Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > Czy produkty mleczne zapobiegają chorobie zwyrodnieniowej stawów?

Czy produkty mleczne zapobiegają chorobie zwyrodnieniowej stawów?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Jeśli jesteś młody, prawdopodobnie myślisz, że choroba zwyrodnieniowa stawów cię nie dotyczy, ponieważ dopada ona najczęściej osoby starsze. Jeśli jesteś w średnim wieku, warto jednak pomyśleć o tym, ze jest to nieuniknione i z wiekiem nasze ciało narażone jest na wiele defektów. Pewnie pomyślisz, że zdrowa dieta i spożywanie produktów mlecznych może zapobiec rozwojowi choroby, jednak nigdy nie ma stu procentowej gwarancji na to, że nie zachorujesz.
1
stawy choroby
Fakty i mity związane z chorobą
Wiele osób sądzi, że jeśli zdrowo się odżywiają, nie wykonują ciężkiej, fizycznej pracy i spożywają dużo wapnia to są w stanie uniknąć choroby. Faktycznie jest to dobry sposób zapobiegania chorobie, ponieważ jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć. Jeśli zadbamy o kondycję stawów, w przyszłości łatwiej będzie nam uniknąć choroby. Niestety, zwyrodnienie rozwija się bardzo szybko i jest spowodowane jakością lub też ilością chrząstki stawowej, która ma za zadanie amortyzować ruch stawów. Choroba charakteryzuje się okropnym bólem, sztywnością stawów oraz zniekształceniem obrysu stawu. Często można spotkać się także z występującą opuchlizną oraz uniemożliwionym poruszaniem daną kończyną. Zwyrodnieniowe zapalenie stawów atakuje najczęściej kolana, biodra, kręgosłup, stawy palców rąk oraz stóp.
2
picie mleka
Dlaczego sam wapń nie wystarczy?
Najbardziej powszechnym zaleceniem, aby zapobiegać chorobie jest spożywanie wystarczającej ilości wapnia, które znajdziemy w produktach mlecznych. Niestety, sam wapń nie wystarczy, chociaż jest on istotnym elementem diety i warto spożywać produkty bogate w minerały. Jeśli chodzi natomiast o wpływ witamin i minerałów na nasze kości i stawy, warto sięgnąć po dodatkową porcję w postaci suplementów diety. Są one łatwo dostępne w aptece i dość tanie, a pomogą nie tylko zapobiegać zwyrodnieniu ale także dbać o nasze zdrowie.
Według badań przeprowadzonych przez lekarzy idealnym uzupełnieniem dla wapnia jest magnez. Magnez ma znaczący wpływ na kondycję stawów, wbrew pozorom spożycie odpowiedniej ilości magnezu ma wpływ na większą gęstość mineralną kości, zarówno u kobiet jak i u mężczyzn. Dodatkowo, uzupełnienie diety w magnez i wapń, pomaga lepiej wchłaniać z pożywienia witaminę D. Dlatego też, spożycie magnezu ma zasadnicze znaczenie na prawidłowy metabolizm wapnia i utrzymanie mocnej struktury kości. Warto również wspomnieć, że magnez pomaga zapobiegać wielu chorobom oraz wspomaga pracę układu krwionośnego.
3
ćwiczenia cardio
Co się dzieje, gdy wapnia w organizmie jest zbyt dużo?
Biorąc suplementy diety, które mają za zadanie uzupełnić poziom wapnia w organizmie oraz dodatkowo stosując dietę bogatą w wapń należy zachować umiar. Spożywanie zbyt dużej ilości wapnia może w rzeczywistości przynieść więcej szkody niż pożytku. Bez wystarczającej ilości magnezu w organizmie, cały proces absorpcji wapnia jest znacznie obniżony. Zbyt duża ilość suplementów wapnia może doprowadzić do procesu wapnienia ścian tętnic, nerek oraz mięśni, które jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia i życia.

Kiedy i jak zapobiegać chorobie?
Stosowanie metod zapobiegawczych powinno zacząć się już po 20 roku życia w przypadku kobiet, ponieważ są one o wiele bardziej podatne na choroby. Jeśli chcesz zachować właściwą gęstość i strukturę kości, aby bronić się przed rozwojem choroby w późniejszym czasie, musisz wprowadzić do swojej diety pewne zmiany. Oprócz zdrowej diety bogatej w warzywa, owoce, chude mięso i produkty pełnoziarniste staraj się pamiętać o prawidłowej porcji magnezu i wapnia. Dodatkowo, trening siłowy lub ćwiczenia cardio są doskonałym pomysłem, aby zachować prawidłową gęstość kości i wspaniałą sylwetkę.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dolegliwości stawów są bardzo powszechne. Szacuje się, że w Polsce na artrozę, czyli chorobę zwyrodnieniową stawów,...
Jak zachować sprawność stawów na długie lata?
Dolegliwości stawów są bardzo powszechne. Szacuje się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt