Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Bezsenność > Dlaczego powinno się spać na lewym boku?

Dlaczego powinno się spać na lewym boku?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Dla wielu ludzi sen to ulubione spędzanie czasu. Pozycja, jaką przyjmujemy podczas spania może wpływać na nasze zdrowie. Ostatnie badania udowodniły, że spanie na lewym boku ma korzystny wpływ na funkcjonowanie wielu naszych organów. Nie trzeba powtarzać, w jak dużym stopniu dobry sen decyduje o naszej energii do działania w ciągu dnia. Dlatego też postanowiliśmy sprawdzić teorie naukowe dotyczące pozycji podczas snu. W wyniku ich analizy przedstawiamy sześć korzyści spania na lewym boku.
1
sen na lewym boku
Poprawia działanie układu limfatycznego
Układ limfatyczny odgrywa kluczową rolę w usuwaniu szkodliwych substancji z organizmu. Przewód piersiowy (największe naczynie chłonne w układzie limfatycznym) znajduje się po lewej stronie ciała. Specjaliści twierdzą, że z tego powodu spanie na lewym boku może wspomóc organizm w szybszym usuwaniu zbędnych substancji. Układ limfatyczny bierze także udział w transporcie tłuszczy, białek i innych ważnych składników do naszych tkanek, dlatego spanie na lewym boku może przyspieszyć ich dostawę.

Wspiera pracę śledziony
Śledziona to największy organ w układzie limfatycznym i również ona jest umiejscowiona po lewej stronie ciała. Spanie na lewym boku sprawia, że jej działanie jest bardziej skuteczne, a powodem tego jest grawitacja, która przyspiesza przepływ krwi do tego narządu i sprawia, że szybciej pozbywa się ona zanieczyszczeń.
2
spanie na lewym boku
Wspiera dokładne pozbycie się zbędnych produktów z organizmu
Połączenie między jelitem cienkim i grubym znajduje się po lewej stronie ciała, w miejscu zwanym zastawką krętniczo – kątniczą. Kiedy śpimy na lewym boku, siła grawitacji ułatwia przesuwanie się zbędnych produktów przemiany materii z jelita cienkiego do jelita grubego. Dzięki temu organizm szybciej się ich pozbywa.

Może zmniejszyć zgagę
Jeśli cierpisz na często powracającą zgagę, dobrze jest spać na lewym boku po zażyciu odpowiedniego środka. W tej pozycji żołądek będzie usytuowany poniżej zwieracza spustu do żołądka, który łączy przełyk z żołądkiem. Spanie na lewym boku przeciwdziała cofaniu się treści żołądka do przełyku.
3
spanie na lewym boku zdrowie
Chroni wątrobę przed przeciążeniem
Wątroba znajduje się po prawej stronie ciała, dlatego spanie na prawym boku wywiera na nią nacisk. Z kolei spanie na boku lewym zapobiega przeładowaniu wątroby szkodliwymi substancjami.

Jest zdrowe dla serca
Lewa strona serca otrzymuje krew z płuc i pompuje ją do reszty organizmu. Dlatego też, spanie na lewym boku może wspomóc serce w tej pracy. Dzięki sile grawitacji poprawie ulega działanie układu krążenia, zwłaszcza aorty i żyły głównej dolnej, dużej żyły, która odpowiada za przepływ odtlenowanej krwi z dolnych części ciała do serca i leży po prawej stronie kręgosłupa.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Lekarz - 2017-03-15
Zastawka krętnicz- kątnicza znajduje się po stronie prawej, a nie po stronie lewej - jest tam gdzie wyrostek robaczkowy!!!
Podanie takich faktów wymaga ich sprawdzenia.
Lekarz
 
Snem jest bardzo ważnym elementem w naszym życiu. Na czym polega śnienie. Jest to chwilowe zniesienie świadomości oraz...
Jak poprawić jakość snu?
Snem jest bardzo ważnym elementem w naszym życiu. Na czym polega śnienie. Jest to...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt