Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Co trzeba robić, jeśli nie chcemy się przeziębiać?

Co trzeba robić, jeśli nie chcemy się przeziębiać?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Wiosna zbliża się bardzo powoli. Panująca aura sprawia, że ciągle się przeziębiamy. Co robić, żeby nie chorować? Zastosuj poniższe metody i pozbądź się złych nawyków, a pozwoli ci to uniknąć chorób, nawet gdy na zewnątrz panuje chłód. Dzięki temu nie tylko będziesz zdrowy, ale także będziesz w stanie cieszyć się wczesnowiosenną pogodą.
1
gorąca herbata
Picie gorących napojów na 30 minut przed wyjściem z domu
Gorąca herbata przyspiesza krążenie krwi i wzmacnia działanie mechanizmów obronnych organizmu. Jednak jednocześnie sprawia, że rozszerzają się naczynia krwionośne. Oznacza to, że jeśli wówczas wyjdziemy na zimną pogodę, szybko wytracimy ciepło ciała. Jeśli chcemy się czegoś napić przed wyjściem, lepiej jest sięgnąć po ciepłe, nie gorące napoje.
2
jedzenie śniadania
Wychodzenie na dwór z pustym żołądkiem
Aby wytwarzać ciepło, nasz organizm potrzebuje energii, w przeciwnym przypadku szybko zmarzniemy. Dlatego też w zimną pogodę należy jeść wtedy, gdy pojawi się głód, choćby to miała być tylko przekąska i herbata w ciepłym miejscu.
3
picie alkoholu
Posmarowanie skóry kremem tuż przed wyjściem z domu
Po posmarowaniu skóry kremem przez 30 – 40 minut paruje z niego woda. W mroźne dni grozi to szybkim wychłodzeniem i uszkodzeniem skóry. Dlatego też nakładamy krem co najmniej na 30 minut przed wyjściem lub używamy tłustego kremu, nie nawilżającego.

Rozgrzewanie się alkoholem na dworze
Po wypiciu alkoholu jest nam cieplej tylko przez 30 – 40 minut. Po tym czasie nasze ciało zaczyna bardzo szybko się wyziębiać. Ponadto, mózg może nieadekwatnie oceniać zagrożenie i nie wysyłać sygnału, że jest za zimno.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zima już tu jest. Niektórzy ją uwielbiają, a niektórzy cały ten czas przespaliby pod ciepłą kołdrą. Wielu z nas boryka...
5 najlepszych naturalnych sposobów na zimowe problemy
Zima już tu jest. Niektórzy ją uwielbiają, a niektórzy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt