Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Gleba > Czy fusy z kawy mogą być przydatne?

Czy fusy z kawy mogą być przydatne?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez filiżanki kawy. Pewnie pierwszą rzeczą o jakiej myślimy rano jest pełna po brzegi filiżanka kawy z dodatkiem cukru i odrobiną mleka, która rozbudza nas samym zapachem.Etapy przygotowania kawy są proste, bierzemy ziarna kawy, mielimy i wsypujemy około dwóch łyżeczek do filiżanki, całość zalewamy wrzątkiem i gotowe! Możemy delektować się wspaniałym smakiem ale co zrobić z fusami, które zostały na dnie? Może by tak wykorzystać je aby użyźnić glebę lub wzmocnić rośliny w mieszkaniu? Otóż tak! Kiedy następnym razem będziesz się delektować kawą, wyrzuć fusy do doniczki zamiast do kosza. Jeśli zastanawiasz się po co, zapoznaj się z naszym artykułem.
1
fusy z kawy w ogrodzie
Fusy z kawy jako nawóz
Fusy z kawy możemy śmiało stosować jako środek do nawożenia ogrodu i roślin doniczkowych. Czarne fusy połączone z ziemią utworzą charakterystyczny kolor, dzięki czemu pięknie będzie kontrastować z kwiatami. Dodatkowo zastosowanie nawozu z fusów sprawi, że w doniczce stworzy się bogaty osad, który będzie dostarczał powietrze do korzeni i świetnie przepuszczał wodę. Fusy są lekko kwaśne i mają dużą zawartość azotu mineralnego, który wspomaga wzrost warzyw i roślin. Szczególnie dotyczy to pomidorów, które lubią rosnąć w glebie bogatej w azot. Co więcej, gdy wykorzystamy fusy do sadzenia roślin lub warzyw, zwiększy się poziom naturalnych bakterii, które pomogą szybciej rosnąć i kwitnąć roślinom.
2
kawa na ślimaki
Fusy z kawy w ogrodzie
Kawa mielona ma dodatkową zaletę jaką jest zniechęcenie ślimaków z rodziny pomrowiatych, które są doskonale znane każdemu rolnikowi czy nawet działkowiczowi. Ślimaki pomrowy występuje w naszym kraju w trzech gatunkach i bardzo szybko rozprzestrzenił się po największych nawet zakamarkach kraju, niszcząc uprawy i rośliny. Aby temu zapobiec warto wysypywać fusy na miejsca w których uprawiamy warzywa. Pamiętaj także, żeby nie używać fusów, które już sfermentowały lub zgniły, ponieważ tak możesz tylko zaszkodzić roślinkom. Najlepiej używać fusów świeżych, zaraz po wypiciu kawy i delikatnym ostygnięciu, które są bogate w azot.
3
kawa w ogrodnictwie
Skutecznym sposobem jest również posypywanie terenu wokół rosnących kwiatów i warzyw i podlewanie niewielkim strumykiem, aby fusy dobrze weszły w glebę.
Do wykonywania zabiegów z użyciem fusów z kawy polecamy kawę organiczną. Kawa organiczna jest trochę droższa od zwykłej kawy, którą zazwyczaj kupujemy, jednak jej smak jest o niebo lepszy! Jeśli raz spróbujesz naturalnej kawy 100 procent Arabica to już nigdy nie wrócisz do picia zwykłej popularnej kawy z marketu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Boże Narodzenie tuż tuż, zatem pora wprowadzić nieco świątecznej atmosfery do naszych posiłków oraz oczywiście do...
Jak zrobić wzór choinki na kawie?
Boże Narodzenie tuż tuż, zatem pora wprowadzić nieco...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt