Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Radzenie Sobie Ze Stresem > Jak niezdrowy tryb życia wpływa na nasze samopoczucie?

Jak niezdrowy tryb życia wpływa na nasze samopoczucie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Niezdrowy tryb życia ma wpływ na wszystkie aspekty naszego życia. Zaczynając od naszego wyglądu zewnętrznego, kończąc na samopoczuciu. Osoby, które prowadzą niezdrowy tryb życia narażone są na wiele chorób i ciągłe zmęczenie. Co jeśli jednak sypiasz po 8 godzin na dobę, nie jesteś chora, a w twoim życiu brak stresujących sytuacji i nadal budzisz rano się zmęczona? Może jest to oznaka złego stanu układu pokarmowego, a jak wiadomo nasz żołądek połączony jest receptorami z mózgiem, który jednak robi więcej niż degustuje żywność. Jeśli twój układ trawienny nie działa prawidłowo, twoje ciało może być pełne toksyn, które w nadmiarze prowadzą do uczucia zmęczenia i znużenia, mimo tego, że się wysypiasz.
1
jedz jabłka
Co można zrobić, aby pozbyć się zmęczenia?
Jeśli zależy ci na utrzymaniu dobrego zdrowia i jesteś gotowa na zmiany swojego stylu życia najlepiej zacząć od zdrowej diety. Istnieją pewne sposoby, które pomogą pozbyć się ciągłego znużenia, spowodowanego pracą, pogodą lub nadmiarem obowiązków. Poniższe wskazówki pomogą z powrotem odzyskać energię i chęć do życia!

Zamiast niezdrowej przekąski, zjedz jabłko!
Jabłka są najzdrowszą przekąską jaką możesz zjeść w ciągu dnia. Błonnik rozpuszczalny w wodzie potęguje uczucie pełności, dzięki temu czujesz się dłużej najedzona. Błonnik działa również jak szczoteczka w jelitach i pomaga delikatnie ale skutecznie usuwać zaparcia. Więc następnym razem kiedy sięgniesz po paczkę czipsów lub drożdżówkę, spróbuj zjeść pyszne jabłko. Zwróć również uwagę, na to ile wody pijesz w ciągu dnia, ponieważ w połączeniu z błonnikiem może znacznie poprawić trawienie.
2
kawa z mlekiem
Pij kawę, herbatę lub mleko
Jeśli lubisz kawę, nie powinno być problemu z wdrożeniem tego sposobu, który pomoże pozbyć się uczucia zmęczenia. Kofeina nie tylko zwalcza uczucie zmęczenia i znużenia, ale także pobudza działanie mięśni okrężnicy, która wspomaga szybsze wydalanie pokarmu z organizmu. Wypijanie jednej kawy dziennie może być uzależniające, jednak wiele osób nie wyobraża sobie poranku bez pysznej kawy, która działa pobudzająco. Podobny efekt daje czarna herbata, która również świetnie sprawdza się jako uzupełnienie porannej energii, zresztą niektóre osoby twierdzą, że herbata działa znacznie lepiej niż kawa.
Oczywiście jeśli czarna kawa to i mleko. Oczywiście są osoby, które nie gustują „caffe latte”, jednak dla miłośników czarnej kawy z mlekiem mamy świetne rozwiązanie! Najlepszym sposobem, aby pozbyć się uczucia zmęczenia oraz, aby dbać o swoją figurę jest używanie mleka bez tłuszczu. Bez problemu można je kupić w każdym sklepie i jest ono nawet tańsze niż mleko 3,2 procent.
3
ćwiczenia pilates
Nie pij zimnych napoi
Zaskoczeni? Według tradycyjnej chińskiej medycyny, wszystko co wypijamy i ma temperaturę niższą niż nasze ciało, wpływa negatywnie na nasz metabolizm. Oznacza to, że wszystkie zimne napoje, które spożywamy pochłaniają znaczną część enzymów trawiennych, których brakuje, aby strawić pozostałą żywność. Dlatego też, osoby będące na diecie powinny wypijać 8 szklanek wody o temperaturze pokojowej. Wpłynie to nie tylko dobrze na metabolizm, ale także pozwoli lepiej nawodnić organizm.

Spróbuj ćwiczeń
Na zmęczenie psychiczne nie ma nic lepszego jak ćwiczenia fizyczne! Oczywiście nie chodzi tu o trening siłowy, ale na przykład pilates lub jogę. Nie od dziś wiadomo, że ćwiczenia pozytywnie wpływają na nasz metabolizm i pomagają pozbyć się uciążliwych myśli oraz stresu. Jeśli połączymy ćwiczenia jogi z odpowiednią dietą, która jest bogata w wartościowe pokarmy, możemy sprawić, że poczujemy się jak nowonarodzeni!
4
joga na stres
Jeśli nie jesteś pewna czy ćwiczenia jogi są dla ciebie odpowiednie spróbuj tej pozycji, która nazywa się pozycją embrionalną:
Klęknij na macie lub na dywanie i opuść biodra do dołu, aż pośladki spoczną na piętach
Połóż klatkę piersiową na macie i wyciągnij ręce do przodu
Głowę umieść pomiędzy rękoma
Zrób 8 głębokich oddechów i wróć do pozycji wyjściowej
Powtórz ćwiczenie 5 razy
Ta pozycja pozwoli rozciągnąć plecy, biodra, ramiona oraz talie, a po jej wykonaniu od razu poczujesz się mniej zmęczona i zestresowana.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nasz organizm ma tendencję do akumulowania toksyn w wątrobie, nerkach czy w krwi. Jednym ze skutków ubocznych tego...
Pobudzająca mikstura dla osób przemęczonych
Nasz organizm ma tendencję do akumulowania toksyn w wątrobie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt