Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > 10 sygnałów odwodnienia organizmu

10 sygnałów odwodnienia organizmu

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Czy wiesz, że ludzkie ciało składa się w 75% z wody? Człowiek bez wody nie może się obejść, nie przeżyje dłużej niż kilka dni. Każda komórka, organ i tkanka zależna jest od wody. Woda jest ważnym składnikiem organizmu, nawadnia stawy oczy, eliminuje toksyny i utrzymuje skórę w zdrowiu. Bez wody nasze ciało nie funkcjonuje prawidłowo. Jak organizm sygnalizuje odwodnienie? Oto 10 sygnałów wysyłanych przez ciało.
1
organizm odwodnienie
Palpitacje serca
Eksperci ostrzegają, jeśli równowaga wody w organizmie zostanie zaburzona, wpłynie to znacznie na poziom soli i cukru. Obniża się także poziom potasu we krwi. Niski poziom potasu oraz magnezu może powodować nieprawidłową pracę serca.

Zły oddech
Ślina chroni twoje zęby przed chorobami i kamieniem. Tworzy ona ochronną barierę oraz oczyszcza zęby z resztek pokarmu. Gdy jesteś odwodniony, nie produkujesz śliny. Zmniejszona produkcja śliny prowadzi do namnażania się bakterii, które powodują brzydki oddech. Powinieneś również wiedzieć, że suchość w ustach przyspieszy rozwój próchnicy i chorób dziąseł.

Chęć na słodkie rzeczy
Kiedy organizm jest odwodniony, organy takie jak wątroba, potrzebuje wody do uwolnienia glikogenu, aby dostarczyć energii. Oznacza to chęć na jedzenie, począwszy od czekolady, aż po słone czipsy. Częste napady jedzenia mogą mieć również związek z nieprawidłowym przetwarzaniem glikogenu przez twój organizm.
2
odwodnienie objawy
Ból mięśni i stawów
Chrząstka w stawie składa się w 65-80% z wody. Oznacza to, że stawy nie pracują prawidłowo, gdy nie są prawidłowo nawodnione. Odwodnienie może powodować „zgrzytanie” kości w stawie. Długotrwałe odwodnienie może wywołać zapalenie stawów. Co więcej, niski poziom magnezu powoduje skurcze mięśni. Upewnij się, że spożywasz dużo zielonych warzyw, a także awokado. Te produkty dostarczą ci niezbędną wodę i minerały.

Bóle głowy
Ludzki mózg „pływa” w płynie mózgowo-rdzeniowym, który ochrania mózg przed uszkodzeniami. Objętość płynu również zależy od ilości wody w organizmie. W przypadku gdy wody jest mało, spada również ilość płynu mózgowo-rdzeniowego narażając mózg na uszkodzenia. Mózg wówczas spychany jest na kości i to powoduje bóle głowy.

Zatwardzenie i słabe trawienie
Woda pomaga rozcieńczyć pożywienie oraz wyciągnąć z niego niezbędne nam witaminy i inne składniki odżywcze. Większość wody trafia poprzez jelita do nerek. Jelita potrzebują wodę, aby uformować stolec o odpowiedniej konsystencji łatwej do wydalenia. Mała ilość wody sprawia, że stolec jest twardy i trudny do przemieszczania się w układzie trawiennym.
3
odwodnienie symptomy
Złe samopoczucie
Utrata płynów powoduje zmniejszenia objętości krwi, natomiast ciśnienie krwi wzrasta. Oznacza to, że serce musi zużyć więcej energii, aby utrzymać prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Sprawia to, że czujesz się zmęczony i śpiący.

Ciemny mocz
Pijąc duże ilości wody, kolor moczu powinien być jasny wręcz przeźroczysty. Twoje nerki mają wystarczającą ilość wody do wypłukania toksyn z organizmu. Jeśli twój mocz jest ciemny, oznacza to, że nerki zwracają wodę do organizmu, aby utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi i poziom minerałów. Ciemny mocz zawiera dużą koncentrację toksyn i powinien być traktowany jako ostrzeżenie, że należy zwiększyć ilość przyjmowanych płynów. Chroniczne odwodnienie może prowadzić do przeładowania nerek toksynami, które mogą powodować kamienie nerkowe.

Sucha skóra i usta
Ludzka skóra składa się w 30% z wody. To od niej zależy jej elastyczność i jędrność. Olej produkowany przez skórę zapobiega wysuszaniu skóry. Natomiast częste mycie, suche powietrze, gorąco, infekcje skóry prowadzą do jej odwodnienia.

Mgła mózgowa
Mała ilość wody może wywoływać zmianę nastroju i ogólne funkcjonowanie. Średnie odwodnienie może wpływać na pamięć i psychomotorykę osób w każdym wieku. Silne odwodnienie powoduje huśtawkę nastrojów między wyczerpaniem, zamieszaniem, złością i zastrzykiem energii.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Aloes jest rośliną bogatą w witaminy, minerały i aminokwasy. Jeżeli jeszcze nie włączyłeś go do swojej codziennej...
Jak zrobić napój z aloesu na odwodnienia
Aloes jest rośliną bogatą w witaminy, minerały i aminokwasy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt