Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Techniki gotowania > Jak ułatwić sobie gotowanie i pieczenie?

Jak ułatwić sobie gotowanie i pieczenie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nie każdy musi być mistrzem gotowania, nie oznacza to jednak, że jeżeli nie masz dużych zdolności kulinarnych, to nie możesz przygotować pysznych potraw. Może potrwa to dłużej, ale efekty będą wspaniałe. Poznaj kilka trików kuchennych, które ułatwią ci gotowanie i sprawią, że stanie się prawdziwą przyjemnością.  
1
tarta czekolada
Wiórki czekoladowe
Zacznijmy od deserów. Powinny być nie tylko pyszne, ale także apetycznie wyglądać. W końcu nie bez powodu mówi się, że jemy nie tylko ustami, ale również oczami. Coś co smakowicie wygląda, będzie nam bardziej smakowało, jeżeli coś jest wspaniałe w smaku, jednak nie wygląda apetycznie, może być problem.  Do dekoracji swoich deserów użyj wiórków czekoladowych, które możesz własnoręcznie przygotować. Weź obieraczkę do warzyw i tabliczkę czekolady (najlepiej gorzkiej, ponieważ jest nie tylko pyszna ale i zdrowa). Delikatnie przeciągaj obieraczką po boku tabliczki, a powstaną spiralki i wiórki, które idealnie nadadzą się do ozdoby wypieków.
2
pieczony kurczak
Żeby kurczak zachował soczystość  
Kurczak czy indyk są produktami, które źle przygotowane stają się suche i wręcz niesmaczne. Jeżeli chcesz przygotować wspaniałego kurczaka czy indyka, najlepiej zamarynować go na noc w oliwie z oliwek i ziołach. Kiedy przyjdzie czas na pieczenia, polej go obficie marynatą. W czasie pieczenia również co jakiś czas polewaj mięso sosem powstałym w brytfance. Dzięki temu pieczony kurczak będzie soczysty.Jeżeli chcesz mięso usmażyć, to po marynowaniu również będzie smaczne i nie powinno stać się suche, chyba, że będziesz smażyć je zbyt długo.
3
schłodzone napoje
Gorące napoje
Jeżeli spodziewasz się gości i chcesz przygotować większa partię gorącego napoju, na przykład grzanego piwa czy wina lub rozgrzewającego napoju bezalkoholowego, zrób to w szybkowarze. Użyj go jak zwykłego garnka, jednak po skończeniu gotowania i rozlaniu porcji, resztę przykryj i szczelnie zamknij. Dzięki temu napój zachowa temperaturę znacznie dłużej niż w zwykłym garnku. Możesz również użyć termosu, jednak  musisz przelewać napój, a tak wystarczy przykryć naczynie i szczelnie zamknąć. Konstrukcja szybkowaru jest szczelna i ciepło nie ucieka tak jak ze zwykłego garnka.

Szybkie chłodzenie napoju
Znajomi wpadli z niezapowiedzianą wizytą i chcesz szybko schłodzić napoje? Weź ręcznik papierowy, zwilż go zimną wodą i owiń dokładnie butelkę. Teraz umieść ją w zamrażarce i pozostaw na około 15 minut. Po tym czasie napoje będą idealnie schłodzone.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt