Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Batoniki i Czekolady > Gorąca czekolada, która przyspiesza metabolizm

Gorąca czekolada, która przyspiesza metabolizm

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jak tylko pogoda ulega zmianie i temperatura spada poniżej pięciu stopni na plusie, każdy marzy o kubku gorącej czekolady. Jednak prawdziwa czekolada to nie to samo co kakao w proszku, które bez problemu możemy kupić w sklepie. Kakao w porównaniu z gorącą czekoladą wypada słabo, ponieważ smak kakao jest znacznie delikatniejszy i mniej wyraźny. Dla koneserów prawdziwej czekolady polecamy gorący napój przygotowany z czekolady gorzkiej, cynamonu, kremu kokosowego, pieprzy cayenne oraz mleczka migdałowego. Przepis ten sprawdzi się nie tylko w zimne wieczory ale także świetnie poprawi nasz metabolizm. Dlaczego? Ponieważ wszystkie składniki są w stu procentach naturalne oraz pozbawione konserwantów, dzięki temu pozytywnie działają na nasz organizm.
1
gorzka czekolada
Ciemna czekolada
Ciemna czekolada zwana inaczej gorzką czekoladą bogata jest jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które pomagają przyspieszyć metabolizm oraz spalić tkankę tłuszczową. Badania wykazały, że ludzie, którzy jedzą gorzką czekoladę mają mniejszy apetyt na słodycze oraz przekąski w ciągu dnia. Tak więc mimo wszystko, czekolada gorzka jest bardzo zdrowa. Dodatkowo wpływa ona korzystnie na prace naszego mózgu.

Cynamon
Cynamon pomaga kontrolować poziom insuliny we krwi, co z kolei przyczynia się do wydajniejszej pracy naszego organizmu. Cynamon ma również świetny smak i bez przeszkód potrafi zastąpić cukier, którego większość osób nadużywa. Dlatego też używając cynamonu możemy polepszyć nasz stan zdrowia i dodatkowo zadbać o linię.
2
pieprz cayenne
Krem kokosowy
Krem kokosowy ma wysoką zawartość tłuszczów nasyconych, które sprawiają, że doskonale ogranicza uczucie głodu oraz przyspiesza metabolizm. Oprócz tego krem kokosowy ma wyborny smak i wbrew pozorom mało kalorii.

Pieprz cayenne
Kapsaicyna, czyli aktywny składnik, który dodaje pieprzowi cayenne pikanterii, jest bardzo zdrowa. Według badań kapsaicyna powoduje szybsze spalanie kalorii w organizmie, dlatego też zaleca się pieprz cayenne osobom, które walczą z nadwagą.
3
cynamon desery
Jak przygotować pyszną gorącą czekoladę, która przyspieszy nasz metabolizm?
Oto przepis i lista wszystkich potrzebnych składników:
- 4 szklanki niesłodzonego mleczka migdałowego
- 3 łyżeczki mielonego cynamonu
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 60 gram gorzkiej czekolady (najlepiej z 75 procentową zawartością kakao)
- 1/3 filiżanki dobrej jakości kakao
- szczypta pieprzu cayenne
- 1/3 filiżanki cukru kokosowego
- szczypta soli morskiej
- krem kokosowy do smaku
- na wierzch odrobina bitej śmietany
4
gorąca czekolada
W garnuszku połączyć wszystkie składniki, z wyjątkiem kremu kokosowego i wymieszać. Przykryć garnuszek i gotować na małym ogniu przez dwie godziny, mieszając co jakiś czas, aby połączyć składniki. Gdy cała zawartość się rozpuści, przelewamy do kubeczków i na górze ubijamy z kremem kokosowym. Wierzch posypujemy cynamonem i dodatkowo startą gorzką czekoladę. Jeśli chcemy możemy na samą górę dać odrobinę bitej śmietany. Pamiętaj, aby pić czekoladę, póki gorąca! Smacznego!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Domowa, gorąca czekolada o kremowej konsystencji w niecodziennym świątecznym kolorze. Biała czekolada, kolor i aromat...
Jak zrobić gorącą czekoladę z miętą?
Domowa, gorąca czekolada o kremowej konsystencji w niecodziennym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt