Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > 7 objawów, które mogą sygnalizować problemy z oczami

7 objawów, które mogą sygnalizować problemy z oczami

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Może cię to zdziwić, ale oczy mówią dużo o stanie twojego zdrowia. Nietypowe zabarwienie, guzki, obrzęki nie tylko utrudniają widzenie. Poważne problemy zdrowotne mogą być rozpoznane na podstawie nietypowych zmian w oczach i okolicy. Poniżej przedstawiono 7 nieprawidłowości okolic oka, które mogą być objawem poważnej choroby.
1
wzrok problemy
Powiększone źrenice
Przy powiększonych źrenicach, całe oko wydaje się być czarne. W ciemnych pomieszczeniach źrenice rozszerzają się automatycznie. Jeśli stanie się tak, kiedy wokoło jest jasno, może to oznaczać, że niebawem u takiej osoby nastąpi atak serca.

Oczy za mgłą
W raz z wiekiem u niektórych osób pojawia się katarakta. Początkowo możesz nie zauważać żadnych zmian związanych ze wzrokiem, ale oczy będą wyglądały inaczej. Powierzchnia oka może stać się szara, mętna lub zamglona. Zamglone oczy to jedna z najczęściej występujących anomalii dotyczących tego organu.
2
oczy choroby
Wybałuszone oczy
Niektóre osoby mają z natury wyłupiaste oczy, ale jeśli taki stan pojawił się u ciebie znienacka, zachowaj czujność. Chorzy na nadczynność tarczycy często mają oczy, które wydają się być wybałuszone.

Żółtawe oczy
Białko oczne, które zabarwia się na żółto oznacza, że u takiej osoby występuje nadmiar żółci. To częsta oznaka żółtaczki, która sygnalizuje nieprawidłową pracę wątroby.

Zamazane widzenie u diabetyków
Musisz szczególnie zwracać uwagę na swój wzrok, jeśli chorujesz na cukrzycę. Zamazany obraz może być spowodowany nadmiarem cukru we krwi, który powoduje uszkodzenie nerwu wzrokowego. Proces ten można odwrócić dzięki leczeniu, jednak jeśli zostanie on zignorowany, możesz stracić wzrok.
3
choroby oczu
Drganie powiek
Drganie powiek to ich gwałtowne ruchy bez żadnej przyczyny. Jeśli zdarza ci się to regularnie, może być spowodowane przez stres, lęk lub niedostateczną ilość snu. Nadmiar kofeiny lub sztuczne słodziki także wywołują tę reakcję nerwów powieki.

Zmiana koloru oczu
Zmiana koloru tęczówki oka może oznaczać zniszczenia w obrębie oka. Przyczyną mogą być guzy tkanki nerwowej, nerwiakowłókniakowatość typu 1, czerniak oka lub zespół Waardenburga.

Jeśli zauważysz u siebie którąś z opisanych wyżej nieprawidłowości, musisz wiedzieć, że mogą one być oznaką poważnych schorzeń. Porozmawiaj ze swoim lekarzem tak szybko, jak to będzie możliwe, aby wdrożyć odpowiednie leczenie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ludzie coraz bardziej świadomie podchodzą do zmiany stylu życia na zdrowszy. Dbanie o cholesterol, prawidłowe ciśnienie...
Co zrobić, żeby nasze oczy pozostały zdrowe?
Ludzie coraz bardziej świadomie podchodzą do zmiany...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt