Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Dlaczego brązowy ryż jest zdrowszy?

Dlaczego brązowy ryż jest zdrowszy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Kolejnym razem, gdy zajdzie potrzeba kupienia ryżu, należy się zastanowić czy kupić ziarna ryżu białe czy jednak brązowe? Badania dowiodły, że brązowy ryż jest zdecydowanie zdrowszy niż biały. Brązowy ryż jest w zasadzie tym, jak wyglądały niemal wszystkie formy białego ryżu zanim zostały poddane procesowi rafinacji. Aby przetworzyć ryż na białe ziarna, które kupujemy w sklepach, najpierw całe ziarna zostają poddane obróbce i otręby zostają usunięte. To sprawia, że ryż staje się lżejszy i szybciej się gotuje. Biały ryż, zostaje pozbawiony naturalnej całości włókien, białka, wapnia, magnezu, potasu. Są to powszechnie znane i bardzo ważne dla układu pokarmowego minerały, które pozwalają utrzymać wagę ciała i są bardzo ważne dla utrzymania w zdrowiu układu pokarmowego.
1
biały ryż
Biały ryż jest zwykle oznaczony jako produkt wzbogacony i pozbawiony większości naturalnych składników odżywczych. Wzbogacenia stosowane są dlatego, że proces oczyszczania usuwa większość składników mineralnych takich jak: żelazo, witaminy, cynk i magnez. W rzeczywistości, biały ryż jest pozbawiony składników odżywczych, które nie zabezpieczają minimalnych wymagań żywieniowych. Z tego powodu, biały ryż musi być chemicznie wzbogacany w witaminy i żelazo tak, aby móc być sprzedawany w supermarketach.
2
brązowy ryż
Ryż brązowy jest o wiele bardziej bogatszy w minerały i składniki odżywcze, w porównaniu do ryżu białego. Jest to jeden w głównych powodów dla których powinniśmy częściej sięgać po naturalny ryż brązowy. Oczywiście brązowy ryż jest bogaty w wiele składników takich jak selen oraz mangan, które nie dość, że są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, to jeszcze sprawiają, że w naturalny sposób obniżamy poziom złego cholesterolu we krwi. Ryż zawiera naturalnie występujące oleje, które są dobre dla serca oraz całego układu krwionośnego.
3
brązowy ryż
Istotną kwestią jest również to, że brązowy ryż sprzyja utracie na wadze, dzięki utrzymaniu prawidłowej pracy jelit. Dodatkowo ryż wspomaga metabolizm i w naturalny sposób oczyszcza jelita. Na pewno też zauważysz różnicę zjadając porcję ryżu brązowego, a ryżu białego. Po zjedzeniu ryżu brązowego będziesz czuć się syto na dłużej, dzięki czemu głód tak szybko Cie nie dopadnie. Osoby, które są na diecie zwracają uwagę na produkty bogate w błonnik, ponieważ jest on potrzebny do prawidłowego procesu trawienia.
4
brązowy ryż w diecie
W przeciwieństwie do białego ryżu, brązowy ryż pomaga utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, ponieważ uwalnia się powoli. To sprawia, że jest on lepszym rozwiązaniem dla chorych na cukrzycę, w stosunku do białego ryżu. Prowadzone badania w Azji wykazały związek pomiędzy spożywaniem białego ryżu i ryzykiem zachorowania na cukrzycę typu II. Badania pokazują, że ludzie, którzy jedzą co najmniej dwie porcje brązowego ryżu tygodniowo mogą zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2 nawet o 11 procent.

Tak więc należy ograniczyć spożywanie ryżu białego na rzecz ryżu brązowego. Nawet stopniowe przechodzenia ze spożywania ryżu białego na ryż brązowy jest już doskonałym krokiem do zdrowej diety.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Rosnąca popularność diet wysokobiałkowych o niskiej zawartości węglowodanów sprawiła, że zdajemy sobie sprawę z tego,...
Który ryż jest zdrowszy: biały czy brązowy?
Rosnąca popularność diet wysokobiałkowych o niskiej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt