Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Gleba > Czy fusy z kawy mogą być przydatne?

Czy fusy z kawy mogą być przydatne?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez filiżanki kawy. Pewnie pierwszą rzeczą o jakiej myślimy rano jest pełna po brzegi filiżanka kawy z dodatkiem cukru i odrobiną mleka, która rozbudza nas samym zapachem.Etapy przygotowania kawy są proste, bierzemy ziarna kawy, mielimy i wsypujemy około dwóch łyżeczek do filiżanki, całość zalewamy wrzątkiem i gotowe! Możemy delektować się wspaniałym smakiem ale co zrobić z fusami, które zostały na dnie? Może by tak wykorzystać je aby użyźnić glebę lub wzmocnić rośliny w mieszkaniu? Otóż tak! Kiedy następnym razem będziesz się delektować kawą, wyrzuć fusy do doniczki zamiast do kosza. Jeśli zastanawiasz się po co, zapoznaj się z naszym artykułem.
1
fusy z kawy w ogrodzie
Fusy z kawy jako nawóz
Fusy z kawy możemy śmiało stosować jako środek do nawożenia ogrodu i roślin doniczkowych. Czarne fusy połączone z ziemią utworzą charakterystyczny kolor, dzięki czemu pięknie będzie kontrastować z kwiatami. Dodatkowo zastosowanie nawozu z fusów sprawi, że w doniczce stworzy się bogaty osad, który będzie dostarczał powietrze do korzeni i świetnie przepuszczał wodę. Fusy są lekko kwaśne i mają dużą zawartość azotu mineralnego, który wspomaga wzrost warzyw i roślin. Szczególnie dotyczy to pomidorów, które lubią rosnąć w glebie bogatej w azot. Co więcej, gdy wykorzystamy fusy do sadzenia roślin lub warzyw, zwiększy się poziom naturalnych bakterii, które pomogą szybciej rosnąć i kwitnąć roślinom.
2
kawa na ślimaki
Fusy z kawy w ogrodzie
Kawa mielona ma dodatkową zaletę jaką jest zniechęcenie ślimaków z rodziny pomrowiatych, które są doskonale znane każdemu rolnikowi czy nawet działkowiczowi. Ślimaki pomrowy występuje w naszym kraju w trzech gatunkach i bardzo szybko rozprzestrzenił się po największych nawet zakamarkach kraju, niszcząc uprawy i rośliny. Aby temu zapobiec warto wysypywać fusy na miejsca w których uprawiamy warzywa. Pamiętaj także, żeby nie używać fusów, które już sfermentowały lub zgniły, ponieważ tak możesz tylko zaszkodzić roślinkom. Najlepiej używać fusów świeżych, zaraz po wypiciu kawy i delikatnym ostygnięciu, które są bogate w azot.
3
kawa w ogrodnictwie
Skutecznym sposobem jest również posypywanie terenu wokół rosnących kwiatów i warzyw i podlewanie niewielkim strumykiem, aby fusy dobrze weszły w glebę.
Do wykonywania zabiegów z użyciem fusów z kawy polecamy kawę organiczną. Kawa organiczna jest trochę droższa od zwykłej kawy, którą zazwyczaj kupujemy, jednak jej smak jest o niebo lepszy! Jeśli raz spróbujesz naturalnej kawy 100 procent Arabica to już nigdy nie wrócisz do picia zwykłej popularnej kawy z marketu.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić dyniowe latte?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy wie, jak przyjemny przypływ energii daje nam wypicie kawy z kofeiną. Szczególnie ceni się pod tym względem...
5 korzyści, jakie może nam przynieść picie kawy espresso
Każdy wie, jak przyjemny przypływ energii daje nam wypicie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt