Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Dlaczego brązowy ryż jest zdrowszy?

Dlaczego brązowy ryż jest zdrowszy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Badania dowiodły, że brązowy ryż jest zdecydowanie zdrowszy niż biały. Aby przetworzyć ryż na białe ziarna, które kupujemy w sklepach, najpierw całe ziarna zostają poddane obróbce, która usuwa otręby. To sprawia, że ryż staje się lżejszy i szybciej się gotuje. Biały ryż zostaje pozbawiony naturalnej całości włókien, białka, wapnia, magnezu, potasu. Są to znane i bardzo ważne dla układu pokarmowego minerały, które pozwalają utrzymać wagę ciała.
1
biały ryż
Biały ryż jest zwykle oznaczony jako produkt wzbogacony i pozbawiony większości naturalnych składników odżywczych. Wzbogacenia stosowane są dlatego, że proces oczyszczania usuwa większość składników mineralnych takich jak: żelazo, witaminy, cynk i magnez. W rzeczywistości, biały ryż jest pozbawiony składników odżywczych, które nie zabezpieczają minimalnych wymagań żywieniowych. Z tego powodu, biały ryż musi być chemicznie wzbogacany w witaminy i żelazo tak, aby móc być sprzedawany w supermarketach.
2
brązowy ryż
Ryż brązowy jest bogatszy w minerały i składniki odżywcze. Jest to jeden z głównych powodów dla których powinniśmy częściej sięgać po naturalny ryż brązowy. Oczywiście brązowy ryż jest bogaty w wiele składników takich jak selen oraz mangan, które nie dość, że są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, to jeszcze sprawiają, że w naturalny sposób obniżamy poziom złego cholesterolu we krwi. Ryż zawiera naturalnie występujące oleje, które są dobre dla serca oraz całego układu krwionośnego.
3
brązowy ryż
Istotną kwestią jest również to, że brązowy ryż sprzyja utracie wagi, dzięki utrzymaniu prawidłowej pracy jelit. Dodatkowo ryż wspomaga metabolizm i w naturalny sposób oczyszcza jelita. Na pewno też zauważysz różnicę zjadając porcję ryżu brązowego, a ryżu białego. Po zjedzeniu ryżu brązowego będziesz czuć się syty dłużej. Osoby, które są na diecie zwracają uwagę na produkty bogate w błonnik, ponieważ jest on potrzebny do prawidłowego procesu trawienia.
4
brązowy ryż w diecie
W przeciwieństwie do białego ryżu, brązowy ryż pomaga utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, ponieważ uwalnia się powoli. To sprawia, że jest on lepszym rozwiązaniem dla chorych na cukrzycę. Prowadzone badania w Azji wykazały związek pomiędzy spożywaniem białego ryżu i ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu II. Badania pokazują, że ludzie, którzy jedzą co najmniej dwie porcje brązowego ryżu tygodniowo mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 nawet o 11 procent.

Tak więc należy ograniczyć spożywanie ryżu białego na rzecz ryżu brązowego. Nawet stopniowe przechodzenia ze spożywania ryżu białego na ryż brązowy jest dobrym krokiem do zdrowej diety.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ela - 2017-04-03
Brązowy ryż jest po prostu niesmaczny. Żeby był zjadliwy trzeba go bardzo długo ok.40 minut gotować. O wiele smaczniejsze są dwie inne odmiany czarna i czerwona. Ponadto, szkoda, że nikt nie pisze, że w ryżu znajdują się ogromne ilości pestycydów, a sposób uprawy i zbierania taki, że chyba nie odpowiada mi jedzenie tej brązowej odmiany...
 
Biały ryż. Przez jednych uznawany za niezdrowe źródło pustych kalorii, przez innych za bezpieczny produkt zalecany do...
Czy biały ryż jest zdrowy?
Biały ryż. Przez jednych uznawany za niezdrowe źródło pustych kalorii, przez innych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt