Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Dlaczego dzieci płaczą?

Dlaczego dzieci płaczą?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Dziecko, które regularnie płacze może być powodem stresu dla rodziców, więc ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z możliwych przyczyn płaczu. To może pomóc poradzić sobie z sytuacją i cieszyć się z rodzicielstwa, jak nigdy dotąd. sprawdź jakie są najczęstsze powody płaczu dziecka.
1
dziecko problemy żołądkowe
Przemęczenie
Kiedy dzieci są przemęczone lub  źle albo za mało śpią  wszystko kończy się z płaczem. Ze względu na prawidłowy rozwój dziecko powinno mieć dostarczoną odpowiednią ilość snu. Przytulanie i kołysanie dziecka  lub zastosowanie białego szumu (jak dźwięk  suszarki do włosów lub wentylatora ) pomoże uspokoić płaczące dziecko i pomóc mu zasnąć.

Problemy żołądkowe
Problem wzdęć lub kolki może również prowadzić do płaczliwości małych dzieci. W przypadku kolki, dziecko może płakać nawet godzinami. Jeśli dziecko płacze zaraz po karmieniu, możesz potraktować to jako znak problemu z brzuszkiem. Główną przyczyną kolki jest powietrze uwięzione w jamie brzusznej, które prowadzi do bólu i dyskomfortu.
2
płacz dziecka powody
Brak uwagi
Dzieci nie są zaprojektowane tak, aby być same,  potrzebują kontaktu z rodzicami i innymi ludźmi. Większość dzieci zaczyna płakać, gdy zauważy, że nie ma w pobliżu mamy ani taty, aby zwrócić na siebie uwagę.
Niektóre dzieci są bardziej wrażliwe i potrzebują dużo przytulania, jednak przestają  płakać zaraz po otrzymaniu stymulacji sensorycznej, która pochodzi z dotyku, mówienia do dziecka  i przytulania.
Wystarczy trzymać dziecko blisko przy sercu, aby powstrzymać płacz. Rytm bicia serca, ciepło ciała i zapach daje dziecku  poczucie bezpieczeństwa.
3
płaczące niemowlę
Zbyt zimno lub za gorąco
Gdy w otoczeniu dziecka jest zbyt gorąco lub zbyt zimno,  zazwyczaj informuje o tym poprzez płacz. Noworodki lubią być opatulone i utrzymują ciepło, ale nie lubią gdy jest za gorąco. Tak samo dziecko informuje, że jest mu zbyt zimno.
Musisz więc uważać, aby nie ubierać zbyt grubo swojego  dziecka. Podczas snu, nie przykrywaj go dodatkowymi kocami bez potrzeby. Zrób to dopiero, gdy zauważysz, że rączki i stópki dziecka są zimne.
Zawsze utrzymuj temperaturę w pokoju dziecka na poziomie około 18 stopni Celsjusza.

Choroba
Niemowlęta zwykle dużo płaczą, gdy są chore lub mają gorączkę. Twoje dziecko nie może powiedzieć, że nie czuje się dobrze, więc sygnalizuje to poprzez płacz. W przypadku przeziębienia lub gorączki skonsultuj się  z lekarzem. Nie podawaj mu żadnych leków na własną rękę. Czasami dzieci mogą płakać także ze względu na dyskomfort. Odczytanie przyczyny płaczu dziecka nie jest prostą sprawą, jednak nie denerwuj się. Po kilku tygodniach bez problemu odgadniesz co dolega twojemu maluchowi.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Twoje dziecko często płacze i nic nie pomaga w jego uspokojeniu? Jeśli nie wiesz jak sobie z tym poradzić przeczytaj...
10 sposobów na uspokojenie niemowlaka
Twoje dziecko często płacze i nic nie pomaga w jego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt