skórę i delikatnie wmasuj. Stosuj olej 3-4 razy dziennie.
3
szczotkowanie skóry
Szczotkowanie skóry na sucho
Suche szczotkowanie jest łatwym sposobem pozbycia się zrogowaciałej skóry. Szczotkowanie odblokowuje zatkane mieszki włosowe. Wystarczy użyć szczotki, ostrej gąbki i pocierać nią dotknięty rogowaceniem obszar skóry. Po zakończonym szczotkowaniu nawilż skórę olejem kokosowym.

Peeling skóry
W usuwaniu zrogowaciałej skóry skuteczne są domowe peelingi do ciała. Jedną z propozycji może być scrub z owsem. Owies posiada niesamowite właściwości złuszczające, zarazem nawilżając skórę. Do jego przygotowania potrzebujesz dwóch łyżek płatków owsianych i 2-3 łyżki wody. Zalej płatki wodą i wymieszaj, aż do uzyskania papki. Nałóż pastę na skórę i masuj przez 3-4 minuty. Następnie zmyj płatki ze skóry i nawilż ją olejem kokosowym.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić peeling z kawy?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chciałabyś mieć piękną opaleniznę, ale mimo długich godzin spędzonych na słońcu przypominasz
Jak się opalać na brązowo?
Chciałabyś mieć piękną opaleniznę, ale mimo długich godzin spędzonych na słońcu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt