Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Krążenia > 3 sposoby, które pomogą załagodzić ból spowodowany żylakami

3 sposoby, które pomogą załagodzić ból spowodowany żylakami

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ciemno – fioletowe lub niebieskie wybrzuszenia żył, które powodują ból i potęgują uczucie ciężkości nóg to żylaki. Dotyczą one coraz większej liczby kobiet i mężczyzn na całym świecie i są trudne w leczeniu. Żylaki powstają na skutek uszkodzenia zastawek, które nie są w stanie zablokować cofającej się krwi. W momencie kiedy krew zaczyna się cofać, ciśnienie krwi wzrasta i z coraz większą siłą naciska na ściany żył w nogach. Żyły powoli zaczynają się poszerzać i niestety nie wracają do swojego pierwotnego kształtu. Po pewnym czasie, skóra nad żylakami staje się napięta i dość cienka, co powoduje to, że żylaki stają się widoczne. Dlaczego żylak wypełniony jest niebieskawą krwią? Dlatego, że krew, która znajduje się w żylakach jest niedotleniona.
1
predyspozycje żylaki
Najczęstsze przyczyny żylaków:
- wiek
- żeńskie hormony i ciąża
- otyłość
- bezczynność i osłabienie mięśni
- stojąca praca
2
masaż
Żylaki nie powinny być pozostawione bez leczenia, ponieważ mogą powodować poważne problemy zdrowotne oraz przyczyniać się do wielu chorób, takich jak przewlekła niewydolność żylna, wrzody, skrzepy krwi oraz niekontrolowane krwawienia. Powikłania żylaków są dość poważne, dlatego lepiej zdecydować się na wizytę u lekarza specjalisty, który zaproponuje odpowiednie leczenie. Jednak przed tym warto wiedzieć, jak samemu można radzić sobie z żylakami. Oto kilka sposobów:

Masaż
Masaż jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów, aby załagodzić ból spowodowany żylakami. Badania pokazują, że prawidłowo wykonany masaż, działa skutecznie na ból, ponieważ powoduje uwolnienie endorfin oraz poprawia krążenie krwi, które pomaga zapobiegać zastojom żylnym. Masaż w połączeniu z leczeniem farmakologicznym, może zdziałać cuda.
3
bieganie
Przejdź na dietę
Zdrowa dieta to podstawa dla osób, które cierpią z powodu żylaków. Badania wykazały, że zły styl życia wpływa bezpośrednio na powstanie żylaków. W celu zapobiegania i leczenia problemu żylaków, osoby chore powinny przejść na dietę bogatą w błonnik, który zapobiega zaparciom. Najlepszym źródłem błonnika są jabłka, groch, fasola, owiec i pełne ziarna. Dodatkowo, chorzy powinni dbać o odpowiedni poziom witaminy C, ponieważ poprawia ona wytrzymałość i elastyczność żył, co z kolei zmniejsza ryzyko wystąpienia żylaków.

Większa aktywność fizyczna
Oprócz tego, że przyczynia się do poprawy ogólnego stanu zdrowia, aktywności fizyczna może pomóc w zapobieganiu i ograniczeniu rozwoju żylaków. Regularne ćwiczenia pomagają wzmacniać mięśnie, oraz zmniejszyć nacisk na żyły. Dodatkowo, osoby szczupłe mają większą szansę na wyleczenie się z żylaków, niż osoby z nadwagą.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bardzo dobrą metodą leczenia choroby żylnej, czyli żylaków, a także zapobiegania jej jest noszenie rajstop,...
Pończochy przeciwżylakowe - dla kogo, jak dobrać?
Bardzo dobrą metodą leczenia choroby żylnej, czyli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt