Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > 6 sposobów na wyczyszczenie aluminium

6 sposobów na wyczyszczenie aluminium

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Twoje aluminiowe przybory kuchenne widziały już lepsze czasy? Z czasem stały się przybrudzone, a plam nie jest w stanie usunąć żaden nawet najlepszy środek. Dla ciebie przygotowaliśmy kilka domowych skutecznych sposobów na wyczyszczenie garnków i przyborów kuchennych z aluminium. Oto 6 prostych sposobów.
1
jak czyścić aluminium
Soda oczyszczona i woda utleniona
Soda oczyszczona jest skutecznym środkiem do czyszczenia brudnego aluminium oraz srebra. Do przygotowania środka będą potrzebne: 1 łyżka sody oczyszczonej, 2 łyżki wody utlenionej. Brudne aluminiowe naczynie polej wodą utlenioną. Następnie posyp sodą. Teraz za pomocą szczotki lub szorstkiej gąbki wyczyść naczynie. Po zakończonym szorowaniu umyj naczynie pod bieżącą wodą.
Uwaga: aluminium szybko reaguje z sodą i może powodować przebarwienia. Używaj jej w umiarkowanych ilościach.

Kwasek cytrynowy i sok z cytryny
Kwas cytrynowy i sok z cytryny są łagodnym środkiem czyszczącym i świetnie usuną plamy z aluminium. Potrzebujesz: 1 łyżki soku z cytryny i 1 łyżki kwasku cytrynowego, a także szczoteczkę. Połącz ze sobą kwasek cytrynowy z sokiem. Otrzymaną miksturę przelej na brudne naczynie i za pomocą szczotki porządnie wyszoruj. Po zakończonym czyszczeniu umyj naczynie pod wodą.
2
ketchup aluminium
b>Mąka, sól i ocet
Mieszanka mąki, soli i octu to inny domowy i skuteczny środek do czyszczenia naczyń aluminiowych. Do przygotowania mieszanki potrzebujesz: 1 łyżki mąki, 1 łyżeczki soli oraz 1 łyżkę octu. Wymieszaj wszystkie składniki razem na gładką pastę. Teraz nałóż pastę na zabrudzone naczynie i zostaw na 30-40 minut. Następnie wyszoruj naczynie, opłucz i osusz.

Ketchup
Ketchup, jak wcześniej podane środki, jest równie skuteczny w czyszczeniu aluminiowych garnków i przyborów kuchennych. Rozetrzyj odrobinę ketchupu na naczyniu i pozostaw do działania na 20 minut. Następnie delikatnie przetrzyj miękką ścierką i spłucz wodą.
3
aluminium czyszczenie domowe sposoby
Ocet i woda
Kwas octowy obecny w occie jest cudownym środkiem na pozbycie się plam z tłuszczu i oleju na przedmiotach aluminiowych. Zacznij od rozcieńczenia octu w wodzie. W dwóch łyżkach wody rozpuść jedną łyżkę octu. Zanurz gąbkę w otrzymanym roztworze i przeczyść aluminium. Za pomocą szczoteczki z łatwością dosięgniesz trudno dostępnych miejsc. Po zakończonym czyszczeniu, umyj naczynie w czystej wodzie.

Płyn do naczyń i ocet
Połączenie płynu do mycia naczyń i octu działa zadziwiająco dobrze. Z łatwością może przywrócić blask i połysk naczyniom z aluminium. Do wyczyszczenia aluminium potrzebujesz: 1 łyżki płynu do naczyń oraz 3 łyżki octu. W małej miseczce połącz składniki. Następnie zanurz w roztworze szczoteczkę i przeczyść nią całą zabrudzoną powierzchnię naczynia. Po zakończonym czyszczeniu, naczynie przemyj pod bieżącą wodą.
Przeczytaj teraz: Jak usunąć plamy?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przypalony garnek potrafi spędzić sen z powiek niejednej osobie. Bez niego trudno przygotować jakiekolwiek danie. Jeśli...
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Przypalony garnek potrafi spędzić sen z powiek niejednej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt