Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cukrzyca > 5 produktów, które ustabilizują poziom cukru we krwi

5 produktów, które ustabilizują poziom cukru we krwi

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jeśli masz w rodzinie osobę chorą na cukrzycę, to na pewno zainteresuję cię ten artykuł. Znanym nam faktem jest, że niektóre posiłki powodują znaczny skok poziomu cukru we krwi, który może być niebezpieczny i w późniejszych latach przyczynić się do rozwoju cukrzycy, niezależnie czy w naszej najbliższej rodzinie jest cukrzyk czy też nie. Pewne posiłki powodują, ze poziom glukozy we krwi podnosi się momentalnie po zjedzeniu, tym samym powodując uczucie zmęczenia i senność. Dlatego jeśli zauważysz, że po zjedzeniu czujesz się ospała, warto sprawdzić poziom cukru, gdyż jego poziom może być zbyt wysoki lub za niski. Dlaczego powinniśmy dbać o właściwy poziom cukru we krwi? Ponieważ wahania cukru mogą prowadzić do poważnych konsekwencji.
1
wahania cukru
Co powoduje ciągłe wahania cukru?
Cukrzyca jest przewlekłą chorobą, która powoduje nieodwracalne zmiany w naszym organizmie. Osoby, które podejrzewają u siebie początkowe stadium choroby starają się regularnie sprawdzać poziom cukru. Niestety, nie zawsze skrupulatne kontrole gwarantują utrzymanie prawidłowego poziomu. Co tak właściwie wpływa na wahania cukru? Najczęściej są to różnego rodzaju zakażenia, infekcje, zatrucia pokarmowe, urazy, leki, choroby układu krążenia oraz stres. Dieta bogata w węglowodany oraz nieregularne posiłki mogą powodować skok cukru we krwi, które na dłuższą metę będą bardzo uciążliwe.
2
zielone warzywa w diecie
Jak w naturalny sposób, możemy ustabilizować poziom cukru we krwi?

Jedząc zielone warzywa liściaste
Składniki odżywcze, wapno i witaminy, które możemy znaleźć w zielonych warzywach liściastych, takich jak kapusta, szpinak, brokuły i boćwina są dobre dla naszego organizmu. Możesz śmiało dodawać je do sałatek lub kanapek, ugotowane do gulaszu, zupy lub jako przystawka i cieszyć się ich pysznym smakiem! Równie dobrze smakują delikatnie podsmażone z czosnkiem i pieprzem. Dzięki powolnemu uwalnianiu energii, nasz organizm będzie przez długo utrzymywał cukier na stałym poziomie.
3
białko w diecie
Chude białko
Układ trawienny musi ciężko pracować, aby rozbić dobre i chude białko, które występuje w rybach, kurczaku oraz jajkach. Pokarmy wysokobiałkowe działają zbawiennie na naprawę komórek, a także podtrzymują produkcję insuliny na optymalnym poziomie.

Bogate w błonnik przekąski
Chociaż możemy jeść błonnik, nasz organizm nie może go strawić. Włókna jedzenia działają na dwa sposoby – po pierwsze pomaga nam szybciej napełnić organizm, więc zjemy znacznie mniej pokarmu. Po drugie, włókno dodaje jedzeniu objętości, dzięki czemu znacznie łatwiej możemy się wypróżnić. To z kolei pomaga zachować zdrowy układ trawienny.
4
kawa z cynmonem
Pełne ziarna
Pełne ziarna są to węglowodany złożone, które mają niski indeks glikemiczny, co oznacza, że podczas rozkładu, nasz organizm musi poświęcić dużo energii, a proces ten przebiega powoli. Powolny rozkład węglowodanów, prowadzi do powolnego uwalniania się glukozy do krwi, a tym samym utrzymuje optymalny poziom cukru.

Kawa i cynamon
Czarna kawa skutecznie zwiększa nasz metabolizm, co oznacza szybsze spalanie glukozy. Jeśli po posiłku miałaś problem z zawyżonym poziomem cukru, koniecznie wypij kawę, najlepiej ze szczyptą cynamonu. Cynamon ma również podobne działanie na nasz organizm co kawa. Dlatego to połączenie jest tak bardzo skuteczne.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Tina - 2017-03-14
Blablabla i tyle
 
Cukrzyca jest jedną z najbardziej rozprzestrzenionych chorób na świecie. Poziom cukru należy regularnie kontrolować, a...
Jak naturalnie obniżyć poziom cukru we krwi?
Cukrzyca jest jedną z najbardziej rozprzestrzenionych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt