Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Pranie > 7 sposobów na utrzymanie bieli ubrań

7 sposobów na utrzymanie bieli ubrań

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wszyscy mamy ulubione ubrania, które chcemy ciągle nosić. Niestety nic nie trwa wiecznie i bardzo często ciuchy te (szczególnie białe) bardzo szybko się zużywają. Jednak możesz przedłużyć ich życie jeśli odpowiednio o nie zadbasz. Aby zabezpieczyć swoje ulubione ubrania wystarczy kilka przedmiotów domowego użytku. Dzięki nim zapobiegniesz ich szarzeniu oraz powstawaniu żółtych plam. Zebraliśmy najbardziej popularne i efektywne sposoby na przedłużenie życia twojej garderoby, tak aby jak najdłużej wyglądała jak nowa.
1
biała koszula
Usuwanie upartych plam
Wlej 2 litry wody do dużego garnka i zagotuj ją. Wyciśnij sok z 3 cytryn. Do gorącej wody wsyp 1 łyżkę soli. Następnie dodaj sok z cytryny i 1/4 szklanki proszku do prania. Mocz ciuchy w mieszance przez około 40 minut, a następnie opłucz je w czystej wodzie 2 lub 3 razy.
Rozwieś do wyschnięcia.
Pamiętaj: metoda ta pomoże ci również pozbyć się plam z potu pod pachami oraz na kołnierzyku.

Białe koszule jeszcze bielsze
Posyp plamę 1 łyżką proszku do pieczenia. Przekrój cytrynę na pół i potrzyj nią zabrudzenie. Pozostaw na 15 minut, a następnie wypierz jak zwykle ciepłą wodą.
Uwaga: metoda ta używana jest często do usuwania żółtych plam pod pachami w białych koszulach. Możesz również zrobić pastę z proszku do pieczenia i soku z cytryny, a następnie wetrzyj ją w plamę.
2
białe ręczniki
Wybielacz
Pokrój 2 cytryny i dodaj je do miski z zagotowaną wodą (1 litr). Umieść swoje białe rzeczy w misce i pozostaw je na 40 minut. Po tym czasie wypierz jak zwykle w pralce.
Rada: cytryna jest dobrym środkiem czyszczącym ubrania i nie niszczy materiału.

Pranie delikatnych ubrań
Wymieszaj 1/4 środku do prania z 1/4 szklanki wody utlenione i dodaj to do 2 litrów ciepłej wody. Mocz ubrania w mieszance przez około 30 minut, a następnie je wypłucz.
Pamiętaj: aby zachować jakość ciuchów wybierz odpowiedni środek do prania. Metoda ta nadaje się do prania wełnianych ubrań oraz innych delikatnych materiałów.
3
białe ubrania
Intensywne pranie
Dodaj 1/4 wody utlenionej oraz 4 krople amoniaku do litra wody. Mocz ciuchy w mieszance przez 10 minut. Następnie wszystko wypłucz.
Uwaga: mieszanka ta jest silniejsza niż inne, dlatego jest bardziej efektywna. Pamiętaj, aby podczas jej używania założyć rękawiczki.

Naturalny zmiękczacz do ubrań
Namaczaj ciuchy przez 40 minut w mieszance litra wody i 1/2 szklanki octu. Jeśli chcesz się pozbyć plam z potu, polej je bezpośrednio octem i potrzyj je mydłem.
Uwaga: ocet nie tylko wybiela ubrania, lecz także działa jak naturalny zmiękczacz.
4
biała pościel
Pranie pościeli
Umieść pościel w misce z kwaśnym mlekiem i pozostaw ją na 1-2 godziny. Następnie upierz jak zwykle. Jeśli to konieczne namaczanie możesz powtórzyć.
Trick: metoda ta nie tylko pomoże ci przedłużyć trwałość swojej pościeli, lecz także sprawi, że będzie ona bardziej miękka i przyjemna dla skóry.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Sól znajduje się w każdym domu, a jednak niewiele osób wie, że ma ona znacznie więcej zastosowań, niż tylko solenie...
Jak stosować sól do czyszczenia?
Sól znajduje się w każdym domu, a jednak niewiele osób...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt