Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Jakie korzyści daje nam mniszek lekarski?

Jakie korzyści daje nam mniszek lekarski?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Mniszek lekarski zwany inaczej mniszkiem pospolitym lub z łaciny Taraxacum officinale. Mniszek jest rośliną, która pochodzi z Europy, w samej Polsce jest ponad 200 gatunków tej rośliny i możemy ją spotkać na każdym kroku. W wielu regionach świata jest spożywany jako żywność, dodatkowo wykorzystywany jest w terapii ziołowej. W tradycyjnej medycynie chińskiej, mniszek wykorzystywany jest w celu wsparcia wątroby, kości i stawów oraz skutecznie wspomaga działanie układu moczowego. Coraz częściej roślinę tą wykorzystuje się do przygotowania różnych zdrowych i pożywnych sałatek oraz dań na ciepło. Większość osób preferujących zdrowe odżywianie korzysta z drogocennych właściwości liści mniszka lekarskiego.
1
liście mniszka
Czy liście mniszka lekarskiego zawierają odpowiednie składniki odżywcze?
Wiele roślin kwitnących oferuje wiele substancji odżywczych o których nawet nie mamy pojęcia! Mniszek lekarski zawiera potas, wapń, cynk, witaminę A, B, C i D. Badania kliniczne wykazały, że mniszek jest pełen naturalnych związków takich jak alkaloidy i steroidy. Wysokie stężenie naturalnego kwasu, wspiera układ trawienny, a dodatkowo mniszek jest pełen drogocennych antyoksydantów, które są dobre dla układu sercowo – naczyniowego.
2
mniszek na wątrobę
Czy liście mniszka lekarskiego wspierają wątrobę?
Wśród głównych korzyści wynikających z mniszka lekarskiego możemy wyróżnić właściwości, które mają za zadanie wspierać wątrobę. Na początku tego roku naukowcy stwierdzili, że regularna suplementacja liśćmi mniszka pomaga w likwidowaniu tłuszczu w wątrobie. Co dziwne, niektóre badania sugerują, że liście mniszka mogą chronić naszą wątrobę przed toksycznym działaniem paracetamolu, który bardzo często przyjmujemy na różne dolegliwości.
3
mniszek lekarski zalety
Jakie są inne zalety mniszka lekarskiego?
Mniszek lekarski ma wiele zalet, które mają zdumiewające działanie antyoksydacyjne. Dodatkowo pomaga przy obrzękach nerek oraz problemach z nerkami, czy drogami żółciowymi. Znormalizowana produkcja żółci wspiera efektywne trawienie, które wykorzystuje składniki odżywcze i cząstki toksyn. Automatycznie właściwie pracująca wątroba przyczynia się do prawidłowego oczyszczania krwi oraz normalizuje poziom cukru we krwi.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mniszek lekarski, zwany powszechnie mleczem, przez wiele osób uważany jest za chwast. Roślina ta ma jednak bardzo cenne...
Jak zrobić serum z mniszka lekarskiego?
Mniszek lekarski, zwany powszechnie mleczem, przez wiele...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt