Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Jak zrobić porządki w spiżarni?

Jak zrobić porządki w spiżarni?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Śledzenie dat ważności na wszystkich opakowaniach produktów spożywczych może być męczące. Półki w kuchni czy spiżarni uginają się, a ty nie pamiętasz co nadaje się do spożycia, a co już nie. Zebraliśmy listę produktów, która może pomóc w pozbyciu się przeterminowanej żywności.
1
przyprawy
Mielone przyprawy
Kiedy ostatni raz kupowałaś mielone przyprawy? Co prawda można je przechowywać do dwóch lat, ale jeśli zioła nie są zamknięte w szczelnych słoiczkach aromat szybko ulatnia się. Jeśli nie pamiętasz kiedy ostatnio używałaś tymianku albo kurkumy być może nadszedł czas aby je wyrzucić.

Proszek do pieczenia
Proszek do pieczenia ma zaskakująco krótki termin przydatności do spożycia, od 9 do 12 miesięcy. Jeśli chcesz sprawdzić czy proszek do pieczenia nadaje się jeszcze do użycia dodaj łyżkę proszku do gorącej wody. Jeśli pojawią się bąbelki będzie to oznaczało, że proszek nadaje się jeszcze do spożycia.
2
herbata przechowywanie
Czekolada
Czekolada nadaje się do spożycia przez rok od daty produkcji. Jeśli w twojej spiżarni znajduje się mnóstwo tabliczek czekolady sprawdź, czy jeszcze nadają się do jedzenia. Krystalizacja, biały nalot i niemiły zapach będą świadczyły o tym, że czekolada nadaje się do wyrzucenia.

Herbata
Tak samo jak w przypadku ziół, jeśli nie przechowujesz herbaty w hermetyczne zamykanych pojemnikach traci ona aromat dość szybko. Taka herbata nie wpłynie szkodliwie na zdrowie ale będzie niesmaczna. Poza tym źle przechowywana herbata może chłonąć wilgoć z otoczenia. Wyrzuć wszystkie stare, otwarte opakowania z herbatą, które zalegają półki w kuchni czy spiżarni.
3
brązowy cukier
Masło orzechowe
Naturalne masło orzechowe powinno być przechowywane w temperaturze pokojowej do około roku. Po upływie tego czasu masło może zjełczeć. Jeśli masło brzydko pachnie to znak aby je wyrzucić.

Brązowy cukier
Okazuje się ze brązowy cukier ma bardzo krótki termin przydatności do spożycia. Możesz go przechowywać po otwarciu tylko przez 4 miesiące. Jeśli nie będzie przechowywany w szczelne zamykanym pojemniku cukier zbije się w twarde bryłki.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chociaż wydaje się, że soki w kartonie są hermetycznie zamknięte, nie zawsze tak jest. Czasem niewielka i niewidoczna...
Dlaczego nie należy kupować soku w kartonie?
Chociaż wydaje się, że soki w kartonie są hermetycznie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt