Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Jaki wpływ ma sól na nasz organizm?

Jaki wpływ ma sól na nasz organizm?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez solenia ulubionych dań. Dodajemy sól praktycznie wszędzie, gdzie jest to tylko możliwe, solimy mięsa, zupy, kanapki, sałatki oraz wiele innych pysznych rzeczy, które później ze smakiem zjadamy. Według badań przeprowadzonych przez naukowców, okazuje się, że ponad 97 procent młodych ludzi spożywa za duże ilości soli, co negatywnie przekłada się na stan ich zdrowia. Jednak pojawiają się opinie innych specjalistów mówiące o tym, że sól jest potrzebna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jak jest więc naprawdę? Poniżej postanowiliśmy przedstawić kilka korzyści związanych z umiarkowanym spożyciem soli przez ludzi w różnym wieku.
1
bieganie
Sól wspomaga organizm podczas wysiłku fizycznego
W czasie intensywnych ćwiczeń nasz organizm wydala wraz z potem elektrolity, potas, sód i wiele innych pierwiastków, które po treningu należy uzupełnić. Badania pokazują, że zwiększona ilość sodu w organizmie zmniejsza uczucie obciążenia organizmu przed kolejnym intensywnym treningiem. Mówiąc inaczej możemy pozwolić sobie na dłuższy i bardziej wyczerpujący trening, jeśli regularnie dostarczamy naszemu organizmowi sodu.
2
stres a spożywanie soli
Sól może pomóc w radzeniu sobie ze stresem
Oczywiście nie oznacza to, że codziennie musimy pochłaniać porcję frytek z dużą ilością soli ale bardzo prawdopodobne jest to, że doprawianie zdrowej żywności odpowiednią ilością soli może być sprzymierzeńcem w walce ze stresem. Dodatkowo, osoby będące na diecie z niską zawartością sodu są często narażone na podwyższony poziom hormonu stresu, który przekłada się negatywnie na pracę całego organizmu.
3
sól himalajska do posiłku
Sól sprawia, że posiłki lepiej smakują
Nie oszukujmy się, każdy z nas nie lubi kiedy przygotowana potrawa ma jałowy smak. Niektórzy nawet twierdzą, że dodawanie soli do jedzenia przyczynia się do zwiększonego apetytu, który skutkuje regularnym przejadaniem się, a to automatycznie wiąże się z przyrostem masy ciała. Jednak to nie sól powoduje tycie, tylko potrawy, które doprawiamy solą. Jest znaczna różnica pomiędzy gotowanymi warzywami, a porcją smażonych frytek.
4
sól zalety
Sól możemy wykorzystywać do przyprawiania różnych posiłków. Idealnie komponuje się z warzywami gotowanymi na parze, które są zmorą najmłodszych, jednak po doprawieniu solą, dzieci chętnie zasiadają do stołu i zjadają cały posiłek. Jest wiele sposobów wykorzystania soli, myślę że sami znacie nie jedno zastosowanie, które wykorzystujecie we własnym domu i nie chodzi tylko i wyłącznie o przygotowanie potraw. Podsumowując, ile ludzi na świecie, tyle faktów i mitów krąży wokół spożywania soli. Pamiętaj, że umiarkowane spożywanie soli nie zaszkodzi ani Tobie, ani Twojej rodzinie.
Przeczytaj teraz: 4 fakty na temat soli
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Sól jest bardzo przydatna w domu, ze względu na różnorodność jej zastosowań. Możesz zrobić z niej użytek i pomóc sobie...
Jak wykorzystać sól w domu?
Sól jest bardzo przydatna w domu, ze względu na różnorodność jej zastosowań. Możesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt