Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > 7 zastosowań i korzyści, jakie możemy mieć z octu jabłkowego

7 zastosowań i korzyści, jakie możemy mieć z octu jabłkowego

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Ocet jabłkowy to produkt powstający w wyniku procesu fermentacji, który przyrządza się ze zgniecionych, dojrzałych jabłek. Zawiera on dobroczynne kultury bakterii, które mają wpływ na nasze zdrowie. Ocet jabłkowy zawiera duże ilości fosforu, magnezu, potasu i wapnia. Uważa się, że wspomaga odchudzanie i działanie układu trawiennego. W czasach Hipokratesa, ojca medycyny, stosowany był jako lekarstwo na wiele chorób. Najlepszym dla naszego zdrowia produktem będzie niepasteryzowany, organiczny ocet jabłkowy.
1
picie octu
Wykorzystanie octu jabłkowego
Ocet jabłkowy można wykorzystać na wiele sposobów, aby służył naszemu zdrowiu. Chociaż jego działanie wymaga jeszcze wielu badań naukowych, jego wypróbowanie na pewno nie przyniesie szkody. W przypadku poniżej wymienionych dolegliwości może pomóc, choć przed jego zastosowaniem zawsze należy skonsultować się z lekarzem.

Łagodzi objawy refluksu i zgagi
Ocet jabłkowy sprzyja kwasowemu środowisku żołądka i wspomaga trawienie pokarmu. W większości przypadków stanowi pomoc w łagodzeniu objawów zgagi i refluksu. Dzieje się tak dlatego, że dolegliwości te powstają w wyniku niedoboru kwasu żołądkowego.
2
grzybica leczenie
Zwalcza w organizmie bakterie Candida (drożdżaki)
W przypadku zakażenia organizmu bakteriami Candida, ocet jabłkowy może znacznie przyspieszyć proces zdrowienia. Istnieją badania potwierdzające to zjawisko. Wiele osób może na początku terapii poczuć się gorzej. Jest to spowodowane obumieraniem drożdżaków i tak zwaną reakcją Herxheimera, w czasie której organizm nie jest w stanie od razu pozbyć się wszystkich toksyn pochodzących z drożdżaków. Jest to objaw pożądany, choć z pewnością nieprzyjemny. W przypadku podejrzenia zakażenia drożdżakami dobrze jest wypijać 1 – 4 łyżeczek octu jabłkowego rozcieńczonego w wodzie przed każdym posiłkiem lub dwa razy dziennie, najlepiej na pusty żołądek.
3
ocet obniża ciśnienie
Przynosi ulgę w oparzeniach słonecznych i po ukąszeniach owadów
Okład z octu winnego na skórę po oparzeniu słońcem lub ukąszeniu owada przynosi ulgę w bólu i chłodzi. Na oparzenia należy przygotować roztwór octu jabłkowego i wody (25/75) i nakładać wacikiem bezpośrednio na skórę. Można również wlać ocet jabłkowy do wody w wannie (1 szklanka wody na wannę). Na ukąszenia owadów przygotowuje się mieszankę octu jabłkowego z wodą w proporcji 50/50 i przykłada ją bezpośrednio na zmienione miejsce.

Obniża ciśnienie krwi
Istnieją badania sugerujące, że kwas octowy zawarty w occie jabłkowym zwiększa produkcję tlenku azotu wpływającego na rozkurcz naczyń krwionośnych, a co za tym idzie, obniżenie ciśnienia krwi. Może również wspomagać hamowanie działalności enzymów powodujących skurcze naczyń krwionośnych.
4
grzybica stóp
Wspomaga leczenie grzybicy stóp i skóry
Ocet jabłkowy stosowany jest nie tylko do niszczenia bakterii i drożdżaków, ale także grzybów atakujących skórę i paznokcie. W przypadku grzybicy stóp warto zastosować następującą kurację: zanurzamy stopy w misce z wodą rozcieńczoną ze szklanką octu. Można też taką mieszankę nakładać bezpośrednio na paznokcie. W przypadku zakażenia skory grzybami lub drożdżakami, przykładamy na zmienione miejsca mieszankę wody z octem przyrządzonej w proporcjach 25/75. Aplikacja takiej mieszanki może wywołać uczucie pieczenia, ale jest bardzo skuteczna.
5
ocet tonik do twarzy
Tonizuje skórę
Ocet jabłkowy w roztworze wody (50/50) z dodatkiem kilku kropli eterycznego olejku dla zapachu to doskonały, ujędrniający tonik do skóry. Wykazuje też łagodzące działanie w przypadku trądziku (i nie wysusza skóry, w przeciwieństwie do większości preparatów przeciwtrądzikowych). Sporządzony tonik przechowuje się w lodówce i przykłada do skóry nasączonym wacikiem. Po wyschnięciu zapach octu zupełnie znika.

Leczy łupież
Ocet jabłkowy wykazuje również dużą skuteczność w leczeniu łupieżu. Aby przyrządzić odpowiednią miksturę, mieszamy w jednakowych proporcjach ocet z wodą i spryskujemy otrzymanym płynem włosy. Pozostawiamy na 1- 2 godziny, a następnie spłukujemy. Kurację należy powtarzać 1 – 2 razy w tygodniu.
Przeczytaj teraz: Ocet jabłkowy dla urody
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt